تاریخ انتشار: 1395/06/20 11:42
کد خبر: 262337

بررسی عملکرد سپیدرود و نظرمحمدی در شش هفته گذشته لیگ یک

بعد از اتمام هفته ششم لیگ دسته اول آزادگان علی نظرمحمدی توانسته تا با کسب ۱۱ امتیاز ارزشمند تیمش را در چند ضلعی صدرنشینان نگاه دارد.
بررسی عملکرد سپیدرود و نظرمحمدی در شش هفته گذشته لیگ یک

به گزارش سرویس لیگ یک فرتاک ورزشی، حالا علی چیلاورت فرصت دارد تا با خیالی آسوده تر ترکیب تیمش را بشناسد و در ادامه فصل در مواقع نیاز از تک تک نفراتش استفاده نماید. بازی های ماراتن گونه لیگ همیشه دردسری برای اکثر مربیان بوده است و مسافت های طولانی مسافرت بازیکنان را خسته می کند و مصدومیت دیگر تهدید در کمین است و داشتن بازیکن جایگزین آماده تنها راه چاره است.

همه این مسائل منبع مهم یادگیری برای علی نظر محمدی است. کسی که در فصل قبل تا پایان مرحله اول همراه سپیدرود بود و امسال فصلی تازه از زندگی حرفه ای را با سپیدرود آغاز کرده است و آماده است تا به فوتبال ایران خیلی چیزها را ثابت نماید و البته پیشگویی ها نسبت به عملکرد او مثبت بوده است و اعملکرد عالی او در مرحله اول فصل ۹۴ – ۹۵  نقطه مثبتی در کارنامه مربیگری اوست.

سپیدرود با نظر محمدی تا هفته ششم لیگ امسال ۳ برد و ۲ تساوی و ۱ باخت ناعادلانه را تجربه کرده است که داستان این باخت را همه می دانند! و داستان وقتی مهیج می شود که بدانیم اکثر حریفان مدعی های اصلی صعود به لیگ برتر بوده اند و تا دندان مسلح.

حالا هواداران دو آتشه و سینه چاک سپیدرود از او انتظار دارند تا شاگردانش در مسابقات پیش رو برای رشتی ها بازی های هیجان انگیزشان را ادامه دهند. نظرمحمدی که فرصت اندکی برای آماده سازی تیمش داشت فشار زیادی را هم خودش و هم همکارانش و هم بازیکنان تحمل کردند و با گذشت ۶ هفته از آغاز لیگ، هفته به هفته مرد جوان و پراحساس و متعصب رشتی به اهداف خودش نزدیک تر  می شود.

نظرمحمدی باید تعادلی بین ترکیب اصلی بازیکنان ذخیره ایجاد کند تا در بازی های مهم نیمکت قوی تری داشته باشید. سپیدرودی ها با حفظ شاکله اصلی تیم فصل قبل و نیز تغییراتی که در ترکیب بازیکنان انجام دادند از آغاز فصل جاری ثبات بیشتری از خود نشان داده اند و حالا مرد مهربان رشتی ها می تواند به کل ترکیب خودش اعتماد کند.

نظرمحمدی تاکنون نشان داده است که فردی میانه رو است و  ضمن حفظ ثبات در تیم، براساس طراحی های خود برای هر بازی، ترکیبش را انتخاب می کند. او بیش از همه به تمام بازیکنانش اعتماد دارد و تلاش می کند ترکیب  تیم در بازی ها را نهایتا  به انتخاب خود بچیند. نظرمحمدی از لحاظ فنی و تاکتیکی مربی زیرک و با هوشی  است و کاریزمای مناسبی دارد و ترکیب اصلی تیم را با احترام به دستیارانش انتخاب می کند. به  رسانه ها و هواداران احترام می گذارد اما با فشار، ترکیب تیم را تغییر نمی دهد و این اتفاق اعتماد بازیکنان را نسبت به او تقویت می کند.

رفتارهای نظرمحمدی نشان می دهد که می خواهد به بعضی از بازیکنان  بگوید که حتما لازم نیست در ترکیب باشند و  می توانند ضمن این که خوب تمرین می کنند، به استراحت یپردازند و یا مدتی از بازی و یا کل آن را روی نیمکت بگذرانند. در بازی های سنگین و نفس گیر لیگ ۱ باید همواره بازیکنان با انگیزه و آماده  بر روی نیمکت تیم آماده باشد تا بتوانند به تیم کمک کنند.

دستیاران علی نظرمحمدی چون منصوری و عشوری زاد و …  نقشی با اهمیت در تیم دارند. اجرای دستورات سرمربی، تمرینات هوشمندانه و سخت گیری روی سبک بازی و … بخشی از وظایف آنان به شمار می رود.

شاید لازم به کمی گردش در ترکیب باشد اما نظرمحمدی سعی دارد تا شایسته سالاری در تیم زیر سوال نرود و همین روشی بسیار هوشمندانه است. بازیکنان مطمئن هستند که در صورت آمادگی در ترکیب اصلی بازی می کنند و نظرمحمدی نمی خواهد روی آن ها ریسک کند اما نیمکت نشین های بااستعداد سپیدرود می توانند هر لحظه خود را به زمین برسانند.

کلاس و استیل مربی گری نظرمحمدی، رشتی ها را قانع کرده است که او بسیار با هوش است و در هر بازی ترکیبی هوشمندانه را بازی می دهد.

پسر دوست داشتنی شهرباران های نقره ای نیاز به کمک بیشتری دارد و بدون همکاری با او، حفظ موفقیت های موجود و یا اهداف بلند پروازانه صعود به لیگ برتر  با سختی ممکن خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mnkzb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مس در زمین بادران طوفان درو نمی کند!
اختصاصی/