تاریخ انتشار: 1397/10/15 16:44
کد خبر: 115044

کرانچار: با کی روش موافقم؛ رسیدن به جمع 4 تیم در جام ملت ها یک موفقیت بزرگ است

تمرینات تیم ملی امید ایران زیر نظر سرمربی کروات این تیم برای حضور قدرتمند در مقدماتی المپیک 2020 برگزار می شود.
کرانچار: با کی روش موافقم؛ رسیدن به جمع 4 تیم در جام ملت ها یک موفقیت بزرگ است

در روزهایی که همه حواس ها به امارات و رقابت های جام ملت های آسیا است تیم ملی امید ایران خودش را برای حضور در رقابت های مقدماتی المپیک 2020 آماده می کند تا بعد از چند دهه بتواند جواز حضور در المپیک را بگیرد.

کرانچار درباره شرایط تیم امید درباره اردوهای تیم امید گفت:« در واقع کاری که ما انجام می دهیم ادامه اردوهای قبل هست. درواقع می توان گفت در فاز نهایی آماده سازی برای مسابقات پرفشاری که هر دو روز یک بار در فروردین ماه برگزار می شود و مسابقات اصلی ما است خودمان را آماده می کنیم.» او در ادامه افزود:«اگر دقت کرده باشید تمام بازیکنانی که در لیست بودند حضور دارند. قالب بازیکنان در تمامی اردوهای ما حضور داشتند و نظرات و اندیشه هایی که داشتیم را انجام دادند و می دانند چه می خواهند. تورنمنتی که در بهمن ماه در آسیای میانه برگزار می شود (تورنمنت کافا) که بازی های مهمی هم هست باعث خواهد شد که  بعد از آن لیست نهایی برای مقدماتی المپیک را اعلام کنیم.» کرانچار در ادامه درباره حضور دو بازیکن جدید در تمرینات تیم ملی امید گفت:« باید ببینیم آیا واقعا این پتانسیل را دارند که وارد مرحله نهایی تیم شوند. همه چیز بستگی به خودشان خواهد داشت که چقدر می توانند خودشان را نشان بدهند.»

سرمربی تیم امید درباره شرایط تمرینی این تیم و بازی در چمن مصنوعی گفت: «به دلیل شرایط آب و هوایی دو روز پیش باعث شد تا تیم روز گذشته در چمن مصنوعی به تمرین بپردازد. زیرا هم باران و هم برف باریده بود و به همین دلیل زمین یخ بسته بود. همین موضوع باعث می شد تا وقتی بازیکنان در آن به تمرین بپردازند باعث گل آلود شدن شود.»

کرانچار ادامه داد: «اما امروز به محض اینکه امروز شرایط آب و هوایی این اجازه را به ما داد تمرین مان را منتقل کردیم به زمین شماره یک کمپ و از این به بعد هم بسته به وضعیت آب و هوایی، زمین مان را انتخاب می کنیم. البته درباره بسته بودن زمین شماره دو کمپ نیز باید بگویم به دلیل اینکه هوا بارانی است امکان گل آلود شدن زمین و خراب شدن چمن آن وجود دارد و به همین دلیل بستن آن منطقی به نظر می رسد. چمن شماره یک نیاز ما را برطرف می کند و به همین دلیل در همین زمین کارمان راه می افتد. »

او درباره تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا و نتایج احتمالی این تیم گفت:«من هم مثل دیگر کارشناسان فوتبال معتقدم که چون این تیم دو جام جهانی و دومین جام ملت هایش را سپری می کند، به اتحاد و انسجام خوبی رسیده و هماهنگی تیمی به اندازه کافی وجود دارد که بتواند ایران را به جمع چهار تیم برسد. از این پس باید شانس هم داشته باشیم که تیم به مرحله نهایی برسد چون موفقیت در نیمه نهایی کار سختی است. اما اگر این اتفاق نیفتد و تیم به جمع چهار تیم نرسد می توان آن را ناکامی به حساب آورد و باید دید که چه اتفاقی رخ داده است که تیمی با این میزبان هماهنگی و انسجام نتوانسته است به اولین هدفش که همان رسیدن به جمع چهار تیم پایانی است برسد. »

کرانچار درباره امکانات تیم ملی و اینکه روز گذشته در زمین چمن مصنوعی تمرین کردند گفت:« شرایط آب و هوایی و برف و باران ما را مجبور کرد که در زمین چمن مصنوعی تمرین کنیم. دیروز زمین به دلیل برف و باران یخ زده و اگر از آن استفاده می کردیم شرایط خوبی به وجود نمی آمد و زمین گل می شد. امروز اما به محض اینکه توانستیم به زمین تمرین شماره یک آمدیم. در روزهای آینده هم باید ببینیم شرایط بازی چگونه است چون زمین شماره 2 آزادی متعلق به تیم ملی است و امکان گل آلود شدنش وجود دارد و این به زمین آسیب می رساند.»

او درباره شکستن طلسم چهل و اندی ساله عدم حضور ایران در المپیک گفت:« این سوال بارها از من پرسیده و من هم بارها پاسخ دادم و الان هم تکرار می کنم که این یک امید چهل ساله است که هنوز به بار ننشسته است. منتها وقتی به شش ماه پیش بر می گردیم می بینیم که در بازی های تدارکاتی فراوانی که وجود داشت و بعد از آن هم بازی های آسیایی، بازیکنان ما توانستند بازی های بسیار خوبی به نمایش بگذارند و مشخص شد آنها بیهوده انتخاب نشدند و از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند. ضمن اینکه در فرصت های متعدد اردویی که تا الان داشتیم یعنی در دو اردوی قبلی فدراسیون به خوبی به دنبال رفع کردن مشکلات است. آنها سعی کردند همه شرایط و نیازهای امید را پیگیری کنند تا برطرف شود. آنها همه دستورالعمل های ما را می پذیرند و به جا می آوردند. در مدت زمان باقی مانده اگر دو اردوی دیگرمان برگزار شود به راحتی راهی بازی های مقدماتی المپیک در مرحله اول می شویم و پس از آن نیز برنامه هایمان را آماده خواهیم کرد تا به دور دوم بازی ها برویم.»

سرمربی تیم امید در این باره که کارلوس کی روش گفته است حضور در جمع چهارتیم پایانی رقابت ها رویا است گفت:« در واقع من هم با کی روش درباره این موضوع که ورود به جمع چهار تیم یک موفقیت بزرگ است موافق هستم و اگر این اتفاق رخ دهد عالی است اما الان برای اظهار نظر کردن زود است، ضمن این که اگر به جمع چهار تیم برسیم آن وقت می توانیم برای رسیدن به فینال تلاش کنیم.»

او در انتها گفت:« بچه های تیم ملی باتجربه و باانگیزه هستند و همانطور که گفتم دو جام جهانی و یک جام ملت ها را تجربه کرده اند و هماهنگی لازم در تیم ملی ایجاد شده و ما دلیلی برای خوش بینی نداریم. اما از الان تا رسیدن به جمع چهار تیم مسیر طولانی است و باید ببینیم در آینده چه رخ خواهد داد.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wxjp5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تساوی تیم ملی امید مقابل سوریه