تاریخ انتشار: 1395/06/23 14:57
اختصاصی/
کد خبر: 261717

وسیله ای برای تسویه حساب های شخصی/ چرا فوتبال ما را به هم نزدیک نمی‌کند؟!

پرسشی که شاید بسیاری از هواداران فوتبال در ایران دارند این است: چرا فوتبال، پدیده‌ای که همه را به هم نزدیک و مرزها را بی‌معنا می‌کند؛ اما در کشور ما از نزدیک کردن آدم‌ها عاجز است؟
وسیله ای برای تسویه حساب های شخصی/ چرا فوتبال ما را به هم نزدیک نمی‌کند؟!

به گزارش فرتاک ورزشی، حالا دیگر برای هواداران مونیخ اهمیتی ندارد که آنچلوتی یک ایتالیایی است، برای هواداران سیتی و یونایتد هم مهم نیست که مربیانشان اسپانیایی و پرتغالی هستند. بازیکنان تمام کشورها در لیگ‌های مختلف بازی می‌کنند.

ذوق و اشتیاق کودک هوادار از دیدن گوادریولا در یک تاکسی، سوژه اول رسانه‌هامی‌شود و فوتبال را به زبان مشترک سرمربی و کودک هوادار تبدیل می‌کند اما چرا همین زبان مشترک در فوتبال ما لال است؟ چرا فوتبالی‌های ایران مدام علیه هم حرف می‌زنند و شکایت می‌کنند و همدیگر را به زندان می‌اندازند؟ چرا پیشکسوتان به جان هم می‌افتند و باشگاه‌ها علیه پیشکسوتان خود ادعای حقوقی دارند؟ چرا فوتبال نمی‌تواند دل‌های ما را به هم نزدیک کند؟ فوتبالی که دنیا بازی می‌کند متفاوت است یا ما چیزی را به نام فوتبال می‌شناسیم که اصلا فوتبال نیست؟ کاش کمی مهربانانه‌تر به فوتبال نگاه و آن را معنا می‌کردیم. کاش فوتبال برای ما هم لذیذ بود.

کاش فوتبال آن روح ماورایی و مثبتش را به ما هم نشان می‌داد؛ اما افسوس که در اینجا، فوتبال، وسیله‌ای برای تسویه حساب و قدرتنمایی است.

نویسنده: "علی جوادی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qy5q8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اظهارنظر جالب سرمربی بادران تهران پس از بازی مقابل مس!
مس کرمان رئال مادرید ایران است