تاریخ انتشار: 1396/12/02 00:14
کد خبر: 159144

پرده از راز پیروزی استقلال مقابل الهلال برداشته شد

سرمربی استقلال با تعیین استراتژی درست موفق شد فاتح بزرگترین بازی هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا باشد.
پرده از راز پیروزی استقلال مقابل الهلال برداشته شد

 استقلال امروز در حالی میزبان الهلال بود که این بازی در ورزشگاه السیب عمان بازی می کرد و آبی ها در این بازی چه از نظر تعداد تماشاگر و چه از نظر شرایط آب و هوایی هرگز چهره یک تیم میزبان را نداشتند.

شاید به همین دلیل هم بود که پیش از شروع بازی کمتر کسی شانس زیادی برای پیروزی آبی ها قائل بود اما شفر با طرح ریزی یک سیستم درست موفق شد فرصت را از حریفش بگیرد و همه چیز را به نفع تیمش تغییر بدهد.

سیستم شفر در بازی با الهلال برخلاف بازی های لیگ برتر سیستم دفاع- ضدحمله بود و او به خوبی می دانست که با وجود ستاره های تهاجمی مثل نیکولاس میلسی، چروتی و اشرف بن شرقی اگر بخواهد فوتبال تهاجمی به نمایش بگذارد تیمش اسیر ضدحمله های خطرناک حریف می شود؛ اما او با ارائه سیستم هوشمندانه تیمش را عقب زمین نگه داشت تا هم به حریف موقعیت گل ندهد و هم بتواند با حضور بازیکنان سرعتی و تکنیکی مثل داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی نهایت استفاده را از ضدحمله ها ببرد.

استقلال در نیمه اول بازی چند موقعیت خوب توسط وریا غفوری، مامه تیام، داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی بدست آورد که نتوانست از آنها استفاده کند؛ اما مهاجم سنگالی استقلال در دقیقه 46 بازی پایه گذار گل اول استقلال شد و از این دقیقه به بعد روند بازی آبی ها به کلی تغییر کرد.

اما سیستم استقلال بعد از گل چه بود؟ بعد از این گل شاید خیلی ها فکر می کردند استقلال روی به بازی دفاعی می آورد؛ اما شفر با یک تصمیم درست دیگر به بازیکنانش دستور داد تا پرس را از جلوی زمین آغاز کنند و با این روش استقلال در 45 دقیقه دوم کمتر اجازه داد ستاره های میلیاردی الهلال به دروازه تیمش نزدیک شوند.

شفر امروز باید مدیون فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و مامه تیام باشد که به خوبی موفق شدند در 45 دقیقه دوم بازی اجازه بازیسازی را از مدافعان حریف بگیرند و با پرس از جلوی زمین کاری کردند که الهلالی ها هرگز نتوانند به دروازه آبی ها نزدیک شوند.

استقلال در طول 45 دقیقه دوم بازی و در حالی که انتظار می رفت الهلال برای زدن گل دوم سرپا حمله شود، حتی یک موقعیت جدی هم در داخل محوطه جریمه به آبی های عربستانی نداد تا مشخص شود سیستم درست شفر به خوبی توانسته اندیشه های تاکتیکی رامون دیاز را به هم بزند.

آبی ها در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در صدر جدول رده بندی گروه مرگ قرار گرفته اند تا مشخص شود شفر امسال تیمش را با برنامه روانه این مسابقات کرده است و دیگر خبری از بازی های بی برنامه در این تیم نیست.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wn5j6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صحبت های شفر در نشست خبری بعد از شکست الهلال