تاریخ انتشار: 1397/07/21 11:58
کد خبر: 126499

صحبت های رئیس کمیته استیناف در خصوص پرونده پیروانی وجباری

اعضای کمیته استیناف سخت مشغول رسیدگی به پرونده های معوقه فوتبال هستند. اما نمی توان منکر شد با همه تلاش ها رسیدگی به برخی از پرونده ها کمی طولانی می شود.
صحبت های رئیس کمیته استیناف در خصوص پرونده پیروانی  وجباری

رئیس کمیته استیناف در پاسخ به این سوال که چرا رسیدگی به پرونده ها در ایران این قدر زمان بر است و گاها حتی ممکن است ماه ها طول بکشد! گفت: واقعیت این است که ما ابراز لازم برای رسیدگی زودهنگام پرونده ها را نداریم و این دلیل اصلی طولانی شدن برخی از پرونده ها است. به طور مثال ما می خواهیم یک استعلام ساده بگیریم دو هفته کم کم طول می کشد. در سایت های خبری خواندم پرونده تخلف صورت گرفته در فوتبال بلژیک که اخیرا اتفاق افتاده توسط دهها افسر پلیس و کارشناس پیگیری می می شده در حالی که ما این ابزار را در اختیار نداریم. هم اکنون پرونده تبانی در لیگ دسته سوم در اختیار ما است که رسیدگی به آن بیش از یک سال طول کشیده است. ملاک صدور رای ما باید مستندات باشد و نبود ابزار لازم مسیر تحقیقات را طولانی کرده است و البته گاها پاسخ هایی که به استعلام ما داده می شود درست نیست و ما مجبور به دوباره کاری می شویم. به واقع ما نمی توانیم مثل بلژیک با تبانی در فوتبال مبارزه کنیم.

 

علیرضا صالحی در مورد پرونده افشین پیروانی گفت: خیلی از مسایل در این پرونده برای ما روشن شده است و این طور می توانم بگویم که پرونده از نظر ما در بحث تحقیقات به پایان رسیده و به نوعی آماده صدور رای است. افشین پیروانی از ما درخواست کرد نشستی میان او و هم چنین مدیران قبلی و فعلی شرکت فناپ برگزار شود که ما این درخواست را قبول کردیم و شاید این نشست به روشن شدن همه زوایای پرونده کمک کند. اما واقعیت این است تا به امروز در برگزاری این نشست موفق نبودیم چون هر وقت برای برگزاری آن تاریخ تعیین می کنیم یکی از مدیران از حضور در جلسه به بهانه های کاری سر باز می زند. اما به هر صورت همه تلاش خود را بکار می گیریم تا در روزهای آینده تکلیف این پرونده را روشن کنیم.

 

رئیس کمیته استیناف در خصوص شکایت باشگاه استقلال به دادگاه بین المللی ورزش و هم چنین وضعیت پرونده مجتبی جباری گفت: ما پرونده سوپر جام را به کمیته انضباطی برگردانده ایم. همان طور که قبلا هم گفتم ملاک صدر رای ما مستندات پرونده بوده که رسمیت و سندیت داشته. باشگاه استقلال حق دارد به رای صادره اعتراض کند و حق دارد به دادگاه بین المللی ورزش شکایت کند. اینکه آنها این کار را کرده اند یا نه من نمی دانم. در خصوص پرونده مجتبی جباری هم باید بگویم طرفین خواستار سازش با هم شده اند. چون در این پرونده بحث تخلف مطرح نیست ما زمان کافی به آنها خواهیم داد که به توافق نهایی با هم برسند. پیگیر این پرونده هستیم و حتی با مجتبی جباری هم تماس داشته ایم. امیدواریم این پرونده در نهایت با رضایت طرفین مختومه شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48blvk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علت تشکیل جلسه فتحی با مجتبی جباری لو رفت