تاریخ انتشار: 1397/10/17 15:24
کد خبر: 114763

کرانچار: بعد از جام ملت ها اولویت با تیم امید خواهد بود

زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان گفت: امیدوارم بعد از حضور در تورنمنت قطر یک گام دیگر رو به جلو برداریم.
کرانچار: بعد از جام ملت ها اولویت با تیم امید خواهد بود

زلاتکو کرانچار  در حاشیه تمرین امروز تیم امید اظهار داشت: تورنمنتی را در دوحه خواهیم داشت که بعد از این تمرینات پیش روی ماست. بچه‌ها خیلی با انگیزه کار می‌کنند و امیدوارم بعد از این مسابقات یک گام دیگر رو به جلو برداریم. این اردو اهداف ما را تا حدود زیادی تعیین می‌کند و میزان آمادگی‌مان را می‌سنجیم.

وی در خصوص اینکه آیا تیم امید می‌تواند به هدفش که صعود به المپیک است، برسد یا نه، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم تضمین بدهیم که آیا راهی پیدا می‌شود یا با اسامی باکیفیت می‌توان به المپیک راه پیدا کرد یا نه. ما هر کاری انجام می‌دهیم تا بازیکنان از نظر روانی و روحی خودشان و توانایی‌شان را باور کنند تا نتیجه کسب شود. اگر بتوان به این شکل ادامه داد، از طریق تمرینات و دو اردویی که پیش رو داریم، این شرایط برای ما فراهم خواهد شد تا با این وضعیت بازیکنان و شخصیتی که آنها دارند، به هدف بزرگی که داریم برسیم.

سرمربی تیم فوتبال امید در واکنش به این سؤال که چند بازیکن تیم المپیک عراق همراه با تیم ملی این کشور به جام ملت‌ها رفته‌اند تا تجربه کسب کنند در حالی که چنین شرایطی برای تیم امید ایران وجود ندارد، گفت: اول از همه باید این سؤال را از سرمربی تیم ملی عراق پرسید و اینکه شاید آنها به این بازیکنان نیاز دارند. قطعاً به این بازیکنان احتیاج داشته‌اند که آنها را همراه خود به جام ملت‌ها برده‌اند. ما هم اهدافی داشتیم و در بازی‌های آسیایی با تیم زیر 21 سال بازی کردیم و تیم زیر 23 سال را نبردیم. در حالی که بیشتر تیم‌ها با تیم زیر 23 سال به بازی‌های آسیایی آمده بودند و حتی کره جنوبی چهار بازیکن بزرگسال و حتی سون را به همراه داشت. شاید اکنون تیم عراق هم این دید را نسبت به ما داشته باشد که ما همه بازیکنان‌مان را کنار هم داریم. به نظرم مهم‌تر از هر چیزی خودمان هستیم که باید بازیسازی را به نحوی ترتیب دهیم که تیم بتواند نتیجه کسب کند. تا جایی که به بازیکنان عراقی ارتباط دارد، آنها کارشان را انجام می‌دهند و اولویت‌شان نیز مشخص است. این مسئله هم مهم است که آیا اصلاً آنها در جام ملت‌ها فرصت بازی پیدا خواهند کرد یا نه، اما به همه بازیکنان ما در تورنمنت قطر بازی می‌رسد تا تجربه کسب کنند. بعد از آن هم تورنمنت تاجیکستان را پیش رو داریم و خودمان را آماده می‌کنیم تا در مرحله مقدماتی المپیک باشیم.

کرانچار در واکنش به این مسئله که چهار سال پیش در خصوص استفاده از بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش و سردار آزمون که در تیم ملی بزرگسالان هم عضویت داشتند کشمکشی وجود داشت که همین مسئله باعث آسیب خوردن به تیم المپیک شد و به نظرش این بار هم با چنین مشکلاتی مواجه می‌شود یا نه، تصریح کرد: بعد از جام ملت‌های آسیا تیم ملی بزرگسالان رقابت خاصی ندارد و قطعاً اولویت برای تیم امید خواهد بود و همه چیز به سمت منافع ما معطوف می‌شود. فکر می‌کنم تاج و سایر اعضای هیئت رئیسه به خوبی از ما حمایت کرده و اهداف و اردوهای ما را پیگیری کردند. دلیلی ندارد که این واهمه را داشته باشیم تا تیم بزرگسالان بازیکنان ما را بگیرد، چون آنها بعد از جام ملت‌ها مسابقاتی هم پیش رو ندارند.

سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان درباره استفاده از امید نورافکن در پست دفاع میانی در بازی‌های اخیر این تیم گفت: امید بازیکن چند پسته است و با توانایی‌هایش به شارلووای بلژیک رفت. ما از توانایی او در دفاع میانی استفاده می‌کنیم، اما به این معنا نیست که او را در خط هافبک به کار نگیریم. فقط در مسابقاتی که داشتیم نیازمان بود که یک دفاع میانی داشته باشیم و به همین دلیل او را در این پست بازی دادیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2obl7g

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کرانچار: در بازی‌های خارج از خانه محک جدی‌تری خواهیم خورد

برانکو: منظور کی روش من نبودم!
از فضای بعد از پیروزی لذت می برم