تاریخ انتشار: 1397/06/22 23:23
کد خبر: 130477

استقلال،ایستاده بر صدر

نساجی،سی و هشتمین تیمی است که پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر موفق به شکست دادن آن شده است و از این نظر به رکورد فولاد خوزستان و سایپا رسید.
استقلال،ایستاده بر صدر

دیدار هفته ششم پرسپولیس و نساجی، اولین دیدار این دو تیم در تاریخ لیگ برتر بود.نساجی که پس از ۲۴ سال فرصت حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران را به دست آورده است مغلوب پرسپولیس شد تا سی و هشتمین تیمی باشد که در تاریخ لیگ برتر برابر پرسپولیس شکست خورده است. به همین بهانه تعداد تیمی که هر تیم در تاریخ لیگ برتر موفق به پیروزی بر آن شده است بررسی شده است.

در ۱۸ فصل گذشته مجموعا ۴۱ تیم در لیگ برترحضور داشته‌اند طبیعتا تیمهایی که حضور مستمری در این مسابقات داشته‌اند در رده‌های بالای این جدول قرار گرفته‌اند و ۱۰ رده انتهایی نیز متعلق به تیمهایی است که هنوز ۲ دوره کامل در لیگ برتر حضور نداشته‌اند اما همین تیمها نقش تعیین کننده در رده‌بندی نهایی ایفا کردند و در حضور کوتاه مدت خود مقابل بعضی از تیمهای شاخص لیگ برتر شکستی نداشتند همین امر باعث شد تا بین آمار پیروزی بین تیمهای پرسابقه لیگ برتر اختلاف ایجاد شود.

 

استقلال، ایستاده بر صدر

 از نظر آمار پیروزی برابر بیشترین تیم، استقلال تهران رکورددار است.استقلال تاکنون موفق به پیروزی برابر ۳۹ تیم مختلف شده است و آبی‌پوشان تهرانی از بین تیمهای حاضر در تاریخ لیگ برتر تنها مقابل نساجی تازه وارد طعم پیروزی را نچشیده‌اند و برای مصاف با این تیم تنها باید تا هفته آینده صبر کنند.

در رده دوم پرسپولیس،سایپا و فولاد به صورت مشترک قرار گرفته‌اند.این سه تیم تاکنون ۳۸ تیم را مغلوب کرده‌اند.شهرداری تبریز و نفت مسجد سلیمان تنها تیمهایی هستند که پرسپولیس بردی برابر آنها نداشته است.پرسپولیس در هفته چهارم فرصت پیروزی بر نفت مسجد سلیمان را از دست داد و حال باید تا دور برگشت صبر کند  ولی برای تقابل با شهرداری بایند منتظر صعود این تیم لیگ یکی به لیگ برتر باشد.شهرداری تبریز در ۲ فصلی که در لیگ برتر حضور داشت ۴ بار با پرسپولیس روبه‌رو شد که حاصل آن یک برد و ۳ تساوی بود.

شهرداری تبریز مقابل سایپا نیز بی شکست بود و یکی از ۲ تیمی است که نارنجی پوشان در طول تاریخ موفق به غلبه بر آن نشده‌اند.دیگر تیمی که سایپا برابر آن بردی نداشته، نساجی مازندران است که برای نخستین بار در هفته هشتم با آن روبه‌رو خواهد شد.

فولاد دیگر تیمی که به طور مشترک در رده دوم قرار دارد ، در لیگ هفتم حاضر نبود وهمین امر باعث شد با شیرین فرازی که تنها در این دوره حاضر بود روبه‌رو نشود و فرصت پیروزی مقابل این تیم را نداشته باشد. به جز این فولاد برابر ماشین‌سازی نیز تاکنون بردی نداشته است.

سپاهان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر به همراه همشهری‌اش ذوب‌آهن با پیروزی مقابل ۳۷ تیم در رده بعدی قرار دارند.آلومینوم هرمزگان در تنها حضور خود در لیگ برتر مقابل هر ۲ نماینده اصفهان بی شکست ماندند .پارس جنوبی نیز تاکنون چنین وضعیتی را برابر دو قطب فوتبال دیار زاینده رود داشته است.البته نماینده جم در لیگ هجدهم یک بار با سپاهان بازی کرده ولی هنوز با ذوب‌آهن دیداری نداشته است. نساجی تیم تازه وارد لیگ برتری که هفته نهم برای اولین بار با سپاهان بازی خواهد داشت سومین تیمی است که سپاهان بردی برابر آن نداشته است.ذوب‌آهن نیز در تنها حضور شیرین فراز توفیقی برابر آن نداشته است.

21


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2al8rg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بررسی عملکرد داوری در بازی پرسپولیس و نساجی مازندران