تاریخ انتشار: 1397/10/08 11:55
کد خبر: 115961

امیر عابدزاده راه چه کسی را می‌رود؟

باید دید آیا انتخاب کی روش همچون جام جهانی برای پست دروازه بان، علیرضا بیرانوند خواهد بود یا این که او از امیر عابدزاده و پیام نیازمند استفاده خواهد کرد.
امیر عابدزاده راه چه کسی را می‌رود؟

نمایش های فوق العاده علیرضا بیرانوند در تیم پرسپولیس و تیم ملی سبب شده تا او گزینه اصلی دروازه بانی تیم ملی ایران باشد. او در لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و پیش از آن جام جهانی عملکرد قابل قبولی را ارائه داد و همین موضوع، او را به انتخاب نخست کی روش بدل کرده است.

 

با این حال دو دروازه بان دیگر تیم ملی به همین سادگی ها بیخیال نمی شوند. امیر عابدزاده و پیام نیازمند گلرهای جوان تیم ملی که در ماریتیمو و سپاهان گلر اصلی بوده اند و نقش پررنگی در عملکرد مثبت تیمشان داشته اند، رقیبان علیرضا بیرانوند هستند. عابدزاده به واسطه حضور در فوتبال اروپا و همچنین خاطرات پدرش، جایگاه ویژه ای در بین اهالی فوتبال دارد.

 

دعوت از عابدزاده برای جام جهانی 2018 باعث خوشحالی فوتبال دوستان نیز شد اما همین دعوت و همچنین بازی های عابدزاده در لیگ پرتغال، باعث شد تا انتظارات فوتبال دوستان از او بسیار بالا برود.

 

اکنون او که همیشه تحت مقایسه با دوران بازی پدرش بود، با رقیب پدر یعنی نیما نکیسا مقایسه می شود. نکیسا اغلب دوران فوتبالش را در پرسپولیس و تیم ملی نیمکت نشین احمدرضا عابدزاده بود و حالا اگر امیر در جام ملت های 2019 نیز جانشین بیرانوند باشد، به نوعی راه نکیسا را خواهد رفت.

 

البته کنار زدن گلرهای پرتعداد فوتبال ایران و رسیدن به لیست سه نفره نهایی، خود کار بزرگی است و از این پس سلیقه کادرفنی و انتخاب های آن ها گلر فیکس را انتخاب خواهد کرد و برای امیر عابدزاده 25 ساله نیز هنوز راه زیادی باقی مانده است.

 

در سه تورنمنت اخیر ایران همواره گلر لژیونر در لیست خود داشته است. در جام جهانی 2014 علیرضا حقیقی و دانیال داوری در تیم ملی بودند، یک سال بعد حقیقی جایش را در جام ملت ها حفظ کرد و در سال 2018 نیز امیر عابدزاده از فوتبال اروپا در بین 3 دروازه بان ایران در جام جهانی جای داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m9jpb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



امیر عابدزاده: کاسیاس بابت گرفتن پنالتی تبریک گفت