تاریخ انتشار: 1397/06/27 16:06
کد خبر: 129840

تحلیل عملکرد استقلالِ شفر/ حمله یا دفاع ؟ مسئله این است!

در شبی که همگان منتظر دوکامبک رویایی از دو تیم بزرگ پایتخت بودند ، تنها هواداران یک تیم با شادی سر بر بالین گذاشتند .
تحلیل عملکرد استقلالِ شفر/ حمله یا دفاع ؟ مسئله این است!

پرسپولیسی ها که کامبکی رویایی  و معجزه وار را رقم زدند ، از امشب تنها و تنها به فکر گذر از السدی هستند که این روزها هیچ چیز و هیچ کسی جلودارشان نیست و پرافتخارترین تیم آسیا هم نتوانست دیوار محکمی در برابر پیشرفتشان باشد . استقلال که در بین طرفدارانش به متخصص آسیا شهرت دارد این روزها حال خوشی ندارد . نه در لیگ داخلی و نه در لیگ قهرمانان آسیا.

از آخرین گل استقلال در لیگ قهرمانان قبل از بازی امشب 123 روز میگذرد . این گل را ووریا غفوری در مقابل الهلال به ثمر رساند و این در حالیست که یک هافبک این گل را زده است و خبری از مهاجمان نیست . هرچند که روی اسکوربرد در بازی دور رفت جلوی نام استقلال عدد صفر قرار نگرفت اما این گل ، گل به خودی و حاصل اشتباه دروازه بان السد بود .

استقلالی ها که با جذب تیام، فصل پیش روند خوبی در گلزنی را در پیش گرفته بودند ، با از دست دادن این بازیکن دوباره افت فاحشی در این امر پیدا کردند . آن ها امیدوار بودند با جذب مهاجمان خوبی که شفر مدنظر داشت جای خالی تیام را پرکنند که ظاهرا تا به این جا موفق نشده اند . ضعف استقلال در گلزنی مشکلیست که باعث اخراج منصوریان و اختلال در کار شفر شده است.

در بازی دیروز استقلالی ها موقعیت های زیادی را ساختند که هرکدام به نحوی از دست رفت . شوق و امید در بازی بازیکنان در ابتدای شروع بازی موج میزد اما به محض دریافت گل از جانب السد ، استرس و ترس بر بازیکنان غلبه کرد و آنها عقب کشیدند و این اتفاقی بود که اگر دقایقی بیشتر ادامه پیدا می کرد میتوانست امید استقلال را زودتر از اینها ناامید کند .

اما با اولین نگاه به گل اول السد متوجه جای گیری اشتباه مدافعان استقلال میشویم . 5 مدافع استقلال که از پس تنها دو بازیکن السد برنیامدند و در نهایت چرخش اکرم عفیف و گذر از دو مدافع استقلال که کار استقلال را ساخت .خوشبختانه بازیکنان زود به خود آمدند و تنها 5 دقیقه ی بعد گل خورده را جبران کردند .

اگر استقلالی ها همین روند را ادامه میدادند میتوانسنتند پیروز میدان باشند اما افسوس که درست در دقایقی که تیم ایرانی پیروز میدان بود و خیز برداشته بود برای زدن گل سوم ، روزبه چشمی با دریافت کارت زرد دوم خود ، تیر آخر را به زانوان استقلال زد و آبی ها در ادامه شاهد دریافت گل بعدی خود از روی نقطه ی پنالتی بودند .

با وجود اخراج روزبه چشمی و کار سخت شاگردان شفر ، آنها بد کار نکردند و حتی موقعیت هایی را هم ایجاد کردند و با تعویض های شفر و ورود ووریای تازه نفس جان تازه ای به تیم داده شد اما امان از شب هایی که هیچ شانسی یار تیم نباشد . مصدومیت فرشید اسماعیلی ، اتمام  تعویض شفر و 9 نفره بازی کردن استقلال . دفاع نه چندان کم اشتباه استقلال که با اخراج چشمی متزلزل تر هم شده بود در حالی که در نیمه ی خودی تنها رحمتی و سهرابیان را داشتند ، با یک ضد حمله دچار مشکل شدند و خطای رحمتی در محوطه ی جریمه بود ک منجر به دریافت کارت زرد و دادن یک پنالتی به حریف بود .

با نگاهی دقیق تر متوجه میشویم که در این باخت افراد زیادی نقش داشتند . از روزبه چشمی به دلیل اعتراضات بچگانه خود در ابتدای نیمه ی اول و دریافت کارت زرد بی مورد خود تا تعویض عجیب وینفرد شفر در بازی رفت و ضعف کلی بازیکنان در خط دفاع در اولین بازی با السد و حتی مدیریت قبلی که با بستن قرارداد های ترکمنچای طور موجب از هم پاشیدگی تیم در آخرین لحظات تعطیلات تابستانی و ترک یک به یک بازیکنان شدند .از بی تدبیری مدیریت قبلی زیاد گفته شده اما خود بازیکنان چه نقشی در این وضعیت دارند ؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pppmr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رکورد جالب توجه تبریزی در آسیا