تاریخ انتشار: 1397/10/14 12:03
کد خبر: 115206

بررسی تیم های حاضر در جام ملت‌های آسیا؛ امارات در پی پایان دادن به ناکامی

امارات میزبان جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ که سابقه نائب قهرمانی را در کارنامه اش دارد با استفاده از امتیاز میزبانی به دنبال قهرمانی در این رقابت ها می باشد.
بررسی تیم های حاضر در جام ملت‌های آسیا؛ امارات در پی پایان دادن به ناکامی

تیم ملی امارات اولین حضورش در جام هشتم، سال ۱۹۸۴ بود. امارات در گروه دوم در کنار ایران، چین، سنگاپور و هندوستان قرار گرفته بود اما در همان مرحله گروهی کنار رفت و نتوانست از گروه خود صعود کند.

امارات دومین حضور خودش را در جام نهم ۱۹۸۸ که در گروه دوم در کنار ایران، کره جنوبی، ژاپن و قطر تجربه کرد. آن ها در این دوره هم از مرحله گروهی صعود نکردند.

 در جام دهم در سومین حضور امارتی ها در گروه اول کنار تیم های ایران، ژاپن و کره شمالی بود که در این مرحله بعد از ژاپن دوم شد و برای اولین بار از گروهش صعود کردند اما در مرحله نیمه نهایی تن به شکست دادند ۲ بر ۰ مقابل عربستان داد و از مسابقات کنار رفتند.

در جام یازدهم امارات تصمیم گرفتند سنت شکنی کنند و این بار به رتبه بهتری در جام ملت ها به دست آورند. آن ها در دوره ای که میزبان این رقابت ها شدند تا فینال رفتند اما در جام ملت های ۱۹۹۶ در فینال در ضربات پنالتی با حساب ۴ بر ۲ از عربستان شکست خوردند و نایب قهرمان شدند.

امارات در جام ملت های ۲۰۰۰ غایب بود اما در جام ملت های ۲۰۰۴ در گروه دوم حضور داشت که در حضور تیم های کره جنوبی، اردن و کویت چندان توفیق زیادی نداشت تنها با یک امتیاز چهارم شد و از ادامه مسابقات کنار رفت.

جام ملت های آسیا ۲۰۰۷ که یک سال زودتر برگزار شد چندان برای امارات درخشان نبود. آن هو در گروه دوم در کنار ژاپن، ویتنام و قطر قرار گرفتند که در این دوره هم سوم شدند و از صعود باز ماندند.

امارات در جام ملت های آسیا ۲۰۱۱ در گروه چهارم در کنار حضور ایران، عراق و کره شمالی قرار داشت که در این دوره هم در مرحله گروهی چهارم شد و به خانه برگشت.

در آخرین دوره یعنی جام ملت های ۲۰۱۵ امارات در گروه سوم با ایران، بحرین و قطر همگروه بود که بعد از ایران دوم شد

در مرحله یک چهارم دست به کار بزرگی زد و در ضربات پنالتی با حساب ۵بر۴ ژاپن مدعی را شکست داد. اما در نیمه نهایی مغلوب میزبان شد و به فینال صعود نکرد در رده بندی با شکست دادن عراق سوم شد.

حالا باید منتظر بود تا ببنیم امارات در این دوره به میزبانی خودش چه نتایجی کسب خواهد کرد و آیا این بار به ناکامی هایشان پایان خواهند داد یا خیر.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bpp75

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



تمجید گلر سابق تیم ملی سوریه از بیرانوند