تاریخ انتشار: 1397/04/02 10:00
کد خبر: 142352

2 روز تا دیدار حساس ایران-پرتغال؛ چمدان ها را نبسته ایم!

در فاصله 2 روز تا دیدار حساس ایران و پرتغال، موجی از خوش بینی نسبت به آینده تیم در بین مردم وجود دارد.
 2 روز تا دیدار حساس ایران-پرتغال؛ چمدان ها را نبسته ایم!

 تیم ملی ایران توانست طلسم 20 سال دوری از پیروزی در جام جهانی را مقابل مراکش بشکند. پیش از این اولین و آخرین برد ایران در جام جهانی مقابل آمریکا و در دیداری حساس بود که به شکلی دراماتیک رقم خورد.

 

در جام جهانی 98 تیم ملی ایران با جلال طالبی و یک دو جین بازیکن باکیفیت وارد فرانسه شد. کریم باقری و علی دایی از لیگ آلمان و دیگر بازیکنان باتجربه از جمله احمدرضا عابدزاده، حمید استیلی، جواد زرینچه و... از لیگ داخلی در آن تیم حضور داشتند اما شرایط روحی و روانی تیم آنچنان که باید و شاید نبود.

 

خداداد عزیزی، یکی از ستاره های تیم ملی کشورمان در آن مسابقات درباره بازی نخست با یوگسلاوی چند وقت پیش گفت که ما از تیم یوگسلاوی می ترسیدیم و این تیم را برایمان خیلی بزرگ کرده بودند وگرنه می توانستیم آن ها را شکست دهیم.

 

وی همچنین درخصوص شکست مقابل آلمان نیز اعتقاد داشت بازیکنان باتجربه و پخته تیم ملی هم از حضور در کنار کلینزمن استرس می گرفتند و نمی توانستند خودِ واقعی شان را نشان دهند. عزیزی نقش کادرفنی را نیز در این امر موثر دانسته بود.

 

اما اوضاع برای تیم 2018 متفاوت است. آن ها اگرچه تحت فشارهای مختلف بابت قرارگیری در گروه مرگ بودند، ولی به سبب حضور کادرفنی باتجربه از لحاظ روحی و روانی در شرایط بسیار خوبی قرار داشته و دارند و هیچ ترسی از بابت رویارویی با قدرت های جهان در ساق پایشان نیست.

 

ایران اگر می توانست از آلمان امتیاز بگیرد، شانس صعودش را زنده نگه می داشت. همچنین آلمان در جام جهانی فرانسه تیم خیلی خوبی نبود و تیم ایران نیز 45 دقیقه موفق به کنترل آن ها شد. در نهایت، به قول بازیکنان آن دوره، پس از پیروزی مقابل آمریکا جام برای تیم ایران تمام شده بود ولی این بار ملی پوشان بعد از برد مقابل مراکش روحیه مضاعف گرفته و بازی ها را دنبال می کنند و بدون شک برخلاف گذشته هراسی از کریستیانو رونالدو و دیگر فوق ستاره نخواهد بود و شاگردان کارلوس کی روش توان صعود به مرحله بعد را دارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/398bgo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 تحلیل و بررسی بازی ایران-پرتغال از نگاه پیشکسوت استقلال