تاریخ انتشار: 1397/10/15 13:31
کد خبر: 115070

جام ملت های آسیا| میزبانانی که جام را در خانه نگه داشتند

در شانزده دوره گذشته رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا، ۷ بار تیم‌های میزبان موفق شده‌اند جام را در خانه خود نگه دارند که در بین آنها ایران موفق ترین عملکرد را به خود اختصاص داده است
جام ملت های آسیا| میزبانانی که جام را در خانه نگه داشتند

 در ۱۶ دوره گذشته جام ملت های آسیا، ۱۳ کشور به صورت مستقل از این بازی ها میزبانی کرده و یک دوره از مسابقات هم میزبان مشترک داشت.

جام ملت های آسیا ۲۰۰۷ به صورت مشترک در چهار کشور ویتنام، اندونزی، تایلند و مالزی برگزار شد و به جز این دوره، هنگ کنگ، کره جنوبی، رژیم اشغالگر قدس، ایران، تایلند، کویت، سنگاپور، قطر، ژاپن، امارات، لبنان، چین و استرالیا، دیگر کشورهایی هستند که به صورت مستقل تجربه میزبانی از جام ملتهای آسیا را دارند.

ایران و قطر تنها کشورهایی هستند که تا پیش از این ۲ بار از این بازی ها میزبانی کرده‌اند و با برگزاری هفدهمین دوره این بازی ها، امارات هم به سومین کشوری تبدیل می شود که ۲ بار از این بازی ها میزبانی کرده است.

تاکنون ۷ بار تیم های میزبان توانسته‌اند قهرمانی را به دست آورده و جام را در کشور خود حفظ کنند و کره جنوبی اولین کشوری بود که موفق به انجام این کار شد.

کره‌ در سال ۱۹۶۰ برگزار کننده دومین دوره از مسابقات جام ملتهای آسیا بود که با قهرمانی در این مسابقات نخستین میزبان - قهرمان این بازی ها شد.

در سومین و چهارمین دوره جام ملت های آسیا در سالها ۱۹۶۴ و ۱۹۶۸ دو بار دیگر این اتفاق تکرار شد و رژیم اشغالگر قدس و ایران هم توانستند در اولین میزبانی های خود در آسیا قهرمان جام ملت ها شوند تا در ۳ دوره پی در پی میزبان بازی ها قهرمان بازی ها هم باشد.

تیم ملی ایران با میزبانی در سال ۱۹۷۶ و تکرار قهرمانی، تبدیل به اولین تیمی شد که در قهرمانی هت تریک کرده و اولین کشوری که ۲ بار در خانه جام را بالای سر برده است. همچنین ایران اولین کشوری بود که ۲ بار از این بازی ها میزبانی کرد.

کویت سومین کشوری بود که بعد از کره و ایران توانست جام را در خانه حفظ کند. تنها قهرمانی کویت در این مسابقات به سال ۱۹۸۰ باز می گردد که این مسابقات به میزبانی همین کشور برگزار شد.

ژاپن که با ۴ قهرمانی پر افتخار ترین تیم این مسابقات است، نخستین قهرمانی اش را در سال ۱۹۹۲ و در کشور خودش به دست آورد. ژاپن ششمین تیمی بود که توانست در شرایط میزبانی قهرمان این رقابت ها شود.

آخرین تیمی که در شرایط میزبانی قهرمان این مسابقات شد، استرالیا بود. این اتفاق در شانزدهمین دوره مسابقات روی داد و استرالیا در نخستین میزبانی اش در آسیا توانست نخستین قهرمانی خود را در آسیا بدست آورد.

هفدهمین دوره جام ملت های آسیا به میزبانی کشور امارات برگزار می شود و اماراتی ها هم با توپی پر وارد این بازیها شده اند.

در صورتی که امارات موفق به قهرمانی در این تورنمنت شود، تبدیل به هشتمین تیمی می‌شود که جام قهرمانی آسیا را در خانه حفظ کرده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yvgyb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فغانی: قضاوت فینال جام ملت ها را به ما  نمیدهند