تاریخ انتشار: 1397/10/13 11:33
کد خبر: 115314

وریا دیگر مهره سوخته تیم ملی نیست!

حالا وریا غفوری نه تنها مهره سوخته تیم ملی نیست و در باورهای کارلوس کی‌روش جا ندارد بلکه در آستانه شروع جام ملت‌های آسیا بدل به یکی از امیدهای کی‌روش شده و گزینه نهایی او برای بازی در پست دفاع راست است.
وریا دیگر مهره سوخته تیم ملی نیست!

غفوری که شش ماه پیش حضور در جام ملت‌های آسیا را به دلیل نزدیک نبودن به معیارهای سرمربی تیم ملی از کف داده بود حالا در نقطه‌ای امید بخش قرار گرفته و سرمربی تیم ملی نیز نگاه متفاوتی به این بازی دارد. شاید جام ملت‌ها برای وریا هرگز منزلت جام جهانی نداشته باشد اما این تورنمنت نیز یک فرصت بزرگ است تا بازیکن مستعد استقلال توانایی‌هایش را به رخ فوتبال آسیا بکشد. او با پیراهن شماره 2 حالا وارث بازیکن بزرگی همچون مهدوی‌کیا است.

ترکیب اولیه تیم ملی مقابل قطر که به احتمال بسیار ترکیب اصلی بازی با یمن خواهد بود و چنانچه اتفاق عجیبی رخ ندهد در دیگر بازی‌ها نیز با اندک تغییری تکرار خواهد شد، در حالی از سوی کارلوس کی‌روش چیدمان شد که کمتر کسی تصور می‌کرد مرد پرتغالی از وریا غفوری در پست دفاع راست استفاده کند.

وریا پیش از اینکه تیم ملی به جام جهانی 2018 روسیه برود، به دلیل آنچه کی‌روش فقدان توانایی‌های کافی او برای بازی در پست دفاع راست می‌دانست از فهرست نهایی تیم ملی حذف شد اما در فاصله شش ماه، حالا کی‌روش دوباره وریا را در همان نقطه‌ای به بازی گرفته که قبل از جام جهانی اعتقادی به حضورش در این پست نداشت.

اینطور که از انتخاب‌های سرمربی تیم ملی پیدا است، به احتمال بسیار وریا در ترکیب اصلی بازی‌های جام ملت‌ها هم در همین پست به میدان خواهد رفت و اگر دوباره نخواهیم علل حذف او از تیم ملی در آستانه جام جهانی را با آن آمادگی فوق‌العاده ازکارلوس کی‌روش بپرسیم باید این انتخاب را برای بازیکن زحمتکش استقلال به فال نیک بگیریم و او را انتخاب نهایی مرد پرتغالی در پست حساس دفاع راست بدانیم.

بدون شک اگر وریا نظر سرمربی تیم ملی در بازی با قطر را جلب کرده باشد، که کرده، در جام ملت‌های آسیا گزینه اول او در این پست خواهد بود و مادامی که شرایط فنی مطلوبی داشته باشد در دفاع راست به میدان خواهد رفت. وضعیت امروز وریا که به گزینه اول سرمربی تیم ملی بدل شده، یقینا حاصل تلاش‌هایش برای بازگشت دوباره به ترکیب تیم ملی است.

گرچه در آن زمان که وریا از لیست مسافران جام جهانی کنار گذاشته شد، تصور می‌شد دیگر نای برخاستن  ندارد اما با وجود صدمات روحی حاصل از حذف از فهرست مسافران جام جهانی اما این بازیکن دوباره به بازی در ترکیب تیمش ادامه داد و بار دیگر سرمربی تیم ملی را متقاعد کرد تا او را به تیم ملی فرا بخواند.

این بازگشت محصول اتفاقات دیگر هم بود. رامین رضاییان به رغم آنکه در جام جهانی در تمام  بازی‌ها برای تیم ملی به میدان رفت اما پس از آن تورنمنت بزرگ در صحنه بازی‌های باشگاهی فروغ قبل از جام جهانی را نداشت و حتی مدتی بی‌تیم بود.

رضاییان اخیرا در ترکیب تیم الشحانیه یک گل زده و یک پاس گل داده که این آمار قابل توجهی نیست و اگر می‌بینیم کی‌روش به وریا گرایش بیشتری پیدا کرده، حاصل افت رضاییان بعد از جام جهانی هم  هست. جامی که به نظر می‌رسید برای رضاییان  سکو پرتاب به تیم‌های بزرگ‌تر باشد اما هرگز این گونه نبود و او حتی نتوانست حضورش در لیگ اروپا را تداوم ببخشد.

از سویی به نظر می‌رسد که کی‌روش در این ایام که وریا را بی‌دلیل از ترکیب اصلی تیم ملی دور کرده، متوجه اشتباه خود شده باشد. اگر به یاد داشته باشیم گلی که تیم ملی در جام جهانی مقابل اسپانیا دریافت کرد حاصل اشتباه مستقیم رامین رضاییان بود و همان روزها بسیاری بر این باور بودند که اگر وریا در ترکیب تیم ملی بود قطعا در آن صحنه با تجربه‌تر عمل می‌کرد.

بعید نیست کی‌روش نیز به همان نتایج فنی رسیده باشد که منتقدان حذف وریا رسیدند و حالا سرمربی تیم ملی درصدد جبران برآمده و تلاش می‌کند دوباره از وریا یک مدافع راست ایده‌آل برای تیم ملی بسازد

البته غفوری در تریم باشگاهی‌اش، استقلال به مانند بازی‌های ماقبل جام جهانی آماده و قبراق نبود اما عملکرد این بازیکن به گونه‌ای هم نبود که کی‌روش را متقاعد کند تا دوباره او را از فهرست نهایی کنار بگذارد. به همین دلیل 3 ماه پس از پایان جام جهانی پروژه بازگشتش به تیم ملی کلید خورد و حالا این پروژه به حدی سریع و موفق پیش رفته که وریا بدل به دفاع راست اصلی تیم ملی شده به گونه‌ای که در بازی با قطر نیز جلوتر از رامین رضاییان وارد ترکیب اصلی می‌شود و نزدیک به 70 دقیقه نیز برای تیم ملی به میدان می‌رود.

حضور وریا در ترکیب اصلی تیم ملی در شرایطی که تا بازی با یمن کمتر از یک هفته باقی مانده، بیانگر انتخابش به‌عنوان مدافع راست قطعی تیم ملی است و این بازیکن باید در همان ایستگاه نخست با نمایشی اطمینان‌بخش همه احتمالات خروجش از ترکیب اصلی را از ذهن سرمربی تیم ملی دور کند.

بی‌گمان اگر وریا در وهله نخست در عملیات دفاعی تیم ملی موفق و کامیاب ظاهر شود، کی‌روش هیچ بهانه‌ای برای بیرون بردن او از ترکیب اصلی تیم ملی نخواهد داشت و این رامین رضاییان است که باید از روی نیمکت تیم ملی لحظه‌ها را برای بازی در ترکیب تیم ملی آن هم به‌عنوان بازیکن ذخیره شماره کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3naaqo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


غفوری: باید از فرصت‌ها استفاده کنیم