تاریخ انتشار: 1397/07/09 10:40
کد خبر: 128134

تحلیل یک شایعه؛تغییرات در برنامه 90 به سود چه کسی است؟

چندی است شایعه شده است که محمدحسین میثاقی قرار است جایگزین عادل فردوسی پور در برنامه نود شود.
تحلیل یک شایعه؛تغییرات در برنامه 90 به سود چه کسی است؟

 اینکه این شایعه چقدر صحت دارد و چه کسی از آن سود می برد سوالی است که قرار است بدون نگاهی جانبدارانه آن را بررسی کنیم.

در  اینکه محمدحسین میثاقی شاگرد عادل فردوسی پور از جوانان با استعداد عرصه گزارش و اجرای برنامه های ورزشی است و در  طول سال های اخیر نمودار رشد و ارتقای او در کارش بر همگان مبرهن است هیچ شکی نیست اما قطعا نه او نیازمند این شایعه سازی است نه مخاطب سیما، قطعا افرادی از این قضیه سود می برند که با عادل فردوسی پور در زاویه قرار دارند و این زاویه قطعا به نگاه خاص مجری برنامه نود برمی گردد، اینکه او اصولا سفارش پذیر نیست و معمولا در چارچوب نگاه خودش حرکت می کند و در طول سال هایی که این برنامه  روی آنتن بوده است به همین دلیل بارها با مدیران شبکه سه به چلنج رسیده است و البته جایگاه او در میان مخاطبان همیشه تکیه گاهی بوده است که در ماندگار بودنش موثر واقع شده است.

نکته ای که در این جا قابل بررسی است برمی گردد به توانایی و استعداد  محمدحسین میثاقی در جذب مخاطب که اتفاقا برخی از مجریان و گزارشگران ورزشی این خاصیت را در کارشان نداشته و در بسیاری اوقات نتوانسته اند نظر بیننده تلویزیون را جذب کنند. اما این نکته قابل بررسی است که آیا این گزارشگر جوان نیازمند این تغییر جایگاه است؟ آیا ترکیب این دو در این مدت موفق نبوده است؟

آیا افرادی هستند که توانسته اند با شیوه هایی رابطه این دو را شکراب کنند؟

آیا  نگاه مدیران در این مسئله دخیل بوده است؟ یعنی آیا زاویه نگاه فردوسی پور و مدیر جوان شبکه سه می تواند در این مسئله تأثیرگذار باشد؟

در  اینکه فردوسی پور گاهی با شیطنت های خود که برخی از آن لازمه جذاب شدن یک برنامه ورزشی است برخی از خانواده ورزش را آزار داده و حتی گاهی مواقع پا از چارچوب مرسوم تلویزیون بیرون نهاده است تردیدی نیست اما نمی توان کتمان کرد که او محبوب ترین چهره اجرای تلویزیونی به خصوص در عرصه ورزش است و کنار گذاشتن او با توجه به پشتوانه مخاطب پسندش کار چندان آسانی نیست طوری که بیش از هر کس خود محمدحسین میثاقی می داند این حرف و حدیث ها بیشتر او را وارد حاشیه ناخواسته ای می کند تا او را بر سر زبان ها بیندازد.

عادل فردوسی پور در  تمام سال های فعالیتش در تلویزیون و گزارش فوتبال به دنبال نزدیک کردن جنس کارش به حال و هوای مخاطب بوده و تمام تلاشش در این سالها صداقت، دوری از فرافکنی و پرده برداری از واقعیت های پرطرفدارترین ورزش دنیا در  کشور بوده است اما شاید زبان تیز و گزنده او گاهی اوقات با میل و سلیقه مدیران همخوانی نداشته و این مسئله در روزهایی که تغییر و تحولات مدیران سازمان در طبقات مختلف بیش از پیش نقل محافل است جایگاه او را نیز بر لبه تیغ قرار داده است.

و حرف آخر اینکه اگرچه محمدحسین میثاقی تا امروز به جز برنامه فوتبال 120 برنامه پر سر و صدای دیگری را اجرا نکرده است اما پر واضح است که او می تواند جدا از برنامه لیگ برتر (پخش مستقیم مسابقات فوتبال) و جام باشگاه های آسیا صاحب برنامه ای  در حد و اندازه های 90 باشد. به شرط آنکه ماهی گیران از آب گل آلود رابطه او و عادل فردوسی پور را به مسیری که می خواهند نبرند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jjplo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برنامه 90 امشب مهمانی ویژه دارد