تاریخ انتشار: 1397/03/23 17:00
کد خبر: 144187

کمک داور ها در جام جهانی تمام آفساید ها را پرچم نمی زنند!

به کمک داوران اعلام شده است تا در مواقعی که آفسایدها حساس و نزدیک هستند، پرچم را پایین نگه دارند تا تکنولوژی VAR آن را تشخیص دهد.
کمک داور ها در جام جهانی تمام آفساید ها را پرچم نمی زنند!

به گزارش فرتاک ورزشی، به نظر می رسد فیفا به تکنولوژی برای این تابستان چندان امیدوار نباشد چرا که هنوز کاربرد دقیق آن ها در هاله ای از ابهام است. VAR در این جام جهانی برای اولین بار مورد استفاده قرار می گیرد و فیفا برای استفاده از آن دچار تردید است چرا که در صورت اتفاق افتادن، باید مسئولین ذی ربط را مشتاق به ادامه استفاده از آن کند.

با این حساب هیچ عجله ای برای تصمیم گیری کمک داوران نیست. آن ها باید صبر کنند تا VAR‌ نظر را اعلام کند. این بدان معنی است که در بازی های مهم و برای اتفاقات مهم و حساس، یک تیم از مسئولین در باکسی هستند که به موقع به مسائل ورود می کنند.

کولینا، اسطوره داروی در این رابطه گفته است: اگر کمک داوری را دیدید که پرچمش را بالا نمی برد، او اشتباه نکرده است، بلکه منتظر نظر قطعی ایستاده است. به آن ها گفته شده است که باید در شرایطی که آفساید بسیار حساس و نزدیک است و می تواند منجر به یک موقعیت خطرناک گلزنی شود، پرچم را پایین نگه دارند؛ چرا که در غیر این صورت همه چیز تمام می شود. اگر کمک داور پرچم را پایین نگه دارد و توپ تبدیل به گل شود، ان وقت فرصت هست تا دوباره بتوان صحنه منجر به گل را با دقت بهتری زیر نظر قرار داد.

نکته جالب این است که فیفا کاملا مساله را جدی گرفته و تمامی مسئولین حاضر در اتاق نظارت هم باید کیت مخصوص را پوشیده باشند.ماسیمو بوساکا، داور سرشناس در این رابطه گفته است: این بهترین زمان برای آن است که یادت بیاید داور هستی.

کولینا هم در این رابطه گفت: این تکنولوژی بسیار استرس آور است؛ باور کنید! ان ها نمی توانند مانند یک کارمند بانک لباس بپوشند، چرا که کاری پر استرس دارند.

بوساکا هم چنین افزود: قول می دهم این تکنولوژی احتمال خطا را به صفر برساند و خطاهای خطرناک هم ردیابی شوند؛ مثلا آرنج ها، ضربه‌های عمدی و هم چنین صحنه هایی مانند تمارض در محوطه جریمه که اصلا خطایی در کار نیست!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oyylg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عجیب اما واقعی : سرمربی جدید اسپانیا از کی روش مشورت می گیرد؟