تاریخ انتشار: 1397/04/07 09:54
کد خبر: 141391

فقط ادعا و دیگر هیچ!

کاپیتان تیم ملی آلمان و ستاره‌ی بایرن‌مونیخ، مانوئل نویر با انتقاد شدید از عملکرد تیم ملی کشورش در جام جهانی روسیه معتقد است ژرمن‌ها شایسته‌ی صعود از مرحله‌ی گروهی نبوده‌اند.
فقط ادعا و دیگر هیچ!

مانوئل نویر معتقد است بازیکنان تیم ملی آلمان اگر بعد از ناکامی وحشتناک خود در جام جهانی 2018، به دل خوش کردن به افتخارات گذشته‌شان بسنده کنند، از این پس هم شاهد اتفاقات تلخ و دردناک بیشتری خواهند بود.

 

تیم یواخیم لو که چهار سال پیش در برزیل جام جهانی را بالای سر برد دیروز به گروه تیم‌هایی مثل اسپانیا، ایتالیا و فرانسه ملحق شد که به عنوان مدافع  عنوان قهرمانی جام جهانی، نتوانسته‌اند از مرحله‌ی گروهی تورنمنت چهار سال بعد صعود کنند. شکست 2-0 مقابل کره‌ی جنوبی در مسابقه‌ی دیروز در شهر کازان، باعث شد آلمان به عنوان آخرین تیم گروه F با سرافکندگی مجبور به ترک روسیه شود.

 

نویر که بعد از مدتها مصدومیت، در آخرین لحظات به تیم رسید و بازوبند کاپیتانی آلمان را به بازو بست می‌گوید مانشافت نمی‌تواند به دل‌ خوش کردن به موفقیت‌های گذشته‌اش بسنده کند. نویر تایید می‌کند که قصد ندارد از فوتبال ملی خداحافظی کند و می‌گوید " ما جام جهانی را در دستان خود دیده‌ایم ولی این بار نتوانستیم موفق شویم. دلخوش کردن به گذشته برای ما هیچ نفعی ندارد. وضعیت حال حاضر ما خیلی تلخ و رقت‌انگیز است. حتی اگر در بازی امروز موفق می‌شدیم در مرحله‌ی حذفی به مشکل برمی‌خوردیم. نه، لیاقتش را نداشتیم. در هیچ کدام از بازی‌ها، قانع‌کننده نبودیم. بله، این واقعاً ناراحت‌کننده است ".

 

نویر در ادامه می‌گوید " باید علتها و شرایط را تحلیل کنیم ولی باید به وضوح اقرار کرد که شایسته‌ی صعود نبودیم. ما سه بازی انجام دادیم ولی در هیچکدام از آنها تیم آلمان همیشگی در زمین دیده نشد. تیمی که همه در مقابلش یا می‌ترسند یا احترام می‌گذارند. حتی اگر به مرحله‌ی بعد می‌رسیدیم، همه دلشان می‌خواست با ما روبرو شوند. تیمی مثل ما با آن عملکرد، آخر چرا حریفان باید از چنین تیمی بترسند ؟ من همیشه سعی کرده‌ام مسئولیت‌پذیر باشم. همیشه سعی کرده‌ام هدایت تیم را به عهده بگیرم. چه در رختکن، چه در زمان تمرین و چه در جریان بازی. پس شکی نیست که من هم در این شکست مسئول هستم "

 

توماس مولر هم مثل نویر در جام جهانی 2010 موفق می‌شود مدارج ترقی در تیم ملی آلمان را به صورت جهشی پشت سر بگذارد. با اینکه مهاجم بایرن‌مونیخ در بازی با کره‌ی جنوبی نیمکت‌نشین شده بود اما مولر 28ساله هم اقرار می‌کند که نمایش‌های تیمش در این جام جهانی مایه‌ی شرمساری بوده. مولر به خبرنگاران می‌گوید " بهتر است الان چیزی نگوییم. چون به شدت ناراحت و شوکه هستیم. ما مسئول این اتفاق هستیم. حذف شدن از جدول این گروه واقعاً مایه‌ی شرمساری است. آن هم با این تیم و با این ادعاها. ما در سه بازی فقط یک گل زدیم و در هر بازی حداقل یک گل دریافت کردیم. برای همین، هیچ بهانه‌ای نمی‌توان آورد. کاملاً درمانده شده‌ایم ".

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vmdnj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ جام های جهانی رخ داد