تاریخ انتشار: 1397/04/09 12:14
کد خبر: 141064

بلاتکلیفی کی روش و تیم ملی؛ دلیل سکوت فدراسیون چیست؟

ماجرای قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال و تیم ملی این روزها به اصلی‌ترین چالش فوتبال ایران تبدیل شده است.
بلاتکلیفی کی روش و تیم ملی؛ دلیل سکوت فدراسیون چیست؟

قرارداد کی‌روش با تیم ملی در حال حاضر به پایان رسیده است. این قرارداد تا پایان جام جهانی 2018 اعتبار داشت و حالا که تیم ملی با کسب رتبه سوم گروه به ایران برگشته بحث تمدید قرارداد دوباره داغ شده است. البته چیزی که باعث داغ‌تر شدن موضوع شده است در پیش بودن جام ملت‌های آسیا 2019 امارات است که از 15 دی امسال آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در گروه D با عراق، ویتنام و یمن همگروه شده. خیلی از کارشناسان معتقدند تیم ملی ایران می‌تواند بعد از 43 سال قهرمان آسیا شود. به همین دلیل مخالف تغییرات در کادر فنی تیم ملی هستند. اما همه ماجرا این نیست.

چند ماه قبل از جام جهانی بود که بحث درباره تمدید قرارداد کی‌روش مطرح شد. اما فقط در حد حرف ماند و به عمل نرسید. از طرف فدراسیون البته تمایل مشهود بود اما به نظر می‌رسید آن‌ها منتظر نتایج و عملکرد تیم ملی در جام جهانی هستند. در آستانه جام دوباره بحث داغ شد اما کی‌روش مدتی قبل‌تر گفته بود دیگر فرصت برای مذاکره و تمدید وجود ندارد و فدراسیون اگر مایل به تمدید بود باید زودتر اقدام می‌کرد.

جام جهانی با عملکرد قابل قبول ایران همراه شد. البته تیم ملی شانس صعود داشت اما گروه سختی که در آن بودیم اجازه صعود به تیم ملی نداد و با 4 امتیاز حذف شدیم. اما در جریان بازی‌های تیم ملی در روسیه هم جسته و گریخته خبر می‌رسید که دو طرف برای ادامه همکاری بعد از جام جهانی و تا پایان جام ملت‌ها به توافق رسیده‌اند. خود کی‌روش هم در صحبت‌های آخرش از حضور در جام ملت‌ها حرف می‌زد. در روزهای آخر حضور در روسیه ادعای جدیدی مطرح شد و اعلام شد که کی‌روش و ایران برای ادامه همکاری تا جام جهانی 2022 قطر به توافق رسیده‌اند.

اما همه این حرف‌ها در حالی مطرح شده که هنوز هیچ خبر رسمی در این باره منتشر نشده. سایت فدراسیون هیچ خبری در این باره ندارد. کی‌روش هم هنوز با قاطعیت در این باره صحبت نکرده و همه چیز روی هواست. اما جدیدترین شایعه از همه جالب‌تر است. گفته می‌شود در پی اتفاقات اخیر و کشمکش‌های سرمربی تیم ملی با برانکو ایوانکوویچ، مرد پرتغالی فضا را برای ادامه کار مساعد نمی‌بیند و قصد دارد استعفا بدهد. نکته اما این است که او در حال حاضر قرارداد رسمی با فدراسیون فوتبال ندارد که بخواهد استعفا بدهد! مگر اینکه پشت پرده توافقی صورت گرفته باشد و قراردادی امضا شده باشد.

اما خبر آخر این که گفته می‌شود قرار بوده کی‌روش در یکی دو شب گذشته به برنامه «2018» با اجرای عادل فردوسی‌پور برود و در این برنامه درباره تیم ملی در جام جهانی و احتمالا اختلافات اخیر با برانکو ایوانکوویچ صحبت کند. اما به دلایلی این اتفاق فعلا نیفتاده. البته به نظر می‌رسد بالاخره کی‌روش یکی از همین شب‌ها راهی برنامه «2018» بشود وحرف‌هایش را بزند.

هرچه که باشد انتقاد اصلی به فدراسیون فوتبال وارد است. باور نکردنی است که درباره قرارداد مهم‌ترین تیم ملی یک کشور با مربی‌اش، این همه شایعه و خبر تائید نشده وجود دارد. چرا فدراسیون یک توضیح ساده و روشن نمی‌دهد و وضعیت را مشخص نمی‌کند؟ سکوت فدراسیون در این باره را شاید بشود این طور تعبیر کرد که خود مدیرانش هم نمی‌دانند باید چه تصمیمی بگیرند و منتظر اتفاقات هستند. به این ترتیب مسئولیت اتفاقات بعدی را هم از گردن خودشان باز می‌کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pm67o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کی روش رفت!