تاریخ انتشار: 1397/07/30 12:25
کد خبر: 125290

AFC از زوایای مختلف دیدار پرسپولیس-السد را بررسی کرد

پرسپولیس در حالی از السد قطر در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبانی می کند، که به دنبال دفاع از برد یک بر صفر بازی رفت است.
AFC از زوایای مختلف دیدار پرسپولیس-السد  را بررسی کرد

دیدارهای دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا فردا و پس فردا در مناطق غرب و شرق قاره کهن برگزار می شود. در بازی منطقه غرب، پرسپولیس ایران باید از السد قطر میزبانی کند.

سایت ای اف سی در گزارشی به پیش بازی این دیدار حساس پرداخته و از زوایای مختلف آن را بررسی کرده است. مشروح گزارش AFC را در این مطلب می خوانید.

پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 2018 به اولین تیمی تبدیل شد که در ورزشگاه جاسم بن حمد تیم السد را شکست داد. آنها بعد از اینکه حملات سنگین السد پس از 85 دقیقه فروکش کرد، با یک ضد حمله سعد الشیب دروازه بان تیم قطری را وادار به ارتکاب خطای پنالتی کردند که نتیجه نهایی را رقم زد.

 

پرسپولیس:

پس از به دست آوردن یک پیروزی سخت در تقابل رفت و برگشت یک چهارم نهایی با تیم بدون شکست الدحیل، پرسپولیس خود را مقابل یک تیم قطری دیگر دید؛ این بار، حریف آنها تیم همگروه شان یعنی السد بود.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ به نظر می رسید که درس خوبی از شکست 3 بر یک دور گروهی مقابل السد گرفته بودند. آنها برنامه خود را در بازی رفت نیمه نهایی روی یک دفاع محکم پایه گذاری کردند. پرسپولیس مالکیت بازی را به السد واگذار کرد و به جای آن تمرکز خود را روی کارایی گذاشت. این ثابت کرد که یک معامله برنده برای پرسپولیسی ها بود و آنها توانستند تنها با در اختیار داشتن 33 درصد مالکیت بازی و زدن فقط 2 شوت در چارچوب، بازی را یک بر صفر به سود خود به پایان ببرند.

هر دو شوت داخل چارچوب پرسپولیس توسط یک نفر زده شد؛ علی علیپور. مهاجم 22 ساله اصلی ترین منبع حملات تیمش بود و در فاصله 5 دقیقه تا پایان بازی از میانه میدان فرار کرد و با سرعت بالایش دروازه بان را در موقعیتی قرار داد که چاره ای جز خطا کردن در محوطه جریمه نداشت. با گل کردن ضربه پنالتی، علیپور پنجمین گل خود را در این دوره از رقابت ها به ثمر رساند. در میان تیم های حاضر در نیمه نهایی، فقط بغداد بونجاح و دیان دامیانوویچ گل های بیشتری از مهاجم پرسپولیس زده اند.

 

السد:

قبل از مرحله نیمه نهایی، السد 20 گل در لیگ قهرمانان امسال زده بود که از گل های سایر تیم های حاضر در نیمه نهایی آمار بیشتری است؛ اما آنها در بازی رفت و در خانه موفق نشدند این تعداد را اضافه کنند. این بازی اولین دیدار آسیایی امسال بود که شاگردان فریرا در ورزشگاه خانگی خود گل نزدند و همین اتفاق نتیجه بدی را برایشان رقم زد.

قهرمان سال 2011 کار سختی برای خارج شدن از ورزشگاه آزادی با نتیجه مطلوب دارند؛ اما آنها بسیار خوب می دانند این اتفاق را چطور عملی کنند. چرا که توانسته اند رقیب سنتی پرسپولیس، یعنی استقلال را در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 3 بر یک شکست دهند و سپس با یک تساوی 2-2 در بازی برگشت در دوحه به مرحله بعد صعود کنند.

ستاره هر دو بازی مرحله یک چهارم نهایی، اکرم عفیف 21 ساله بود. هافبک تیم السد که به طور قرضی از ویارئال اسپانیا به السد آمده، در هر دو بازی رفت و برگشت یک گل زد و یک پنالتی هم در بازی رفت برای تیمش به دست آورد.

این بازیکن قطری، یک مهره کلیدی برای مسیر السد تا نیمه نهایی به شمار می آید. او 10 تا از 11 بازی السد را به صورت فیکس حضور داشته و 2 گل زده و 3 پاس گل به هم تیمی هایش داده است. اگر عفیف عملکردش مقابل استقلال را در بازی سه شنبه برابر پرسپولیس هم تکرار کند، کمک بسیاری به السد کرده تا نتیجه را مقابل این تیم ایرانی برگرداند.

دیدار تیم های پرسپولیس ایران و السد قطر روز سه شنبه 23 اکتبر، از ساعت 18:30 به وقت تهران در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rpadw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صحبت های سرمربی السد در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس