تاریخ انتشار: 1397/08/13 10:47
کد خبر: 123305

تسویه حساب شخصی و گریز از قانون/اینبار قرعه به نام نعمتی افتاد!

تسویه حساب های شخصی و گریز از قانون، دیگر تبدیل به بخش لاینفکی از برنامه ریزی روزانه ما شده است.

تسویه حساب شخصی و گریز از قانون/اینبار قرعه به نام نعمتی افتاد!

در دیدار برابر عراق در جام ملت های آسیا در سال 2015، بازی را فوق العاده آغاز کردیم و در همان دقایق ابتدایی با گل سردار آزمون از حریف عربی خود پیش افتادیم اما در نهایت این خودمان بودیم که یک تنه باعث حذف خودمان شدیم و در ادامه ترجیح دادیم جو ویلیامز را مقصر اتفاقاتی که رخ داد بدانیم.

این یعنی مهرداد پولادی با علم به اینکه یک اخطار دارد، به سمت دروازه بان تیم ملی عراق یورش ببرد و در نهایت با دریافت کارت زرد دوم، اتفاقات به شکلی رقم بخورد که یکی از آماده ترین تیم های ملی ایران حتی به نیمه نهایی هم نرسد.

تصاویری که در دقایق پایانی دیدار پرسپولیس برابر کاشیما آنتلرز دیدیم، دقیقا همان جریانی بود که بارها نه تنها در فوتبال، بلکه در بسیاری از ابعاد بین المللی در ما دیده شده است؛ خودزنی.

10 دقیقه پایانی حساس ترین دیدار تاریخ باشگاه پرسپولیس را دقیقا مطابق میل حریف رقم زدیم. بی شک هیچ تاکتیکی از سوی سرمربی  کاشیما آنتلرز نمی توانست اینگونه جریان بازی را متوقف کند و ما بی مضایقه در جریان مسیری حرکت می کردیم که حریف ژاپنی در بهترین حالت می توانست در ذهن خود تصور کند.

تعویض های حریف ژاپنی موید آن بود که آنها بازگشت های مهم پرسپولیس در دقایق پایانی را آنالیز کرده و نگران آن هستند اما بازیکنان سفیدپوش به جای طراحی حملات، تنها به دنبال انتقام گیری و تسویه حساب شخصی در زمین بودند.

یعنی در دقایق پایانی شجاع خلیل زاده به جای تلاش برای بازی سازی ( که در حالت عادی در شرح وظایف او نیست و فقر بازیکن باعث حضور شجاع در پست دفاع راست شده است)، تنها به دنبال تسویه حساب شخصی با بازیکنان حریف بود و همانند سیامک به نوعی تلاش زیادی برای اخراج شدن کرد اما این حربه او نتیجه نداد.

چنین طرز برخوردی نه تنها در زمین فوتبال که در بطن جامعه نیز جریان دارد. بارها و در تصادف های ساده 2 خودرو در خیابان شاهد بروز درگیری های شدید بین طرفین بودیم و در بسیاری از موارد هزینه این درگیری ها به قدری زیادی می شود که خسارات وارد شده به خودرو در آن گم شده است؛ این نگاه قانون گریز، برگرفته از فرهنگی است که دیگر در دل خاک ما رخنه کرده است.

سیامک نعمتی تنها تصویری از آن چیزی بود که در بطن جامعه جریان دارد؛ نگاهی که معتقد است برای گرفتن حق لازم به استناد به قانون نیست و هر جا که لازم بود بهتر است خودمان وارد عمل شویم.

حالا پرسپولیس در بازی برگشت یکی از بهترین بازیکنان خود را در اختیار ندارد و کار آنها برای جبران شکست 0-2 رفت در ژاپن دشوارتر از همیشه است. گرچه در ماه های اخیرتیم برانکو بارها ثابت کرد واژه نا امیدی در فرهنگ لغات آنها تعریف نشده است، اما سیامک نعمتی با اصرار به اخراج شدن شرایط را برای اولین قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا دشوارتر از همیشه کرده است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2apbyk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گادوین منشا پرسپولیسی ها را نگران کرد