تاریخ انتشار: 1397/03/05 09:19
کد خبر: 146476

9 طلسمی که شاگردان کی روش در پی شکستن آن هستند

تیم ملی ایران در 4 دوره اخیر جام جهانی عملکرد خوبی از خود به ثبت نرسانده است.
9 طلسمی که شاگردان کی روش در پی شکستن آن هستند

شاگردان کارلوس کی روش از 3 هفته آینده در روسیه به مصاف حریفان خواهند رفت و امیدوارند، کارهای نکرده در 4 دوره قبلی را انجام دهند و موفق به شکستن 8 طلسم بزرگ فوتبال ایران شوند.

 

1) در جام های جهانی، هیچگاه ایران نتوانسته تعداد برد، مساوی و باخت هایش را به یک عدد ثابت برساند. در 78، 2006 و 2014 ایران به 2 باخت رسید و یک تساوی کسب کرد و تنها در 98، یک بار پیروز شد و مقابل یوگسلاوی و آلمان شکست خورد. حالا رویای ایرانی ها، پیروزی برابر مراکش و کسب یک امتیاز برابر پرتغال است.

 

2) در 4 دوره قبلی، تیم ملی کشورمان نتوانسته بیش از 2 گل به ثمر برساند. سه حضور ابتدایی با زدن 2 گل به پایان رسید و در برزیل نیز تنها رضا قوچان نژاد موفق به گلزنی شد. اما حالا تیم ملی ایران پتانسیل شکستن این طلسم را نیز دارد.

 

3) هیچ بازیکنی از تیم ایران در جام جهانی وجود ندارد که بیش از یک گل زده باشد. دانایی فرد، روشن، استیلی، مهدوی کیا، گل محمدی، بختیاری زاده و قوچان نژاد گلزنان ایران در جام جهانی هستند. حالا تیم ملی ایران مهاجمانی دارد که می توانند این رکورد منفی را از بین ببرند.

 

4) میانگین گل خورده ایران همواره بالاتر از یک بوده است. شاگردان مهاجرانی 8 گل خوردند، تیم جلال طالبی 4 گل خورد، با برانکو 6 بار دروازه مان باز شد و در دوره قبلی 4 گل خوردیم. حالا باتوجه به سازماندهی خوب دفاعی، باید امیدوار به خوردن گل های کمتر و رکوردزنی باشیم.

 

5) تیم ملی کشورمان در جام های جهانی، هیچگاه بیشتر از 3 امتیاز در یک دوره کسب نکرده است. بهترین نمایش ایران در جام 98 بود که صاحب 3 امتیاز شدیم. اکنون باوجود قرعه بسیار سخت، در ایده آل ترین حالت می توانیم از این طلسم سخت نیز عبور کنیم.

 

6) یوزهای آسیا، 2 بار در جام جهانی با تیم های آفریقایی روبرو شده اند و نتوانسته اند آن ها را شکست دهند. تساوی برابر آنگولا و نیجریه، نتایج ایران در 2006 و 2014 بود و حالا تیم ملی کشورمان خوش بین به بازی برابر مراکش است.

 

7) تنها پیروزی ایران در جام جهانی در بازی دوم بوده و به عبارتی، تیم ملی مان هیچ وقت در بازی های اول و سوم پیروز نشده اما اکنون رقیبان ایران در بازی اول و سوم، قابل بردتر از تیم اسپانیا هستند.

 

8) یک طلسم منفی از 2 حضور ایران در جام های جهانی با میزبانی اروپا وجود دارد و آن هم عدم کسب امتیاز در بازی اول است. در فرانسه، به یوگسلاوی باختیم و در آلمان به مکزیک. اما حالا به مصاف مراکش می رویم و امیدوار خاک روسیه برای تیم ملی کشورمان خوش یمن باشد.

 

9) اما طلسم مهم تر و بزرگ تر: ایران هیچ گاه در یک دوره جام جهانی، بیش از 3 بازی انجام نداده. شاید خیال پردازانه به نظر برسد اما آیا می توانیم به این دوره و ساق های بازیکنان آماده، جوان و توانای تیم کی روش برای شکستن این طلسم چشم ببندیم؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/398vb7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بیت آشور بجای محرمی/این انتخاب کی روش مورد انتقاد قرار گرفت!