تاریخ انتشار: 1397/08/05 10:13
کد خبر: 124519

فیفا اجازه میزبانی به ایران نداد

با اینکه فدراسیون فوتبال سالهاست برای میزبانی جام جهانی فوتسال 2020 تلاش می کند درنهایت میزبانی این بازی ها به لیتوانی رسید.
فیفا اجازه میزبانی به ایران نداد

مسعود سلطانی فر از زمان روی کار آمدن به عنوان وزیر ورزش و جوانان تاکید ویژه ای به فدراسیون فوتبال برای کسب عنوام میزبانی جام جهانی فوتسال 2020 داشت اما بعد از بازدید نمایندگاه کمیته فوتسال فیفا از امکانات ایران تصمیم گرفته شد میزبانی به کشور لیتوانی اعطاء شود که در فوتسال جهان جایگاه خاصی ندارد.

این اتفاق در حالی رقم خورد که فوتسال ایران در تازه ترین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا توانسته موقعیت ششم در جهان را حفظ کند.

فیفا با اعطای میزبانی به لیتوانی بار دیگر نشان داد علاقمند است که همه کشورها رویدادهای جهانی را میزبانی کنند اما به شرطی که از امکاناتکافی برخوردار باشند. فیفا برای اعطای میزبانی 5 سالن بین المللی در 5 شهر و امکاناتی نظیر سالن تمرین، فرودگاه بین المللی و هتل و ... را مد نظر قرار داد که در نهایت بعد از بررسی امکانات ایران به این نتیجه رسید که کشورمان نمی تواند جام جهانی فوتسال 2020 را به خوبی برگزار کند. چرا که تنها دو سالن ایران برای میزبانی جام جهانی مورد تایید قرار گرفت.

نکته مهم دیگر اینکه نهادهای دولتی در این زمینه همکاری کافی و وافی را با فدراسیون فوتبال نداشتند در حالی که نامزدهای میزبانی از جمله ژاپن از رجال سیاسی در کمیته برگزاری مسابقات سود می برند و امضای آنها در فرم های مخصوص میزبانی که از سوی فیفا در اختیار آنها قرار داده شده بود، دیده می شد. هر چند که ژاپن هم همانند ایران نتوانست میزبان جام جهانی فوتسال 2020 شود.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vvxlj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اسماعیل پور: توپ برنز من متعلق به کل تیم است/ لحظات استثنایی بود؛ از رفتار مسئولان فیفا فهمیدم جایزه میگیرم