تاریخ انتشار: 1397/09/28 12:45
کد خبر: 117127

"حسینی" اسطوره ای که جای خالیش بشدت احساس می شود!

شبکه «فاکس اسپورتس آسیا» در گزارشی ضمن اشاره به 5 نفر از اسطوره های بازنشسته فوتبال آسیا در عرصه ملی، از «سید جلال حسینی» به عنوان اسطوره ای یاد کرد که جای خالیش در امارات متحده عربی به شدت احساس می شود.
"حسینی" اسطوره ای که جای خالیش بشدت احساس می شود!

«گابریل تان» سردبیر شبکه فاکس اسپورتس آسیا روز چهارشنبه در گزارشی به پنج نفر از بازیکنان بزرگی اشاره کرد که بدنبال اعلام بازنشستگی از بازی‌های ملی، بی‌شک جام ملت های 2019 آسیا را دلتنگ خود خواهند کرد.

بزرگ‌ترین رقابت فوتبالی ملی قاره کهن، بار دیگر در شرف آغاز است و 24 تیم از بهترین‌های آسیا، تازه‌ترین قرار ملاقات خود را در امارات متحده عربی برنامه‌ریزی کرده اند.

این تورنمنت از دیرباز سکویی بوده برای بهترین بازیکنان آسیا برای بهتر دیده شدن اما با توجه به فاصله چهار ساله از آخرین دور این رقابت ها یعنی سال 2015، تعدادی از برترین‌های همیشگی آسیا کفش‌های ملی خود را آویخته‌اند و ورزشگاه‌های ابوظبی، دبی، العین و شارجه از حضور آنان بی نصیب خواهد ماند.

فاکس اسپورتس در این گزارش به 5 اسطوره ای اشاره می کند که جای خالی آنها در امارات به شدت احساس می شود.

1) سیدجلال حسینی (ایران)

سیدجلال حسینی پس از 116 بازی در 11 سال برای تیم ملی ایران، پس از سه نام بزرگ و درخشان ایرانی یعنی «جواد نکونام»، «علی دایی» و «علی کریمی» به عنوان چهارمین ملی پوش ایرانی با بیشترین بازی ملی، به تازگی از جمع یوزهای ایرانی خداحافظی کرد؛ افتخاری که خود شاهدی بر وسعت عملکرد درخشان حسینی است حتی با وجود اینکه او هرگز برای ادامه فوتبال رهسپار اروپا نشد.

حسینی 36 ساله به رغم حضور در فهرست اولیه اعلام شده از سوی «کارلوس کی روش» سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران، از حضور در روسیه و رقم زدن آخرین حضور در بزرگ ترین تورنمنت جهان ناکام ماند با این وجود او همچنان قدرتمند و پر توان در عرصه باشگاهی به کار خود ادامه می دهد.

مدافع میانی و مستحکم تیم پرسپولیس ایران سال تقویم فوتبالی را با هدایت تیمش به فینال لیگ قهرمانان آسیا و به ثمر رساندن چندین گل حیاتی در مراحل حذفی مقابل تیم های الجزیره و الدحیل، لذتبخش به پایان رساند و اگرچه در نهایت در نخستین فینال آسیایی به همراه سرخ ها موفق به عبور از سد کاشیما آنتلرز نشد اما نام خود را به عنوان کاپیتان و راهبر یکی از تیم های بزرگ آسیا در تاریخ این رقابت ها حک کرد.

2) تیم کیهیل

کیهیل تقاضای بازنشستگی خود را با انجام یک بازی برای ساکروس ها در نوامبر 2018 امضا کرد. کاپیتان سابق تیم ملی استرالیا با 50 گل زده در 108 بازی ملی بی شک یکی از برترین های تمام دوران ها است و اینکه او پس از نمایش محدود و ایفای نقش کوچکی در جام جهانی 2018 روسیه، در بزرگ ترین تورنمنت قاره آسیا نخواهد درخشید، تاسف انگیز است.

3) تایسر الجاسم

تایسر الجاسم به معنای واقعی کلمه اسطوره فوتبال عربستان سعودی است؛ کسی که به غیر از سه دوره حضور قرضی در الغرافه، القطر و الوحده، تمام دوران فوتبالی خود را در الاهلی سپری کرد.

الجاسم جزئی از نسل طلایی استعدادهای عربستان بود؛ انباری از مهمات که از جمله آن ها می توان به «یاسر القحطانی»، «سلمان الفرج»، «اسامه هوساوی» و «محمد الشلهوب» اشاره کرد؛ ستاره هایی که ندیدنشان در عرصه ملی بی شک دلتنگی فوتبال دوستان را به همراه خواهد داشت.

4 ) کیسوکه هوندا (ژاپن)

اگرچه ژاپنی ها هرگز از حیث در اختیار داشتن استعدادهای درخشان و برجسته در مضیقه نبوده اند اما «کیسوکه هوندا» بدون شک در قلب تاریخ فوتبال ژاپن جاودان خواهد شد.

نکته جالب این است که هوندا در عرصه جهانی در مقایسه با رقابت های آسیایی، تاثیر بیشتری از خود بر جای گذاشته اما همچنان در قهرمانی سال 2011 سامورائی های آبی نقشی کلیدی ایفا کرد.

5) ماکوتو هاسبه

در حالی که هوندا جرقه موتور پرقدرت ژاپنی ها طی یک ده گذشته به شمار می رود، «ماکوتو هاسبه» یقینا فراهم آوردنده عنصری تفکیک ناپذیر برای سامورائی ها بوده است؛ چیزی به نام روح.

هافبک مرکزی تیم ملی ژاپن همواره تاثیری آرامبخش روی کمربند میانی این تیم داشته و با وجود اینکه در ژانویه سال آینده 35 ساله می شود اما همچنان وظایف خود را در بوندسلیگا و برای آینتراخت فرانفورت، به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.

او در قهرمانی سال 2011 ژاپنی در جام ملت های آسیا، بازوبند کاپیتانی تیم ملی کشورش را به بازو بست اما با حضور در سه دوره متوالی جام جهانی مابین سال های 2010 تا 2018، نشان داد که می تواند پا به پای بهترین های جهان هنرنمایی کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48rmra

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کاپیتان پرسپولیس،امیدوار به حضور در جام ملت های آسیا!