تاریخ انتشار: 1397/07/19 10:22
کد خبر: 126745

کی روش دروازه بان شد

گوگل را با این مضمون: «carlos queiroz goalkeeper» جست‌وجو می‌کنیم. هیچ تصویری از کارلوس کی‌روش به هنگام دروازه‌بانی منتشر نشده است.
کی روش دروازه بان شد

سرمربی تیم ملی اما در دوران جوانی، از ۱۵ تا ۲۱ سالگی در تیم شهر محل تولدش در نامپولای موزامبیک، باشگاه فروویاریو نامپولا، دروازه‌بان بود. پس از اینکه موزامبیک از پرتغال اعلام استقلال کرد و انقلاب میخک در پرتغال اتفاق افتاد، کی‌روش فوتبال خود را رها کرد و به پرتغال، کشور اجدادی خود مهاجرت کرد.

سرمربی تیم ملی بعد از این مهاجرت به مربیگری رو آورد و کارنامه درخشانی را در این حوزه از خود برجا گذاشت. با این حال کی‌روش همچنان شمه‌هایی از آن دوران کوتاه دروازه‌بانی را در چنته دارد و گاهی در تمرینات تیم ملی با دروازه‌بان‌هایش این‌گونه خلوت می‌کند و برخی اصول دروازه‌بانی را به آنها گوشزد می‌کند.

کی‌روش در آخرین تمرین تیم ملی در هیبت یک دروازه‌بان دیده شد. او نحوه در آغوش کشیدن توپ را به مردان شماره یک خود آموزش داد. شاید همین دلبستگی‌های به قفس توری است که از تیم ملی ایران، تیمی سختگیر در فاز دفاعی و از دروازه‌بان‌هایش همواره مردانی با آمار‌های قابل توجه در بسته نگه داشتن دروازه ساخته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xpkqq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عابدزاده در تلاش برای رسیدن به جایگاه بیرانوند

سردار این بار سر قرار می آید!
یادداشتی از زهره فلاح زاده؛