تاریخ انتشار: 1397/05/23 08:37
کد خبر: 134585

احتمال کاهش تعداد تیم های لیگ دسته یک از 20 به 17

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ می‌گوید در صورتی که سه تیم در مسابقات این هفته لیگ دسته اول حاضر نشوند، تعداد تیم‌های این رقابتها از ۲۰ به ۱۷ تیم کاهش می یابد.
احتمال کاهش تعداد تیم های لیگ دسته یک از 20 به 17

سعید فتاحی در خصوص بی نظمی در مسابقات لیگ دسته اول و اینکه آیا بهتر نبود مسابقات عقب می افتاد؟ گفت: اگر مسابقات را عقب می انداختیم پس حق تیم هایی که آماده بودند و به اردو رفته بودند چه می شد؟

وی در خصوص اینکه آیا شروع لیگ دسته اول با این بی نظمی شکل خوبی دارد؟ تاکید کرد: همین بی نظمی باعث می شود به نظم برسیم! تا همین چند سال پیش در لیگ برتر اعلام می شد مسابقات مثلا هشتم تیرماه شروع می شود ولی بازی ها به ۲۰ تیر موکول می شد. در اینصورت تیمی که با نظم بود و اردو رفته بود بیش از همه ضرر می کرد. الان چند سالی است با کمک باشگاه ها تقویم لیگ برتر، دسته اول، دسته دوم و حتی دسته سوم را چند ماه قبل اعلام می کنیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه تعویق یک هفته ای مسابقات به تیمی لطمه نمی زد، یادآور شد: اگر مسابقات را ۱۰ هفته هم عقب می انداختیم برای یکسری از تیم ها اتفاقی نمی افتاد. شما به سپیدرود در لیگ برتر نگاه کنید که دو مالک داشت و هنوز هم تکلیفش مشخص نیست. پس چه بهتر طبق قانون با اینها برخورد شود. ما کار غیر قانونی نمی کنیم.

فتاحی همچنین تاکید کرد که در صورت عدم حضور تیم بانی گستر ارومیه (ماشین سازی)، نفت تهران و خونه به خونه در هفته دوم حاضر نشوند، از مسابقات کنار می روند و طبق قانون به دو دسته پایینتر سقوط می کنند. به این ترتیب تعداد تیم های لیگ به ۱۷ تیم کاهش خواهد یافت.

وی در پاسخ به این سئوال که بالاخره وضعیت مالکیت تیم های گسترش فولاد و ماشین سازی به کجا رسید؟ گفت: تیم ماشین سازی که در لیگ دسته اول بود و گسترش هر دو یک مالک داشتند. مالک هم درخواست تغییر نام داد. مشکلات حل شده است. تیم ماشین سازی در لیگ دسته اول به تیم بانی گستر ارومیه منتقل شد. تیم گسترش فولاد در لیگ برتر هم ماشین سازی شده است. فقط بحث بدهی است که مالک ماشین سازی آنرا تقبل کرده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mjbvb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 سهمیه صعود تیم های لیگ دسته اول افزایش می یابد؟