تاریخ انتشار: 1396/11/30 00:01
کد خبر: 159406

وجه اشتراک زیدان و کی روش مشخص شد

شرایط سرمربی فرانسوی رئال مادرید این روزها مشابه دوران مربیگری کی روش در این تیم است.
وجه اشتراک زیدان و کی روش مشخص شد

اوضاع رئال مادرید در این فصل از رقابت های لالیگا به نحوی است که اکنون وجوه اشتراکی بین زین الدین زیدان با کارلوس کی روش در زمان مربیگری رئال دیده می شود.

سایت اسپورت 24 آفریقای جنوبی با انتشار گزارشی وضعیت این روزهای رئال  مادرید  زیدان را با شرایط این تیم در دوران کی روش مقایسه کرده است.

این سایت می نویسد؛ رئال مادرید در حال حاضر در رتبه چهارم جدول لالیگا جای گرفته است.آخرین باری که این تیم در میان سه تیم برتر لالیگا نبوده به فصل 2004-2003 برمی گردد که کارلوس کی روش هدایت این تیم را بر عهده داشت.

لوس بلانکوس در آن فصل در لالیگا چهارم شد، فینال جام حذفی اسپانیا را با نتیجه 3-2 به رئال ساراگوسا واگذار کرد و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان شکست خورد و حذف شد.

این آخرین فصلی بود که کی روش هدایت رئال مادرید را بر عهده داشت و پس از اخراج از این تیم به عنوان دستیار سر الکس فرگوسن به منچستر یونایتد نقل مکان کرد.

اگر زین الدین زیدان بخواهد از گرفتار شدن به چنین سرنوشتی دوری کند، این مربی فرانسوی باید با رساندن این باشگاه به سومین قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان، تاریخ سازی کند. چشم اندازی که پس از پیروزی ارزشمند 3-1 مقابل تیم پر ستاره پاری سن ژرمن فرانسه، در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو امکان پذیر به نظر می رسد.

با توجه به شرایط موجود، در حال حاضر، شانس رئال برای قهرمانی در لالیگا تقریبا صفر است. آنها با 42 امتیاز در رتبه چهارم ایستاده اند - 17 امتیاز کمتر از بارسلونا و 10 امتیاز کمتر از اتلتیکو دارند.

در جام حذفی ، آنها توسط تیم میانه جدولی لگانس از دور مسابقات حذف شدند، این تیم در سانتیاگو برنابئو  رئال را 2-1 شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد.

اما اکنون با از دست رفتن عنوان قهرمانی لیگ و این که  این تیم دیگر در جام حذفی حضور ندارد، تنها چیزی که برای رئال باقی مانده است، تکرار موفقیت در لیگ قهرمانان است،این امر اجازه می دهد آنها وارد مسابقات جام باشگاه های جهان شوند و در سوپر جام اروپا رقابت کنند.

این کار آسان نخواهد بود زیرا تعداد زیادی از باشگاه ها وجود دارند که قدرتمند به نظر می رسند و ممکن است تاج قهرمانی لیگ قهرمانان را از چنگ رئال در بیاورند.مانند بارسلونا، منچستر سیتی، بایرن مونیخ و پاریس سن ژرمن

 

تیم ثروتمند پاری سن ژرمن فرانسه تیمی است که در مرحله 16 تیمی با رئال روبرو خواهد شد و نتیجه ای بجز پیروزی فاجعه ای برای این تیم لالیگایی خواهد بود.

و این چیزی است که زیدان به خوبی از آن آگاه است، او می داند که شکست در این دیدار نه تنها کل فصل رئال را به خطر می اندازد، بلکه شاید سرنوشت خود را به عنوان سرمربی رئال به مخاطره بیندازد.

 

وقتی از زیدان پرسیده شد  آیا آینده او به لیگ قهرمانان بستگی دارد؟  برنده جام جهانی فرانسه گفت: "بله، این روشن است. من مسئول این مسائل هستم، من سرمربی هستم وباید راه حل ها را پیدا کنم. ما برخی از آنها را یافته ایم، اما نه به اندازه کافی. من باید مسئولیتم را بپذیرم و همیشه مبارزه خواهم کرد. "

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bawzd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کری خوانی زیدان برای فینال سوپرجام اروپا