تاریخ انتشار: 1397/06/31 15:48
کد خبر: 129388

آقای تاج! پاسخ مناسبی بدهید

پیشکسوت داوری می گوید اتفاقات دو هفته اخیر در فوتبال ایران باعث خدشه دار شدن حیثیت داوری شده است. موضوعی که به طور کامل از سوءمدیریت منجر می شود.
آقای تاج! پاسخ مناسبی بدهید

علی خسروی که این روزها به عنوان رئیس کمیته داوران استان همدان فعالیت می کند درباره اتفاقات اخیر داوری فوتبال ایران اظهارنظر جالبی دارد. با او درباره اوضاع کنونی و اتفاقات ورزشگاه های تختی آبادان و انزلی به صحبت پرداختیم.

 

داوری فوتبال ایران ضربه خورد

 

فکر می کنم روز گذشته صورت آقای براتعلی موسوی ضربه نخورده چرا که این داوری فوتبال ایران بود که ضربه خورد. مطمئن هستم که در ورزشگاه انزلی نیز داور آسیب ندید و سر بازیکن سپیدرود نیز نشکست بلکه این داوری فوتبال ایران بود که آسیب دید. متاسفم که کسی این اتفاقات را جدی نمی گیرد و تصور می کنند به راحتی می توان از آن رد شد.

 

در بازی انزلی نقض صددرصد قانون اتفاق افتاد

 

درباره دیدار هفته قبل بین دو تیم سپیدرود و ملوان بندرانزلی کاملا مطمئن می گویم که نقض قانون اتفاق افتاد و پس از خروج تیمی از زمین، دیگر نمی توان در انتظار بازگشت و ادامه بازی ماند. بیرون رفتن هر تیمی به منزله پایان بازی است. در طرف دیگر داور و کمک او آسیب دیدند و این موضوع ادامه بسیار عجیب است. آندرس فریسک؛ داور سوئدی وقتی یک سکه به سر او برخورد کرد بازی را نیمه تمام گذاشت.

 

پرستیژ داور را پایین می آورند

 

دربازی هفته گذشته وقتی زرگر به عنوان یکی از بهترین داوران فوتبال ما آسیب می بیند مجبور می شود بازی را دوباره آغاز کرد و چیزی بدتر از این برای داور نیست. در این شرایط پرستیژ داور زیر سوال می رود و قطعا نمی تواند در آن دیدار به قضاوت بپردازد. در بازی روز گذشته نیز در صورتی که موعود بنیادی فر بازی را ادامه می داد نمی توانست همان داور همیشگی باشد.

 

سفرهای بیش از حد جناب رئیس

 

سفرهای بیش از حد، نظارت های هفتگی، کلاس های درجه دو و سه داوری، برقراری کلاس های آموزشی و ... توانایی رسیدگی به داوری فوتبال ایران را ندارد. ای کاش مسئولان فوتبال ایران به جای اینکه هر هفته به نظارت بروند در ایام برگزاری بازی ها جایی حضور داشته باشند که بتوانند مثلا چهار بازی را همزمان نظاره کنند تا بتوانند در جریان چند و چون و اتفاقات مربوط به بازی های مختلف قرار بگیرند و بتوانند رسیدگی کنند.

 

آقای تاج! پاسخ مناسبی بدهید

 

برای من خیلی عجیب است چرا مسئولان فدراسیون فوتبال به این اوضاع داوری رسیدگی نمی کنند. آقای تاج! بعد از این همه حضور شما در فدراسیون فوتبال واقعا می خواهیم حرف های کارآمدی در این باره بشنویم. بروید ببینید مثلا مسعود عنایت هم در حین ریاستش این همه به نظارت بازی های مختلف می رفت؟ داوران و ناظران اگر بخواهند چیزی بگویند باید از فدراسیون فوتبال اجازه بگیرند و این رفتار قلدرمابانه محسوب می شود. نمازهای آقای اصفهانیان شکسته است چرا که ایشان دائم السفر هستند.

 

ممکن بود کمک داور کور شود

 

بنیادی فر و زرگر از بهترین داوران فوتبال ما هستند اما در دو هفته اخیر چه بر سرشان آمد؟ کسی پیگیر این داستان هست؟ اگر سنگ یک سانت آن طرف تر برخورد می کرد چشم کمک داورمان خدای نکرده نابینا می شد آن موقع چه می خواست جواب بدهد؟

 

این تشکیلات داوری کارایی ندارد

 

باید به آقای تاج بگوییم که تشکیلات داوری ایران دیگر کارایی ندارد و هر چه سریعتر باید در این باره فکری بیندیشند. اصلا ای کاش هیات رئیسه اجازه می داد تا خود داوران و کمک داوران و ناظران، رئیس کمیته داوران و رئیس دپارتمان را انتخاب کنند. تا بدین ترتیب نفرات کارآزموده تری به میدان بیایند. در حال حاضر تنها چیزی که مردم را خوشحال می کند همین فوتبال است اگر این هم از دست برود همه افسرده می شوند.

 

بگذرانند خود داوران و ناظران رئیس را انتخاب کنند

 

به نظر من هیات رئیسه فدراسیون فوتبال باید همین امروز یک جلسه اضطراری تشکیل دهد و در این باره تصمیم گیری کند. اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال باید اعضای کمیته داوران را به حضور بخوانند و از آن ها توضیح بخواهند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ppdv6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فیلم بازی جنجالی پیکان و نفت آبادان آنالیز خواهد شد