تاریخ انتشار: 1396/12/24 13:55
کد خبر: 155878

چالش بزرگ کارلوس کی روش برای انتخاب شماره 1 تیم ملی؛ تجربه یا جسارت؟!

علیرضا بیرانوند یا سیدحسین حسینی؟ شاید کارلوس کی‌روش هم این سوال را از خودش پرسیده باشد. جای او باشید کدام را انتخاب می‌کنید؟ بیرانوند باتجربه را که سال‌هاست در لیگ برتر دروازه‌بانی می‌کند یا حسینی را که درخشش محسوسی در ماه‌های اخیر داشته است؟ شاید بخشی از پاسخ این سوال را در بازی شنبه که تیم ملی مقابل سیرالئون قرار می‌گیرد بیابیم.
چالش بزرگ کارلوس کی روش برای انتخاب شماره 1 تیم ملی؛ تجربه یا جسارت؟!

کی‌روش معمولا در بازی‌های تدارکاتی نفراتی که مد نظر دارد را مورد آزمایش قرار می‌دهد. بی‌شک اگر سرمربی تیم ملی نیم نگاهی به سیدحسین حسینی داشته باشد، در این بازی فرصت ایده‌آلی است تا دروازه‌بان استقلال را در ترکیب اصلی قرار دهد و میزان توانایی‌هایش را در میدان‌های ملی نیز بیازماید. تردیدی نیست که سرمربی تیم ملی اگر بخواهد از حسینی در جام جهانی استفاده کند او را در بازی‌های تدارکاتی محک می‌زند و شرایطی را ایجاد می‌کند که این دروازه‌بان در بازی‌های تدارکاتی باقیمانده تا جام جهانی با فضای بازی در تیم ملی آماده شود.

اینکه کی‌روش تا چه اندازه روی دروازه‌بان استقلال نظر مساعد دارد مشخص نیست و تا امروز باید علیرضا بیرانوند را دروازه‌بان اول تیم ملی در جام جهانی دانست. کی‌روش حتی در اردوهای گذشته نیز رشید مظاهری و حامد لک را به حسینی و دیگر دروازه‌بان‌های تیم ملی ترجیح می‌داد اما ممکن است نمایش خوبی که دروازه‌بان جوان استقلال در هفته‌های اخیر داشته، کی‌روش را به سمت و سویی سوق دهد که از حسینی هم در برخی بازی‌های تدارکاتی بهره بگیرد. بازی با سیرالئون یک فرصت ایده‌آل است تا شاید حسینی محک بخورد اما اگر کی‌روش در این بازی از دروازه‌بان استقلال استفاده نکند، باید شانس دیگر دروازه‌بان‌ها را نسبت به دروازه‌بان استقلال برای حضور در بازی‌های جام جهانی بیشتر دانست. البته سابقه کی‌روش در فوتبال ایران نشان می‌دهد که هیچ‌گاه خودش را از بازیکنان آماده محروم نمی‌کند. او رویه‌ای را این سال‌ها طی کرده که کاملا شفاف بوده و هیچ‌گاه به خودش اجازه نداده که برای باشگاهی امتیازهای خاصی در تیم ملی ایجاد کند. کاری که در گذشته برخی مربیان ایرانی در تیم ملی انجام می‌دادند و بر پایه یک تفکر کاملا غلط بازیکنانی را به تیم ملی فرا می‌خواندند که از باشگاه مورد علاقه‌شان باشد.

اگر می‌بینیم که کی‌روش در فوتبال ایران به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته و به‌عنوان نخستین مربی تاریخ فوتبال ایران شناخته می‌شود که دو بار تیم ملی را به جام جهانی سوق داده، یک دلیلش همین برقراری عدالت در تیم ملی است. او زمانی هیچ ابایی از دعوت از 9 بازیکن استقلال به تیم ملی و بازی دادن به آنها در ترکیب اصلی تیم به دل راه نمی‌داد به این دلیل که بازیکنان استقلال در شرایط فنی مطلوبی قرار داشتند. اگر به بازی‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل برویم و ترکیبی که تیم ملی در بازی‌های پایانی انتخابی به کار می‌گرفت را مرور کنیم به این واقعیت می‌رسیم که سرمربی تیم ملی هیچ گاه خودش را از وجود بازیکنان آماده محروم نکرده است. در ماه‌های اخیر نیز کی‌روش بیشتر از بازیکنان پرسپولیس در ترکیب تیم ملی بهره گرفت که تصمیم درستی هم بود به این علت واضح که پرسپولیس در آمادگی بیشتری در قیاس با دیگر تیم‌های حاضر در لیگ قرار داشت و بالطبع بازیکنانش هم در آمادگی ایده‌آل‌تری در قیاس با دیگر تیم‌ها قرار داشتند.

حال که استقلال هم به مرحله‌ای از آمادگی رسیده که می‌تواند ملی‌پوشان متعددی در تیم ملی داشته باشد، بنابراین باید انتظار داشت که بازیکنان بیشتری از این تیم در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند اما به دلیل نزدیکی به جام جهانی فوتبال باید پذیرفت که سرمربی تیم ملی در شرایط یکسان و مشابه بازیکنی را انتخاب می‌کند که تجربه بیشتری داشته باشد و به همین دلیل است که حضور حسینی به‌عنوان دروازه‌بان اول تیم ملی در ترکیب اصلی این تیم در جام جهانی بسیار دشوار خواهد شد. گرچه نباید از بازی‌های آتی تدارکاتی تیم ملی غافل شویم. این بازی‌ها نقش مهمی در انتخاب ترکیب تیم ملی برای جام جهانی خواهد داشت و کی‌روش آرام آرام مشتش را باز خواهد کرد و نشان خواهد داد که کدام بازیکنان را مد نظر دارد. اکنون موضوع انتخاب دروازه‌بان تیم ملی شاید یکی از جذاب‌ترین سوال‌هایی باشد که بتوان پیش روی کی‌روش قرار داد و او را به چالش کشید. به راستی سرمربی تیم ملی چه تصمیمی درباره این پست مهم خواهد گرفت؛ بیرانوند باتجربه و آماده یا حسینی باانگیزه و آماده؟!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ba5vd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کارلوس کی روش در بازی امشب دست به دروازه تیمش نمی زند