تاریخ انتشار: 1396/12/05 10:43
کد خبر: 158743

هم‌تیمی قدوس،از ایران به سوئد و عراق!

به بازیکنان اوسترسوند که نگاه می‌کنیم، نام 2 بازیکن توجه‌مان را جلب می‌کند. شاید بپرسید چرا 2 بازیکن؟ یکی از آنها سامان قدوس است و دیگری کاپیتان اوسترسوند که نامی شبیه ایرانی‌ها دارد.
 هم‌تیمی قدوس،از ایران به سوئد و عراق!

 بروا حکمت نوری. همین مساله کنجکاومان کرد تا بدانیم این نوری متولد کدام کشور است و آیا اصلیتی ایرانی دارد یا نه؟ اطلاعات را جست و جو کردیم و در نهایت حدسی که می‌زدیم درست از آب درآمد. بروا نوری اصالتی ایرانی دارد اما ملیت عراقی را انتخاب کرده و یک سالی است که عضو تیم ملی کشور همسایه است.

 

بروا نوری 31 سال قبل در ارومیه به دنیا آمده. از پدر و مادری کرد در دامنه کوه سیر و میان دشت ارومیه. به همین دلیل هم نامش را بروا گذاشتند، نامی کردی به معنی ایمان و اعتقاد. بروا البته خیلی زود همراه پدر و مادر به سوئد رفت و در این کشور اروپایی بزرگ شد. او فوتبال را نیز در سوئد آغاز کرد و در سال 2008 نخستین قرارداد حرفه‌ای خود را با باشگاه کروندال در لیگ 3 امضا کرد. بروا در سال 2010 پیراهن دالکورد را در همین لیگ پوشید و نامی برای خود دست و پا کرد.

 

دوران شکوفایی فوتبال بروا نوری در همین دالکورد رقم خورد. او 3 فصل دیگر در دالکورد بازی کرد و گل‌های متعددی را نیز به‌عنوان یک هافبک به ثمر رساند. گل‌هایی که باعث شد مدیران اوسترسوند در اواخر سال 2013 سراغش بیایند و با قراردادی آزاد او را جذب کنند.

 

بروا ابتدا با اوسترسوند در سوپرتان (لیگ 2 سوئد ) حضور داشت و سپس همره این تیم به آلونسکان (لیگ برتر سوئد ) صعود کرد. او در سالهای اخیر پله به پله با اوسترسوند پیشرفت کرده و به بازوبند کاپیتانی این تیم نیز رسیده است.

 

بروا نوری یکی از بازیکنان کلیدی اوسترسوند است. هافبکی بی‌جانشین که در لیگ سوئد و لیگ اروپا بازی‌های کم نقصی ارائه داد و همراه با اوسترسوند به مرحله حذفی لیگ اروپا نیز پا گذاشت. او و بازیکنان اوسترسوند، آرسنال را در ورزشگاه امارات شکست دادند تا نام خود را بیشتر از قبل سر زبان‌ها بیندازند. بروا نقشی ویژه در درخشش اوسترسوند داشت. او به‌عنوان یک هافبک میانی در 14 بازی اوسترسوند در لیگ اروپا بازی کرد و 3 گل سرنوشت ساز نیز مقابل گالاتاسرای ترکیه، پائوک سالونیکا یونان و هرتابرلین آلمان به ثمر رساند.

 

نوری یکی از استعدادهای کشف نشده فوتبال ایران است. بازیکنی که مثل سامان قدوس می‌توانست پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کند و یکی از مسافران روسیه باشد. شاید اگر کسی بود که مثل سامان قدوس، بروا نوری را نیز به فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش معرفی می‌کرد حالا تیم ملی یک هافبک باتجربه در اختیار داشت که می‌توانست نقشی کلیدی در ترکیب ایران ایفا کند. عراق بر خلاف ایران، بروا نوری را شکار کرد. هر چند خیلی دیر و در 30 سالگی اما از او در مقدماتی جام جهانی 2018 استفاده کرد. در 2 بازی و به مدت 92 دقیقه.

 

بروا نوری نخستین بار توسط راضی شنیسل به تیم ملی عراق دعوت شد. او نخستین بازی خود را 15 نوامبر 2016 مقابل امارات در مقدماتی جام جهانی انجام داد. از آن زمان به بعد نوری 4 بازی ملی انجام داده و یک گل نیز مقابل کنیا در دیداری تدارکاتی به ثمر رسانده؛ در ورزشگاه بصره، دقیقه 18 و مقابل دیدگان 28 هزار تماشاگر.

 

دقت در عکس‌های بروا نوری نشان می‌دهد که او به فارسی 2 نام را روی دست خود تتو کرده. نام‌های پاکو و سانا. هر 2 ایرانی است و ریشه کردی دارد. پاکو نامی پسرانه است و به معنی پاک. سانا هم با معنی آسان، نام دختر بروا نوری است. هافبکی که با توجه به انجام بازی‌های زیبا در ترکیب اوسترسوند، قطعا پیشنهادهای زیادی دریافت خواهد کرد. حتی حالا که 31 سال دارد و به فصول پایانی فوتبال خود نزدیک شده است.

 

نوری البته یکی از دوستان صمیمی سامان قدوس محسوب می‌شود. این دو رابطه نزدیکی با هم دارند و در اردوهای اوسترسوند نیز اغلب هم اتاق هستند. بروا و سامان 3 فصل کنار هم بازی کرده و با خصوصیات یکدیگر آشنایی کاملی دارند. بی‌شک یکی از دلایل موفقیت اوسترسوند، همین هماهنگی است. هماهنگی میان دو بازیکنی که می‌توانستند متعلق به تیم ملی ایران باشند اما حالا یکی از آنها شاگرد کی‌روش است و دیگری بسیم قاسم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vnn8j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قدوس هدف بزرگتر و مهم تری از بقیه دارد