تاریخ انتشار: 1397/10/16 13:13
کد خبر: 114932

تاریخچه استرالیا در جام ملت های آسیا

تیم ملی استرالیا چندان تجربه ای در جام ملت های آسیا ندارد اما یکی از مدعیان چند دوره اخیر بوده است.
تاریخچه استرالیا در جام ملت های آسیا

اولین حضور تیم ملی استرالیا در سال ۲۰۰۷ بوده استرالیا در گروه اول در کنار تیم های عراق، تایلند و عمان قرار گرفته بود و بعد از عراق ۵ امتیازی با کسب ۴ امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت تا در اولین حضورش در این مسابقات موفق به صعود از مرحله گروهی شود این تیم در مرحله یک چهارم به ژاپن برخورد کرد و در ضربات پنالتی با نتیجه ۴بر۳ باخت و حذف شد.

استرالیا دومین حضور متوالی خود را در جام ملت های ۲۰۱۱ تجربه کرد در گروه سوم با تیم های کره جنوبی، بحرین و هند همگروه شد در گروهش با ۷ امتیاز با تفاضل گل بهتر نسبت به کره جنوبی ۷ امتیازی به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کرد. اما این بار در مرحله یک چهارم در وقت های اضافه با نتیجه ۱بر۰ عراق را شکست داد و به نیمه نهایی رفت در این مرحله با اقتدار ۶بر۰ ازبکستان را برد و برای اولین بار به فینال صعود کرد اما در دیدار نهایی کم آورد و در وقت های اضافه از ژاپن با نتیجه ۱بر۰ شکست خورد تا اولین نایب قهرمانی خود را تجربه کند‌.

اما استرالیا در سال ۲۰۱۵ به میزبانی خودش در گروه اول در کنار تیم های کره جنوبی، عمان و کویت قرار گرفت در گروهش بعد از کره جنوبی دوم شد و به یک چهارم صعود کرد در این مرحله چین را با نتیجه ۲بر۰ از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد در این مرحله هم امارات را با برد ۲بر۰ شکست داد و راهی فینال شد و کره جنوبی را با نتیجه ۲بر۱ برد برای اولین بار فاتح این جام شد. حالا مدافع قهرمانی به امارات آمده تا برای دومین بار این جام را به خانه ببرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3epwv6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



انتقال دنیل ارزانی به منچستریونایتد قطعی است!