تاریخ انتشار: 1397/08/13 12:06
کد خبر: 123294

آزادی،جهنم چشم بادامی ها/همه چشم انتظار کامبک رویایی سرخپوشان

تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم فوتبال کاشیما می‌رود.
آزادی،جهنم چشم بادامی ها/همه چشم انتظار کامبک رویایی سرخپوشان

تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم فوتبال کاشیما رفت که این دیدار با نتیجه دو بر صفر به نفع نماینده ژاپن به پایان رسید.

سرخپوشان که با صدرنشینی در رقابت‌های گروهی و بازگشت‌های رویایی در دور حذفی توانستند برای نخستین بار به فینال لیگ قهرمانان صعود کنند، دربازی رفت مقابل کاشیما شکست خوردند. یکی از دلایل اصلی باخت قرمزها مقابل کاشیما خستگی، عدم آرامش و استرس زیاد بود.

 

* فشار روحی و روانی

بازیکنان پرسپولیس در چندماه گذشته برای حضور موفق در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تحت فشار بودند. آنها برای رسیدن به این مرحله بازی های سختی همانند الجزیره، الدحیل و السد انجام دادند که به دلیل محرومیت در نقل و انتقالات نتوانستند بازیکن مورد نظر خود را جذب کنند و همین امر سبب شد تا بازیکنان اصلی با ساق های خسته و پر تنش به مصاف کاشیما بروند.

 

محمدرضا مهدوی، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد قرمزها در لیگ قهرمانان آسیا در گفتگو با خبرنگار، گفت: بازیکنان با استرس بازی کردند و همین امر باعث شد تا خطاهای بی مورد روی بازیکنان انجام دهند و این فشار روحی و روانی باعث شد تا قرمزها به کارت زرد و قرمز برسند. امیدوارم در دیدار برگشت پرسپولیس بتواند کاشیما را شکست دهد و قهرمان آسیا شود.

 

مهدوی با اشاره به اینکه دفاع پرسپولیس در دفع توپ دچار مشکل شد و این استرس‌های بازیکنان باعث شد تا قرمزها به گل نرسند، اضافه کرد: بدن هم تا حدی می‌تواند تحمل کند. پرسپولیس از نیمکت ذخیره با تجربه‌ای برخوردار نیست که بتواند در فینال آسیا به تیم کمک کند.

 

*حریف ناشناخته

جدا بازی کردن نمایندگان غرب و شرق باعث شد تا بازیکنان در فینال شناخت خوبی نسبت به یکدیگر نداشته باشند. پرسپولیس در چند سال اخیر هرگز با یک تیم از شرق آسیا بازی نکرد ‌و هیچ آشنایی هم نسبت به سبک بازی آنها ندارد. ناشناخته بودن حریف تیم را اذیت کرد و سرخپوشان نتوانستند به نتایج لازم برسند.

 

علی انصاریان، بازیکن اسبق پرسپولیس درباره ناشناخته بودن کاشیما مقابل پرسپولیس گفت: پرسپولیس شانس زیادی برای برنده شدن داشت اما به دلیل آنکه نسبت به حریف خود شناختی نداشت نتوانست به نقاط ضعف و قوت این تیم پی ببرد. در جریان بازی سرخپوشان  به دلیل عدم شناخت نسبت به بازیکنان تیم نتوانستند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند.

 

حسین بادامکی، بازیکن اسبق پرسپولیس در این باره گفت: معتقدم پرسپولیس به دلیل شناخت خوبی که نسبت به تیم حریف نداشت نتوانست آنالیز خوبی انجام دهد. بازیکنان کاشیما از نقاط ضعف پرسپولیس استفاده کردند و به گل رسیدند.

 

*خط دفاعی ناهماهنگ

در بازی‌های گذشته خط دفاعی سرخپوشان عملکرد خیره کننده‌ای داشت اما در دیدار فینال مردان دفاعی قرمز ها نتوانستند به انتظارات پاسخ مثبتی بدهند. در گل نخست گذر توپ از پای دو مدافع پرسپولیس نشان از عدم هماهنگی بازیکنان داد. در گل دوم ایجاد فضا برای بازیکن برزیلی نشان داد که سرخپوشان نتوانستند خط دفاعی را به نظم برسانند.

 

نادر فریاد شیران، کارشناس فوتبال درباره ضعف خط دفاعی به خبرنگار برنا، گفت: پرسپولیس بازی‌ های خوبی که در مرحله گروهی و حذفی انجام داد را در فینال ارائه نداد. خط دفاعی سرخپوشان از نظر فیزیکی و بدنی مقابل مهاجمان کاشیما دچار ضعف شد.

 

*تعویض‌های اشتباه برانکو در لحظه بحرانی

برانکو همیشه به تعویض‌های طلایی مشهور است. زمانی که سرخپوشان از کاشیما عقب افتادند برانکو با تعویض بازیکن به دنبال بازگشت رویایی بود اما عالیشاه که جایگزین نوراللهی شد نتوانست انتظارات را بر آورده کند و نمایش ضعیف این بازیکن مانع حملات پرسپولیس به سمت دروازه حریف شد.

 

حسین بادامکی در اینباره گفت: نوراللهی با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد و تعویض این بازیکن درست بود. عالیشاه در دیدار رفت و پرسپولیس مقابل السد کمک بسیاری کرد و برانکو باتوجه به توانایی‌های این بازیکن را به زمین فرستاد اما به دلیل جو سنگین در ورزشگاه کاشیماساکر این عالیشاه خوش تکنیک نتوانست عملکرد خوبی به نمایش بگذارد.

 

*اخراج سیامک نعمتی

در جریان بازی سیامک نعمتی به دلیل داشتن کارت زرد دوم توسط داور اخراج شد. سرخپوشان که با دو گل بازی را باخته دانستند با عصبانیت دیدار را به پایان رساندند. فشار عصبی باعث شد تا نعمتی با خطاهای بی مورد اخراج شود و دست برانکو برای بازی برگشت کوتاه تر شود. شجاع خلیل زاده هم دیگر بازیکن پرسپولیس بود که به دلیل فشار عصبی بر سر بازیکنان حریف فریاد می زد و به دلیل یکی از خطاهایش کارت زرد دریافت کرد. شانس با این بازیکن یار بود که کارت دوم را دریافت نکرد.

 

علی انصاریان، گفت: متاسفانه اخراج نعمتی اشتباه بود و نباید رخ می‌داد، چرا که پرسپولیس روی نیمکت بازیکنان زیادی را ندارد اما با تمامی این صحبت ها من معتقدم پرسپولیس قدرت این را دارد که این نتیجه را جبران کند.

 

*کامبک‌های پرسپولیس برای بازگشت

تیم فوتبال پرسپولیس در دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا نشان داد که استاد کامبک‌ها است. برد مقابل الجزیره در دقایق پایانی و شکست الدحیل در ورزشگاه آزادی نمونه بارزی از بازگشت‌های موفقیت آمیز پرسپولیس است. در دیدار با الدحیل این تیم تا دقیقه 60 یک بر صفر عقب بود اما در 30 دقیقه پایانی توانست بازی را با سه گل ببرد. در بازی مقابل السد هم که بازی در ورزشگاه آزادی به تساوی کشیده شده بود با گل نعمتی توانست جواز حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

 

مصطفی قنبرپور، سرپرست تیم پرسپولیس در اینباره گفت: برانکو تبحر خاصی درباره ریکاوری دارند و به نوعی استاد ریکاوری جسمی و روحی هستند و در این زمینه نیز بسیار تبحر دارند، سعی کادر فنی این است که در روزهای آینده تیم به لحاظ روانی به شرایط ایده‌آل برسد و مهیایی بازی برگشت در تهران شود.

 

*نقش مهم هواداران

سرخپوشان به واسطه حمایت‌های پرشور هواداران خود توانستند آزادی را برای حریفان جهنم کنند. تیم های زیادی در برابر جو سنگین این ورزشگاه به زانو درآمدند. بسیاری از کارشناسان معتقدند پرسپولیس با حمایت هواداران خود می‌تواند کاشیما را در آزادی شکست دهد و به عنوان قهرمانی برسد.

 

قنبرپور گفت: بسیار امیدواریم با رشادت و سخت‌کوشی بتوانیم به امید خدا لبخند را بر لبان تمام مردم ایران بیاوریم و بچه ها جام قهرمانی را درتهران بالای سرخودشان ببرند و از همه مهمتر با این کار دل مردم را شاد کنند. ما می‌دانیم در بازی برگشت کار سختی پیش رو داریم اما بارها و بارها این بازیکنان از غیرممکن، ممکن ساخته اند و با رشادت سخت‌کوشی توانسته اند تا این مرحله بالا بیایند و ان شاء الله در بازی برگشت نیز به یاری هواداران این دیدار را با برد پشت سر خواهیم گذاشت.

 

علی انصاریان، بیان کرد: جو ورزشگاه آزادی را به هیچ وجه نمی‌توان با ورزشگاه ژاپن مقایسه کرد، معتقدم این تیم تیمی نیست که در ورزشگاه آزادی بتواند مقابل پرسپولیس عرض اندام کند و پرسپولیس می تواند با اتکا به تماشاگران خودی و انجام یک بازی منسجم قهرمانی آسیا را در آزادی جشن بگیرد.

 

فریادشیران تاکید کرد: سرخپوشان با حمایت هواداران خود می‌توانند در آزادی بازی را به تساوی بکشانند و در ضربات پنالتی پیروز میدان شوند. باید از قرمزها حمایت کنیم تا در آزادی به عنوان قهرمانی برسند.

 

*ادامه افتخار آفرینی تیم‌های ایرانی در آسیا

در این چند سال اخیر نتوانستیم در آسیا عملکرد خوبی داشته باشیم. نمایندگان ایران زورشان تا مرحله نیمه نهایی می‌کشید. بعد از 10 سال که ذوب‌آهن توانسته بود به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد اکنون پرسپولیس توانست به فینال صعود کند و باید این روند ادامه داشته باشد تا فوتبال ایران همیشه نماینده‌ای در فینال داشته باشد.

 

نادر فریاد شیران درباره این موضوع به خبرنگار، گفت: با خصوصی سازی تیم ها، فوتبال ایران به سطح بالایی می رسد و می توانیم هر ساله در فینال مسابقات نماینده داشته باشیم. وزیر ورزش و جوانان هم درباره خصوصی سازی سرخابی ها برنامه های خوبی دارد که باید پیگیری شود. بسیاری از تیم های ریشه دار در سال های گذشته به دلیل نداشتن متولی خوب به بن بست رسیدند.

 

 پرسپولیس به دلیل نداشتن تجربه و نشناختن حرف ژاپنی نتوانست در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا به نتیجه مورد نظر برسد. اکنون همه نگاه هابه حمایت هواداران پرسپولیس است تا سرخپوشان با برد مقابل کاشیما قهرمان آسیا شوند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yve8a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش گرشاسبی به قیمت بلیت 300 هزار تومانی در دیدار برگشت