تاریخ انتشار: 1397/02/26 12:23
کد خبر: 147744

کی روش: مقابل پرتغال و اسپانیا خبری از رقص باله نخواهد بود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید فوتبال اسپانیا و پرتغال ۶۰ سال از ایران جلوتر است.
کی روش: مقابل پرتغال و اسپانیا خبری از رقص باله نخواهد بود

سایت «فوتبال زون» هلند در فاصله 29 روز مانده به آغاز مسابقات جام جهانی 2018 روسیه، گزارشی در مورد تیم ملی فوتبال ایران که در گروه B جام جهانی 2018 روسیه با تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه است، منتشر کرده و به بررسی اظهارنظرهایی در مورد سرمربی پرتغالی تیم ملی پرداخته است که در زیر می‌خوانید.

 کارلوس کی‌روش اخیراً در اظهارنظری با اشاره به کافی نبودن برنامه‌های آماده‌سازی بازیکنانش به منظور حضور در جام جهانی 2018، گفت: ممکن است این حرفم شما را سورپرایز و یا شوکه کند، اما دو بازی دوستانه اخیر ما (شکست یک بر صفر مقابل تونس و پیروزی 2 بر یک مقابل الجزایر) کاملاً نشان داد که بازیکنان ما به لحاظ سرعت و نبردهای تن به تن برای جام جهانی آماده نیستند. می‌دانم که برخی دوست ندارند که چنین چیزی را از زبان من بشنوند اما این برایم مهم نیست. برای اینکه بازیکنان به مرز آمادگی برسند، راه‌حلی وجود دارد و آن گردهم آوردن بازیکنان در محیطی خاص و تکمیل برنامه‌های تمرینی است. همین حالا باید گره‌ها را باز کنیم چون فردا برای انجام این کار دیر خواهد بود.

وی افزود: بازی در جام حذفی ایران، لیگ برتر ایران و حتی لیگ قهرمانان آسیا به منظور رسیدن به سطح آمادگی برای ملی‌پوشانی که در داخل ایران بازی می‌کنند، کافی نیست. هر کسی که بگوید حضور در این رقابت‌ها برای رسیدن به مرز آمادگی کافی است، دروغ می‌گوید. اگر ما برنامه آماده‌سازی مناسبی ترتیب ندهیم، در جام جهانی شانسی نخواهیم داشت. 50 درصد بازیکنان تیم ملی در ایران بازی و تمرین می‌کنند و  اکنون این بسته به رئیس فدراسیون فوتبال، وزیر ورزش ایران و رؤسای باشگاه‌ها دارد که تصمیم بگیرند که رقابت‌های داخلی مهمتر هستند یا جام جهانی؟

سرمربی تیم ملی ایران همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه (AFP) در خصوص رویارویی شاگردانش با سه تیم مطرح از دو قاره اروپا و آفریقا در جام جهانی 2018 اظهار داشت: از بازی مقابل مراکش چه انتظاری دارید؟ انتظار دارید برقصیم! فکر می‌کنید ما به جام جهانی می‌رویم تا مقابل پرتغال و اسپانیا رقص باله انجام دهیم؟ خیر، خبری از اُپرا نخواهد بود، بلکه «راک اِن رول» خواهد بود و ما سخت بالا و پایین خواهیم پرید و خواهیم جنگید. فوتبال کشورهایی همچون پرتغال و اسپانیا، 40، 50 و یا 60 سال جلوتر از ایران هستند. آیا می‌توانیم این اختلاف زیاد را در این فرصت کم به حداقل برسانیم؟ خیر، تنها راه این است که خودمان را حداقل کمی آماده‌ مقابله با آنها کنیم. ما نیاز به بازیکنانی داریم که سریع و قدرتمند باشند که بتوانند در نبردهای تن به تن پیروز باشند. مدافعان ما باید قادر باشند که ده‌ها بار با رونالدو به هوا بپرند، در غیر اینصورت شانسی در مقابله با کریس نخواهند داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wmr56

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اولین فیفادی 2018؛ نتایج دیدارهای دوستانه رقبای ایران در جام جهانی