تاریخ انتشار: 1397/10/16 15:54
کد خبر: 114906

استیلی: کرانچار حدود 90 درصد از تیم امید شناخت پیدا کرده

حمید استیلی، مدیر تیم فوتبال امید تأکید کرد، رئیس فدراسیون فوتبال به این تیم کمک می‌کند تا طبق برنامه روند آماده‌سازی خود را دنبال کند.
استیلی: کرانچار حدود 90 درصد از تیم امید شناخت پیدا کرده

حمید استیلی در حاشیه تمرین امروز (یکشنبه) تیم امید ایران اظهار داشت: واقعاً مهدی تاج دارد به تیم امید کمک می‌کند تا طبق برنامه‌های‌مان پیش برویم. ما بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا چهار بازی دوستانه انجام دادیم.

وی در ادامه یادآور شد: بازی‌های دوستانه کمک زیادی به تیم امید می‌کند. 10 روز در آکادمی فوتبال خواهیم بود و بیست‌وسوم دی ماه به قطر می‌رویم و در یک تورنمنت چهار جانبه شرکت می‌کنیم. در این تورنمنت سه بازی مقابل تاجیکستان, کویت و قطر برگزار خواهیم کرد که این سه بازی هم کمک زیادی به روند آماده‌سازی تیم امید می‌کند.

مدیر تیم فوتبال امید کشورمان اضافه کرد: کرانچار تقریباً 90 تا 95 درصد از تیم امید شناخت پیدا کرده است، اما در هر اردو ما بازیکنانی را که خوب کار کرده‌اند، دعوت می‌کنیم، حتی بازیکنانی که در خارج از کشور بازی می‌کنند. در این بازی چند بازیکن شاغل در خارج را دعوت کرده‌ایم تا در نهایت هرکسی که لیاقتش را دارد و می‌تواند به تیم کمک در لیست نهایی قرار بگیرد, چراکه ما باید از تمام پنانسیل‌مان استفاده کنیم.

«امسال نسبت به سال‌های گذشته کار را زودتر شروع  و مربی‌مان را  زودتر انتخاب کرده‌ایم.»، استیلی با بیان این جمله افزود: اردو‌های تیم امید برگزار شده و در حال حاضر به دنبال رفع نواقص هستیم. شما همین جام ملت‌های آسیا را نگاه کنید. بازی‌ها در این رقابت‌ها چهار روز یک بار برگزار می‌شوند، اما در مسابقات ما دو روز یک بار است. البته این شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است. در عین حال این موضوع مقداری کار را سخت می‌کند، چون در بحث ریکاوری بازی‌ بعدی باید حداقل 72 ساعت فاصله با دیدار قبلی داشته باشد.

استیلی همچنین خاطر نشان کرد: بچه‌ها باید به لحاظ بدنی قوی باشند. نیمکت‌مان نیز باید نزدیک به بازیکنان اصلی باشد، چون باید بتوانیم از همه بازیکنان استفاده کنیم. این موضوع کمی کارمان را سخت کرده است. البته در حال برنامه‌ریزی هستیم و خوشبختانه مربی بدنسازمان، آقای کراکان هم رسید. او مربی بدنسازی تیم زیر 23 سال کرواسی بوده است و با ارتباطی که آقای کرانچار با او داشت، از این مربی در مقاطعی که نیاز داریم، استفاده خواهیم کرد. بالاخره در این اردو 10 روز در تهران هستیم و 10 روز هم در قطر اردو و بازی داریم. این مربی هم کارش را فوق‌العاده بلد است و در همین دو روز که بازیکنانی با او کار کرده‌اند، فوق‌العاده بوده است. یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس هم مربی بدنسازش است و این مربی هم جزو مربیانی بوده که رزومه خوبی دارد و امیدوارم این موضوع به ما کمک کند.

وی در خصوص اینکه جام ملت‌های آسیا آغاز شده و تیم امید بازیکنی در تیم ملی ندارد این در حالی است که عراق، حریف ایران در مقدماتی المپیک چهار بازیکن امید خود را به جام ملت‌ها برده و این تفاوت مشکل ایجاد نمی‌کند، گفت: تیم ملی عراق چهار سال پیش در المپیک سوم شد. از گروهی هم که ما در آن حضور داریم فقط یک تیم به عنوان صدرنشین صعود می‌کند و از 11 گروه چهار تیم دوم هم صعود خواهند کرد. کار ما یک مقدار سخت است، اما این شرایطی هم که گفتید برای عراق وجود دارد که سه چهار بازیکن امیدشان در جام ملت‌ها کسب تجربه می‌کنند. به‌هرحال ما هم در تیم‌مان بازیکنانی داریم که شایستگی حضور در تیم ملی بزرگسالان را دارند. حالا عراق شرایطش متفاوت است و ما هم در سال‌های گذشته بازیکنانی داشتیم که در تیم امید و بزرگسالان حضور داشتند، البته ما تمرکزمان را روی کار خودمان می‌گذاریم و بچه‌ها کاری را که کادرفنی از آنها می‌خواهد، انجام می‌دهند.

مدیر تیم فوتبال امید کشورمان در خصوص اینکه عدم حضور بازیکنان تیم امید در تیم ملی بزرگسالان به بی‌توجهی کادرفنی تیم ملی مربوط نمی‌شود که در این چند سال یک بار هم در تمرینات تیم امید حاضر نشده‌اند، اظهار داشت: امید نورافکن قبل از این به عنوان کاپیتان تیم ما به تیم ملی دعوت شده بود. بازیکنان دیگری هم بودند، اما اگر توجه کنید بیش از 60، 70 درصد بازیکنان تیم ملی هم لژیونر هستند. چند درصد از لیگ داخلی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند؟ بازیکنان ما هم بازیکنانی هستند که شاید خیلی از آنها در تیم لیگ برتری خودشان هم همیشه فیکس نیستند. شاید اینها در مقاطعی در لیگ بازی کنند و به همین دلیل ابتدا باید در باشگاه‌شان خودشان را اثبات کنند و بعد از اثبات به تیم ملی بروند. برخی این شانس را دارند و مربی به آنها اعتماد می‌کند، اما برخی نه و وقتی به تمرینات تیم ما می‌آیند، می‌بینیم که خیلی شرایط بهتری دارند. مثلاً مهدی قائدی در تیم ما اعتمادبه‌نفس بالایی دارد و بسیار خوب است. در استقلال هم شرایط خوبی دارد، اما اعتمادبه‌نفس او در تیم امید بیشتر است و 90 دقیقه بازی می‌کند که شاید در تیم خودش کمتر بازی می‌کند. حمیدرضا طاهرخانی هم در تیم پرسپولیس کمتر بازی می‌کند، اما در تیم امید بیشتر بازی می‌کند و توانایی‌هایش را نشان می‌دهد.

استیلی درباره اینکه فوتبال ایران سال‌هاست دو حسرت صعود نکردن به المپیک و قهرمان نشدن در جام ملت‌ها را به دوش می‌کشد و چقدر امید به پایان این دو حسرت وجود دارد، گفت: خب در خصوص جام ملت‌ها باید بگویم شاید برای اولین بار است که سرمربی تیم ملی بزرگسالان‌مان هشت سال است روی نیمکت این تیم حضور دارد. این اتفاق برای کسی رخ نداده بود و مسلم است که وقتی ثبات وجود داشته باشد، بازیکنان نسبت به مربی شناخت بیشتری دارند، فلسفه کار مربی را می‌دانند و این موضوع به تیم کمک می‌کند. علاوه بر این ما سال‌هاست تیم اول آسیا هستیم و در جام جهانی هم خوب بودیم. به خصوص با بازی‌هایی که مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال انجام دادیم، این شرایط برای موفقیت وجود دارد. با این حال برخی اتفاقات در فوتبال رقم می‌خورد که مثلاً پولادی در بازی با عراق اخراج شد. در بازی با بحرین هم که ما در تهران شش گل به آنها زدیم، بازیکن بحرین ابتدای بازی از زمین اخراج شد. یکسری اتفاقات در فوتبال رخ می‌دهد که برخی از این اتفاقات قابل پیش‌بینی نیست. اکنون VAR آمده که می‌تواند به کم شدن اشتباهات داوری کمک کند و شاید اگر همین تکنولوژی در جام ملت‌های 96 بود، پنالتی روی خود من یا گلی که خداداد زد و مردود اعلام شد، گرفته می‌شد و می‌توانستیم همان جا قهرمان شویم. اکنون تکنولوژی پیشرفت کرده و شرایطی هم وجود دارد که برای قهرمانی تلاش کنیم.

وی در واکنش به این مسئله که سیستم VAR از مرحله یک چهارم نهایی به بعد استفاده می‌شود، گفت: بله، شرایط ما تا مرحله یک چهارم خوب است و می‌توانیم به عنوان صدرنشین صعود کنیم و راه‌مان زیاد سخت نیست. البته هر بازی سخت است و می‌بینید سرمربی تیم ملی خودش می‌گوید ما تمرکزمان را برای بازی با یمن گذاشته‌ایم. شاید تیم یمن رتبه‌ای نداشته باشد، اما این کار حرفه‌ای است. ما خودمان هم با عراق و یمن هم‌گروه هستیم و کارمان سخت است. امیدوارم هم تیم ملی و هم ما موفق باشیم. بیش از 40 سال است تیم ملی قهرمان آسیا نشده و تیم امید به المپیک نرفته است. امیدوارم هم آنها و هم ما بتوانیم این دوره موفق شویم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bpna8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تاج و شکوری به امارات رسیدند