تاریخ انتشار: 1397/05/02 11:40
کد خبر: 137437

رقم جهانبخش کمتر از یک پنجم رونالدو

به نظر می‌رسد انتقال علیرضا جهانبخش از آلکمار هلند به برایتون انگلیس در مرحله نهایی است و همه منتظر اعلام رسمی این خبر هستند.
رقم جهانبخش کمتر از یک پنجم رونالدو

چنانچه این انتقال با رقم اعلام شده محقق شود جهانبخش تبدیل به گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران خواهد شد.
 البته این گرانی را نه به جهت تبدیل یورو به ریال بلکه با همان مبلغ یورو نیز می‌توان در نظر گرفت. اینطور که باشگاه آلکمار اعلام کرده جهانبخش با رقم 23 میلیون یورو راهی برایتون خواهد شد که رکورد گران‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه را هم خواهد شکست.
 البته مطابق استاندارد باشگاه‌های انگلیسی جهانبخش در این باشگاه دستمزد هفتگی خواهد داشت که باید دید این رقم هم اعلام می‌شود یا خیر. با این حساب بهترین گلزن فصل قبل لیگ هلند تبدیل به گرانقیمت‌ترین بازیکن فوتبال ایران خواهد شد و البته با این رقم فوتبالیست‌های ایرانی هم سری بین بزرگان دنیای فوتبال در می‌آورند.
چندی پیش کریستیانو رونالدو با رقم 105 میلیون یورو از رئال مادرید به یوونتوس رفت و با در نظر گرفتن رقم انتقال جهانبخش، رقم جذب او چیزی کمتر از یک پنجم رونالدو است.
 همچنین با در نظر گرفتن اینکه نیمار با رقم 222 میلیون یورویی به پاری سن ژرمن پیوست و تبدیل به گرانقیمت‌ ترین بازیکن جهان شد، جهانبخش حالا چیزی حدود یک دهم گرانقیمت‌ترین بازیکن دنیا ارزش دارد که این هم موضوع قابل توجهی است. دو سال قبل پل پوگبا با رقم 92 میلیون یورو راهی منچسریونایتد شد و عنوان گرانقیمت‌ترین بازیکن دنیا را از آن خود کرد که رقم فعلی جهانبخش دقیقا یک چهارم مبلغ انتقال این هافبک فرانسوی و قهرمان جهان است. پیش از پوگبا نیز گرت بیل گرانقیمت‌ترین بازیکن جهان بود که با 86 میلیون یورو در سال 2013 از تاتنهام به رئال مادرید رفت. نسبت رقم فعلی جهانبخش با این ستاره ولزی کمتر از یک چهارم است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mjrey

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رونالدو چرا حاضر به ملاقات همبازی های سابقش در رئال نشد