تاریخ انتشار: 1397/04/19 10:28
کد خبر: 139567

قدوس پیشنهاد داد،راموس رد کرد!

هافبک تیم ملی ایران و عضو باشگاه استرشوندس سوئد از خاطراتش در روسیه و پاسخ منفی راموس به خواسته‌اش در پایان بازی با اسپانیا ناگفته‌هایی را بیان کرد.
قدوس پیشنهاد داد،راموس رد کرد!

شب گذشته از هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ سوئد، استرشوندس با حضور سامان قدوس، هافبک تیم ملی کشورمان به مصاف هاماربی رفت و با نتیجه دو بر یک پیروز شد. این بازی تا دقیقه 61 با تساوی یک بر یک در جریان بود که سامان قدوس موفق شد در این زمان گل برتری تیمش به ثمر برساند و پیروز میدان شود.

به نقل از سایت «fotbollskanalen» سوئد، سامان قدوس سال گذشته انتخاب کرد تا برای تیم ملی ایران بازی کند و پس از این انتخاب جزئی از مهره های کلیدی کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه شد. قدوس در جام جهانی در تمام بازی های ایران حضور داشت اما مانند یک بازیکن حرفه ای کم ترین حاشیه را داشت. او الان به سوئد برگشت و روز گذشته برای این تیمش استرشوندس مقابل هاماربی بازی کرد.

قدوس پس از این بازی گفت: به نظرم خیلی ها فکر می کردند که من بعد از جام جهانی مقابل چنین تیمی آماده نباشم. اما من به انگیزه زیادی نیاز ندارم وقتی مقابل هاماربی قرار می گیرید. همه تعداد تماشاگران در این دیدار زیاد است اما وقتی مقابل 21 هزار نفر بازی می کنید عالی است. بسیاری از سوئدی ها اکنون در تعطیلات هستند و از حذف سوئد از جام جهانی ناراحت هستند اما اینجا 21 هزار نفر حاضر شدند و این امری قابل ستایش است.

با این وجود قدوس در ادامه اعتراف کرد که از لحاظ بدنی در بهترین شرایط نیست چون بعد از جام جهانی روسیه تنها دوبار با تیم تمرین کرده است. او در این باره گفت: بعد از جام جهانی 7 الی 8 روز مرخصی دریافت کردم و در این مدت به یونان رفتم و کلا تمرینات را فراموش کردم. من فقط هنوز سرد هستم و به آمادگی کامل نرسیدم. من پیش از این دیدار تنها دوبار تمرین کردم. به همین خاطر در دقیقه 65 این عدم آمادگی به من فشار آورد و سرمربی از من سوال کرد که تعویضت کنم ولی من به او گفتم: نه. از ناحیه رگ گردن احساس ناراحتی می کردم. اما در نهایت موفق به این کار نشدم چون از ناحیه دو رانم احساس گرفتی کردم و همچنین کمرم نیز درد می کرد.

* فرق میان جام جهانی با بازی در لیگ سوئد برای تو چگونه است؟

واقعا تفاوت زیادی( به نوعی زمین تا آسمان است) بین این دو وجود دارد. بسیاری از تاکتیک ها و وظایف دفاعی در جام جهانی برای من وجود داشت. در جام جهانی برای ما مهم این بود که خوب دفاع کنیم تا به موفقیت برسیم. این تفاوت زیادی دارد. برای مثال شما اصلا نمی توانید از وظایف دفاعی خود عدول کنید درحالی که در استرشوندس این کار را می کنم ولی در تیم ملی نمی توانید.

*چه پیشرفتی در جریان جام جهانی 2018 داشتید؟

حضور در جام جهانی برای من تجربه ای عالی برایم بود. از تمرینات و بازی ها گرفته، همه چیز عالی بود و یک تجربه بسیار مفید و ثمربخش بود. اندیشه بازی با اسپانیا را داشیم چون مقابل تیم خوبی بازی می کردیم. اما بعد از بازی با اسپانیا خوشحال نبودم. این بازی خوبی بود و بازیکنان ما بهتر از آنچه که فکر می کردم عمل کردند.

علی رغم اینکه تیم ملی ایران از مرحله گروهی جام جهانی نتوانست صعود کند اما تیم ملی ایران وقتی به کشورش برگشت مورد استقبال گرمی از سوی هواداران قرار گرفت. قدوس درباره این استقبال گفت: ما ساعت 5 بامداد به ایران رسیدیم. دیدیم که به اندازه یک ورزشگاه پر مردم منتظر ما بودند. واقعا آنها دیوانه وار تیم ملی ایران را دوست داشتند. واقعا هیجان  زیادی داشت. رویارویی با این مردم و شادی به همراه آنها خیلی لذت بخش بود.

* بهترین لحظه ای که در جام جهانی 2018 داشتید، چه بود؟

در بازی اول با مراکش که موفق شدم آن خطا را بگیریم که منجر به گل ما شد، این خاطره ای است که هرگز فراموش نمی کنم.

*با این وجود تو پیراهنت را با هیچ کدام از بازیکنان در جام جهانی عوض نکردی؟

دوست داشتم تا پیراهن یکی از بازیکنان اسپانیا را داشته باشم. وقتی از سرخیو راموس پیراهنش را خواستم ولی او گفت: نه. فکر کردم که اگر از بازیکن تیم ملی اسپانیا دیگری هم درخواست کنند، می گویند نه. به همین خاطر قیدش را زدم. به نظرم این خیلی خوب است که از کسی درخواست پیراهن نکنید. بازیکن دیگری پیراهن راموس را گرفت. در بازی با پرتغال فکر کردم که در دقایق پایانی نزدیک رونالدو شوم. من نمی خواستم او از پشت حرکت کند. وقتی دوباره سعی کردم بروم و پیراهن رونالدو را بگیرم ولی این بار پیراهنی وجود نداشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vmqjj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


100 خبرنگار انگلیسی نظاره گر بازی هافبک تیم ملی ایران