تاریخ انتشار: 1395/07/01 09:22
کد خبر: 260031

پیروزی تاریخی فوتسال ایران در برابر برزیل/ برزیل حذف شد

تیم ملی فوتسال ایران در ماراتنی نفس‌گیر در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل قهرمان 5 دوره جام جهانی قرار گرفت که در ضربات پنالتی توانست برزیل را شکست بدهد
پیروزی تاریخی فوتسال ایران در برابر برزیل/ برزیل حذف شد

به گزارش سرویس فوتسال فرتاک ورزشی،تیم ملی فوتسال ایران در دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی از ساعت 2 بامداد به وقت تهران به مصاف قهرمان 5 دوره جام جهانی یعنی برزیل رفت که در پایان شاگردان ناظم‌الشریعه در یک بازی زیبا و پایاپای به نتیجه تساوی 3 بر 3 در وقت‌های قانونی دست یافتند و در وقت‌های اضافه نیز نتیجه 4 بر 4 رقم خورد تا در ضربات پنالتی این شاگردان ناظم‌الشریعه باشند که برزیل را شکست بدهند و راهی مرحله بعدی مسابقات شوند.

گل‌ها: فالکائو 9، 13 و 48 و دیگوئینیو 29 برای برزیل و حسین طیبی 14، افشین کاظمی 31، علی‌اصغر حسن‌زاده 36 و محمد کشاورز 48 برای ایران

تیم ایران با ترکیب علیرضا صمیمی، احمد اسماعیل‌پور، محمد کشاورز، علی‌اصغر حسن‌زاده و مهدی جاوید وارد زمین مسابقه شد. همچنین برزیلی‌ها با ترکیب اولیه تیاگو، آری سانتوس، دیگو هنریکو زوفو، رافائل رتو و فرناندینهو وارد زمین مسابقه شدند.

نیمه اول:

شاگردان ناظم‌الشریعه در ابتدای کار دفاع را در دستور کار خود قرار دادند و با پوششی مناسب اجازه ندادند تا بازیکنان باتکنیک برزیلی به دروازه ایران برسند. حتی وقتی فالکائو ستاره برزیل پس از 5 دقیقه به میدان آمد نتوانست کاری از پیش ببرد و با واکنش صمیمی دروازه‌بان ایران و همچنین دفاع سایر بازیکنان طلایی‌پوشان به گل نرسیدند تا اینکه در دقیقه 9 باز هم ایران روی ضربه ایستگاهی ضعف نشان داد و فالکائو توانست توپ ارسالی از روی نقطه کرنر را به گل تبدیل کند.

ایرانی‌ها پس از دریافت گل صاحب توپ و میدان شدند و چندین بار به سمت دروازه برزیل حمله کردند اما نتوانستند موقعیت خطرناکی روی دروازه این تیم خلق کنند و نهایتا چندین ضربه کرنر به دست آوردند. در ادامه برزیلی‌ها بار دیگر به سمت دروازه ایران حمله‌ور شدند که در دقیقه 13 داور به سود برزیل اعلام خطا کرد. فالکائو پس از عبور از روی توپ به کنار تیرک دروازه ایران رفت و با پاس رودریگو با حرکتی تکنیکی توانست برای بار دوم دروازه ایران را باز کند.

یک دقیقه بعد از این اتفاق توپ‌گیری به موقع سنگ‌سفیدی در میانه میدان توپ را به حسین طیبی رساند که این بازیکن خوش‌تکنیک ایران توانست با پا عوض کردن مقابل دروازه‌بان برزیل با پای چپ برای اولین بار دروازه برزیل را در دقیقه 14 باز کند. پس از این ایرانی‌ها باز هم به حملات خود ادامه دادند و چندین بار موقعیت‌های جدی را روی دروازه برزیل خلق کردند اما نتوانستند به گل برسند و در نیمه نخست با نتیجه 2 بر یک بازی را واگذار کردند.

نیمه دوم:

در ابتدای نیمه دوم حمله بازیکنان برزیلی منجر به این شد که توپ به تیرک دروازه ایران برخورد کند. پس از این حسین طیبی نیز شوتی به سمت دروازه برزیل زد که دروازه‌بان این تیم توپ را به بیرون فرستاد. با گذشت 7 دقیقه از نیمه دوم موقعیت چندان خطرناکی روی دروازه دو تیم خلق نشد تا اینکه شوت حسین طیبی باعث شد تیاگو دروازه‌بان برزیل برای لحظاتی بازی را متوقف کند. در ادامه علیرضا صمیمی دروازه‌بان ایران چندین واکنش خوب مقابل ضربات بازیکنان برزیل داشت و مانع باز شدن دروازه ایران شد.

در ادامه فرهاد توکلی مقابل دروازه ایران دچار اشتباه شد و همین مسئله کافی بود که دیگوئینیو دروازه ایران را برای بار سوم باز کند. در ادامه در یک کار ترکیبی بازیکنان ایران در دقیقه 31 توسط افشین کاظمی به گل دوم خود رسیدند. در دقیقه 34 حسین طیبی، افشین کاظمی را در موقعیت بسیار خوبی قرار داد اما او نتوانست توپ را به گل تبدیل کند که باعث آه و حسرت ایرانی‌ها شد.

در حالیکه 4 دقیقه به اتمام بازی باقی مانده بود ناظم‌الشریعه از سیستم پاورپلی استفاده کرد که در این تکنیک بازیکنان ایران در یک کار ترکیبی بسیار زیبا توسط شوت محکم علی‌اصغر حسن‌زاده به گل رسیدند تا نتیجه تساوی 3 بر 3 در وقت‌های قانونی به دست بیاید و کار به وقت‌های اضافی کشیده شود.

وقت اضافه اول:

در همان اوایل وقت‌های اضافه اول افشین کاظمی در حرکتی زیبا بازیکن برزیلی را از پیش رو برداشت و در حالیکه احمد اسماعیل‌پور در موقعیت خوبی قرار داشت اما او ترجیح داد تا خودش شوت محکمی به سمت دروازه برزیل بزند که ضربه او به بیرون رفت. در ادامه بازی برای لحظاتی دروازه‌بان برزیل با عبور از میانه زمین به جمع بازیکنان این تیم در حمله اضافه می‌شد اما در این نیمه توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد.

وقت اضافه دوم:

در وقت دوم نیز باز هم واکنش‌های عالی علیرضا صمیمی ادامه داشت اما در یک صحنه اشتباه بازیکنان ایران باعث شد تا توپ به ستاره برزیلی‌ها یعنی فالکائو برسد تا او با ضربه‌ای چیپ دروازه ایران را برای بار چهارم باز کند. این پایان کار نبود و ناظم‌الشریعه بار دیگر از سیستم پاورپلی استفاده کرد که بلافاصله این سیستم جواب داد و محمد کشاورز با ضربه‌ای بسیار زیبا پس از 18 ثانیه گلزنی برزیلی‌ها کار را بار دیگر به تساوی کشاند تا برنده این ماراتن نفس‌گیر در ضربات پنالتی مشخص شود.

ضربات پنالتی:

رودریگو و فالکائو برای برزیل گلزنی کردند اما آری توپ را به تیرک عمودی دروازه زد.

علی‌اصغر حسن‌زاده، محمد‌رضا سنگ‌سفیدی و احمد اسماعیل‌پور برای ایران گلزنی کردند.

تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی مقابل برزیل در مرحله یک‌چهارم نهایی باید به مصاف پاراگوئه بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4daqbm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعلام زمان دیدار برزیل _ایران