تاریخ انتشار: 1397/10/16 11:17
کد خبر: 114949

تردیدهای کارلوس کی روش برای خط دفاع!

کارلوس کی‌روش تقریبا روی بازیکنان تهاجمی تیمش به جمع‌‎بندی کاملی رسیده است اما همچنان تردیدهایی برای خط دفاع دارد و با توجه به خط‌خوردن سعید عزت‌اللهی، شاید یک تغییر از خط دفاع به هافبک نیز در تیم ملی ایران رخ دهد.
تردیدهای کارلوس کی روش برای خط دفاع!

روزنامه شرق نوشت: جام ملت‌های آسیا عصر روز شنبه با دیدار امارات میزبان و بحرین آغاز شد اما این دوره از رقابت‌ها برای ما ایرانی‌ها از دوشنبه با دیدار تیم ملی مقابل یمن شروع خواهد شد. کارلوس کی‌روش تقریبا روی بازیکنان تهاجمی تیمش به جمع‌‎بندی کاملی رسیده است اما همچنان تردیدهایی برای خط دفاع دارد و با توجه به خط‌خوردن سعید عزت‌اللهی، شاید یک تغییر از خط دفاع به هافبک نیز در تیم ملی ایران رخ دهد. دغدغه کی‌روش در خط دفاعی، بیشتر معطوف به دفاع راست و چپ است؛ جایی که میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی، رامین رضاییان و وریا غفوری برای قرارگرفتن در ترکیب اصلی باید با یکدیگر رقابت سختی داشته باشند. رضاییان سرانجام این اواخر موفق شد برای خود تیمی دست‌و‌پا کند و به تیم  الشحانیه پیوست و در سه مسابقه نیز عملکرد بدی نداشت اما رقیب اصلی او وریا غفوری است که مانند فصول قبل در تیم استقلال به صورت فیکس بازی می‌کند. میلاد محمدی نیز در روسیه بعد از رفع دوران مصدومیت خود، به تیم بازگشته و احسان حاج‌صفی نیز با پیوستن به تراکتورسازی، همچنان درخشش خود را ادامه داده است.

رامین رضاییان و وریا غفوری، محبوبیت یا عملکرد شایان دفاع؟

رامین رضاییان که بعد از جداشدن از اوستنده بلژیک تا مدت‌ها نتوانست به تیمی ملحق شود، با تمرینات اختصاصی در زمین شماره دو آزادی خودش را در شرایط آرمانی نگه می‌داشت. او با وجود این که در یکی از اردوهای تیم ملی در تهران خط خورد اما به‌ طرز شگفت‌انگیزی روی نیمکت بازیکنان ذخیره در دیداری تدارکاتی حضور یافت تا باعث تعجب همگان شود. با‌ این‌ حال رضاییان ماه گذشته موفق شد با قراردادی به تیم ته‌جدولی الشحانیه ملحق شود و در سه مسابقه اخیر عملکرد نسبتا خوبی را به نمایش گذاشت. رقیب او وریا غفوری است که مانند فصل قبل، عملکرد پذیرفته‌شده‌ای در استقلال تهران داشته است. وریا که جام جهانی را به بهانه حضور در پست هافبک راست از دست داد، در این فصل نیز ۹ مسابقه را به‌ عنوان هافبک راست به میدان رفته که در این پست، دو گل زده و به‌ عنوان مدافع در پنج مسابقه یک گل زده و یک پاس گل را به ثبت رسانده است. این‌ بار اما کی‌روش نتوانست از نام وریا به‌‌ راحتی عبور کند و به دلیل ثبات نه‌چندان مطلوب رضاییان، وریا نیز عازم امارات شد.

پژمان منتظری، مرتضی پورعلی‌گنجی

دفاع محبوب کی‌روش، مسابقات زیادی از فصل جدید لیگ بلژیک را به دلیل مصدومیت از دست داد. مرتضی در شش مسابقه‌ای که برای اوپن بلژیک بازی کرد، دو گل زد و تیمش با حضور او دو کلین‌شیت هم تجربه کرده است. منتظری که اوایل فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، به‌ مرور به ترکیب اصلی تیمش بازگشت و در ۱۰ مسابقه برای استقلال به میدان رفت؛ ۹ مسابقه به‌عنوان دفاع وسط و یک مسابقه به‌عنوان دفاع راست.

مجید حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان؛ قابل‌ پیش‌بینی!

حسینی در این فصل از سوپرلیگ ترکیه، در ۱۱ مسابقه تیمش به میدان رفت و موفق شد یک پاس گل به نام خود ثبت کند. ترابزون‌‌اسپور در حضور او سه کلین‌شیت هم ثبت کرده است. حسینی در دو بازی حذفی هم برای این تیم بازی کرد که یک گل نیز زد. کنعانی‌زادگان که در دو سال اخیر پای ثابت دعوت‌شدگان به تیم ملی است، بعد از وقفه‌ای به ماشین‌سازی تبریز پیوست. او در همه دیدارهای تیمش در لیگ برتر، به میدان رفته (به‌جز دیدار با سایپا) و عملکرد او نسبت به فصول قبل بهتر بوده؛ یک گل زده و یک پاس ‌گل داده است.

میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی؛ تصمیم بزرگ

حاج‌صفی که دیر به تراکتورسازی پیوست، در همین ۹ مسابقه نیز سه پاس‌ گل داد که بهترین آمار بین هم‌تیمی‌هایش است و تصمیم بزرگ کی‌روش این است که در صورت حضور میلاد محمدی در دفاع راست، شاید بتوان از احسان در پست هافبک دفاعی استفاده کرد. با توجه به دوندگی حاج‌صفی و پرس شدید بازیکن مقابلش، بعید نیست این اتفاق در جام ملت‌های آسیا رخ دهد. میلاد در ۱۶ مسابقه لیگ و دو بازی جام حذفی، برای احمد گروزنی بازی کرد. محمدی یک گل در لیگ روسیه زد و یک پاس‌ گل نیز در جام حذفی ارسال کرد.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36k8zz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استراتژی کی‌روش برای فتح آسیا؛ تاکتیکی جذاب و تازه!