تاریخ انتشار: 1395/06/19 14:40
اختصاصی/
کد خبر: 262488

لیگ یک و اشتباهات مکرر داوری/ خیبر نگران از ادامه این روند

مسابقات این فصل از رقابت های لیگ یک فوتبال کشور را باید متفاوت تر از هر سال دید. حساسیت بازیها را می توان از همان هفته های اول به وضوح مشاهده کرد و در این راستا عملکرد داوری نیز بیش از گذشته زیر ذره قرار دارد.
 لیگ یک و اشتباهات مکرر داوری/ خیبر نگران از ادامه این روند

به گزارش سرویس لیگ یک فرتاک ورزشی، فوتبال بزرگترین پدیده اجتماعی قرن نامیده می شود، به طوری که هر مسابقه آن چه در سطح جهانی و چه حتی در سطح محلی، مخاطبین خاص خود را داشته و عده ای دل نگران نتیجه بازی هستند.

فوتبال پیرو جوان، زن و مرد، دختر و پسر و...  نمی شناسند و برای همه اکثر افراد جامعه دارای شور و هیجانی خاص بوده و نتیجه هر مسابقه ای بر روی یک تیف از جامعه تاصیر گذار است، خواه این تیم بارسلونا باشد که در دنیا طرفداران خاص خود را داشته و با هر برد و باختش میلیونها نفر را خوشحال و یا ناراحت  می کند، خواه خیبر خرم آباد باشد که در بخشی از این ایران طرفداران خاص خود را دارد و با بردش می خندند و با شکستش گریان می شوند.

در میدان اگر در یک رقابت سالم شکست را پذیرا شویی بازهم قابل تحمل است ولی اگر ببینی اشتباهات داوری چقدر بر تیم و طرفدارانش آسیب روحی و روانی وارد کرده و حتی عملکرد فنی را زیر سوال می برد، واقعا تحملش سخت و اذیت کننده است.

البته نباید منکر شد که زیبایی فوتبال به این است که نتایج قابل پیش بینی نمی باشد، ولی اگر این نتایج بنا بر هر دلیلی دستخوش تغییرات عمدی و یا غیر عمدی شود موضوع متفاوت می شود و شیرینی و زیبایی این بازی زیر سوال می رود و آن حس و لذتی که قرار است از این ورزش برده شود را نمی توان لمس کرد و متاسفانه روی ناخوش این ورزش را مشاهده  می کنیم!

در اینجا سخن از قضاوت های این فصل از فوتبال لیگ یک کشور می باشد که متاسفانه برخی از تیم ها، نحوه داوری را مثبت نمی دانند و نگران ادامه این روند می باشند.

ناگفته پیداست که داور هم یک انسان است و قابل اشتباه و خدای ناکرده هدف این نیست بگوییم که عمدی در کار است چون این قضاوت بر عهده ما نبوده و نمی خواهیم داوران شریف را که الحق با عشق و علاقه و با کم ترین دستمزد به میدان میایند را آزرده خاطر نماییم، ولی واقعا روند این اشتباهات باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود مشکل کار کجا می باشد.

به عنوان نمونه می توان به دیدارهای خیبر خرم آباد این تیم شهرستانی و محروم که با مشکلات عدیده  مالی نیز روبرو است اشاره نماییم که تا اینجای کار در زمینه داوری متضرر شده و به همین دلیل در قعر جدول با کسب دو امتیاز روزهای ناخوشی را دنبال می کند.

 

خیبر پول ندارد ولی هوادارانی دارد که عاشقانه این تیم را دوست دارند و با آن زندگی می کنند. این قبول که خیبریها از لحاظ مالی ضعیف هستند ولی همین خیبر به پشتوانه هواداران پرشوری که دارد، ثروتمند ترین باشگاه لیگ یک است و نمی شود با اشتباهات داوری با احساسات خیل عظیم هواداران بازی کرد و این مردم شریف را آزرده خاطر کرد.

خیبری ها 6 بازی تاکنون انجام داده اند که شاید در چهار بازی آن نتیجه می توانست غیر از این باشد که الان در جدول مسابقات در جلو نام این تیم درج شده است.

در هفته اول مسابقات در دیدار با فولاد یزد اولین اشتباه بر علیه این تیم انجام گرفت و یک پنالتی به سود میزبان اعلام گردید. درهفته دوم مقابل پارس جنوبی با اشتباه داور گل سالم  خیبر آفساید اعلام شد.

این تیم در بازی سوم و در برابر اکسین البرز یک گل سالم به ثمر رساند که متاسفانه بازهم مردود اعلام شد و در بازی  با آلومینیم  اراک  یک پنالتی  برای خیبر  سوخت و داور به سادگی  ازکنار آن عبور کرد.

خیبری ها در برابر راه آهن هم متضرر شدند و شاید اوج اشتباهات در این بازی صورت گرفت و نگرفتن یک پنالتی به سود خیبر و در ادامه گرفتن یک پنالتی به سود راه آهن که روی آن هم حرف و حدیث است که آیا پنالتی بوده یا نه و... از جمله مواردی می باشدکه خیبر را در امر داوری متضرر نموده است.

به هر حال و همان طور که در بالا ذکر شد اشتباهات داوری امری جدا ناپذیر در ورزش به ویژه فوتبال است ولی کاش یک بار هم این اشتباهات به سود تیم هایی هم چون خیبر خرم آباد رقم بخورد تا هواداران این تیم نیز دلخوش به این اشتباهات باشند.

P6uLyrP9v6JD

در پایان سخنی نیز با هواداران عزیز و دوست داشتنی خیبرخرم آباد داریم. جایی که مردم شریف و پرتلاش و دوست داشتنی لر زبان حضور دارند و به صداقت و سادگی و مردانگی شهره عام و خاص هستند؛ عزیزان لطفن با تمام نامهربانی هایی که می بینید و متضرر هم شده اید، شان و حرمت ورزشگاه را نگه دارید تا هم چون گذر تاریخ که به وجود شما دلاور مردان ایران زمین افتخار کنیم. امیدواریم پر افتخار و مانا باشید و هم چنان با عشق و محبت از تیم خیبر حمایت کنید تا ان شالله روند تیم محبوبتان بهبود بخشد و به حایگاه واقعی اش دست یابد.

نویسنده: "نادر دارستانی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pzqgr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تحلیل کامل دیدار بادران تهران-مس کرمان/ فقر بادران در ایجاد موقعیت
اختصاصی/