تاریخ انتشار: 1397/08/02 23:37
کد خبر: 124857

اختصاصی/ صعود کاشیما آنتلرز و تدابیر برانکو برای خنثی کردن حریف قدرتمند

کاشیما آنتلرز ژاپن با پیروزی بر سوون سامسونگ کره جنوبی، رقیب پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا شد.
اختصاصی/ صعود کاشیما آنتلرز و تدابیر برانکو برای خنثی کردن حریف قدرتمند

امین یزدانی؛ دیدار جذاب ،دیدنی و پرگل دو تیم سوون سامسونگ کره جنوبی و کاشیما آنتلرز ژاپن با نتیجه پرگل ۳-۳ به پایان رسید تا درنهایت  برانکو وشاگردان حریف دیدار نهایی خود را بشناسند.

با توجه به پیروزی ۳-۲خانگی کاشیما و تساوی ۳-۳ در خانه سوون سامسونگ، این تیم سرعتی، دونده وجسور ژاپنی بود که حریف پرسپولیس درفینال لیگ قهرمانان آسیا شد.

 فوتبال شرق آسیا بویژه کره ای ها و ژاپنی ها بر فوتبال براساس سرعت نهاده شده است و که البته در سالیان اخیر با جذب بازیکنان خارجی باکیفیت وهمچنین چاشنی دوندگی، بازی درگیرانه و تاکتیک پرسینگ درتمامی مناطق زمین ،شکل وشمایل نوینی بخود گرفته است.

کاشیما آنتلرز که درفینال حریف پرسپولیس ایران شد،ازنظم و انسجام تیمی ،سرعت فردی و تیمی بسیار خوبی برخوردار است.اساسا تیم های شرق آسیا که سرعت، حرف اول آنها را در زمین می زند ،بیشترین حملات خود را ازکناره ها طراحی و سازماندهی می کنند،زیرا بازیکنان سرعتی نیاز به فضا دارند واین فضا درکناره ها بخوبی نسبت به سایر مناطق زمین یافت میشود،زیرا عمق ومیانه زمین ازفشردگی و تراکم بیشتری برخوردار است.بنابراین برای از کار انداختن ژاپنی ها باید کناره ها را به خوبی و بابرنامه بست تا کارایی او قدرت این تیم را ازکار انداخت.

اگر به هر۶ گل بازی امروز دوتیم کاشیمای ژاپن و سوون سامسونگ کره جنوبی نظری کوتاه بیندازیم،تمامی آن شش گل ازکناره ها و با ارسال های هدفدار ،مواج ،تیزو تند به ثمر رسیدند.و هیچکدام از آن گل ها از عمق و کارهای ترکیبی  بدست نیامدند.

هرچند کاشیما آنتلرز از خط حمله ی بسیار خطرناکی که زوج سوزوکی و‌سرجینیو درمتن آن قرار دارند،بهره مند است،اما دریافت ۵ گل در دو بازی،نشان می دهد که خط دفاعی متزلزل و آسیب پذیری دارد.

مدل پایه این تیم همانند پرسپولیس ۲-۴-۴ خطی است و سوزوکی بیشتر متمایل به سمت راست بازی  میکند تا منطقه راست این تیم بسیار خطرناک نشان دهد و برانکو برای ازکار انداختن سوزوکی و سمت راست ژاپنی ها، باید فکری اساسی بیندیشد و آن را در دستور کارش قرار دهد.

کاشیما آنتلرز بخوبی بازی در فازها را بلد است و ازبالانس خوبی نیز در دوفاز حمله و دفاع برخوردار است.و البته در ضد حملات نیز کارایی بالایی با توجه به سرعت دو مهاجم خود و اضافه شدن بازیکنان خط میانی اش ،دارد.

هرچند سرعت شرق آسیایی ها از فوتبال غرب آسیا به مراتب بیشتر است،اما آنها دراداره و کنترل بازی و گرفتن سرعت حریف ،کارایی ومهارت تیم های غرب آسیا را ندارند و این را در بازی امروز دو تیم شرق آسیا بکرات دیدیم.  آنها درطول نود دقیقه یکنواخت و بدون انعطاف، بازی کردند، بویژه اگر کره ای ها از این که از حریف ژاپنی خود ۳-۱ جلوافتاده بودند ،سرعت بازی را می گرفتند وهنر کنترل واداره کردن بازی را بلد بودند،مطمئنا آنها راهی فینال می شدند،اما اشتباه کره ای دراین نکته نهفته بود که آنها وقتی جلو افتادند، همانند زمانی که از حریف ژاپنی خود عقب بودند، یکنواخت بازی کردند و سرعت بازی را همانگونه ادامه دادند که پیش بودند و بدین ترتیب قافیه را به ژاپنی ها باختند.تیم های غرب آسیا در چنین شرایطی بخوبی بازی را کنترل و اداره می کنند و سرعت حریف را می گیرند و به اصطلاخ بازی را کند می کنند،تا حریف را اداره کنند. این موارد تفاوت بین فوتبال شرق و غرب آسیاست.

امیدوارم برانکو با انتخاب یک استراتژی مناسب و حساب شده که تاکنون در آنها موفق نیز بوده، بتواند ابتدا سرعت کاشیما را بگیرد و کناره ها را ببندد و سپس ازفرصت های بدست آمده ،ضربه نهایی را برپیکر این تیم پرقدرتمند و بابرنامه ژاپنی بزند،تا پس از پاس تهران به تاریخ پیوسته ،که آخرین قهرمانی در باشگاه های آسیا را برای کشورمان به ارمغان آورده بود،مجددا جام قهرمانی برای ایران و ایرانی چشمک بزند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gzoez

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آشنایی با رقیب پرسپولیس در فینال