تاریخ انتشار: 1397/10/15 15:07
کد خبر: 115057

تاریخچه تایلند در جام ملت های آسیا

تیم ملی تایلند گذشته چندان درخشانی در جام ملت های آسیا ندارد و خیلی زود از رقابت کنار می‌رود.
تاریخچه تایلند در جام ملت های آسیا

تیم ملی تایلند اولین حضور در جام ملت های آسیا در سال ۱۹۷۲ در گروه اول کنار تیم های ایران و عراق تجربه کرد تایلند با یک تساوی ۱بر۱ در مقابل عراق که گرفت با ۱امتیاز و تفاضل گل منفی یک خود در مقابل ۱امتیاز و تفاضل گل منفی سه عراق به عنوان تیم دوم بعد از ایران ۴ امتیازی به مرحله بعد صعود کرد تایلند اما در مرحله نیمه نهایی در ضربات پنالتی با نتیجه ۲بر۱ به کره جنوبی واگذار کرد و حذف شد.

تایلند بعد از چهار دوره غیبت در جام ملت های ۱۹۹۲ در گروه دوم در کنار عربستان،چین و قطر قرار گرفت که با ۲ امتیاز چهارم شد و از ادامه مسابقات کنار رفت.

در جام ملت های آسیا ۱۹۹۶ تایلند در گروه دوم با حضور تیم های ایران، عربستان و عراق قرار گرفت و در این گروه بدون امتیاز این مسابقات را ترک کرد.

در جام ملت های آسیا ۲۰۰۰ در گروه اول با تیم های ایران، عراق و لبنان همگروه شد که در این دوره در گروهش با ۲امتیاز سوم شد و به خانه بازگشت و در جام ملت های آسیا ۲۰۰۴ در گروه چهارم بعد از ژاپن ۷امتیازی، ایران ۵امتیازی و عمان ۴امتیازی بدون امتیاز چهارم شد و از ادامه مسابقات حذف شد.

تایلندی‌ها در دوره بعد در گروه اول کنار تیم های عراق، استرالیا و عمان قرار گرفت که در پایان با چهار امتیاز با تفاضل گل کمتر نسبت به استرالیا سوم شد و کنار رفت‌.

حالا تیم ملی تایلند بعد از دو دوره غیبت در این دوره جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ امارات حضور یافته و شاهد عملکرد آن ها در این دوره خواهیم بود‌.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gpwed

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وینفرد شفر: ژاپن مدعی اصلی قهرمانی در جام ملت‌ها