تاریخ انتشار: 1397/10/17 20:45
کد خبر: 114719

یمن در آسیا، مثل ایران در جام‌جهانی

بالاخره بعد از ماه‌ها انتظار، زمان موعود فرارسید و جام ملت‌های آسیا برای تیم‌ملی ایران از امشب رسما آغاز می‌شود.
یمن در آسیا، مثل ایران در جام‌جهانی

تیم ملی ایران بعد از درخشش در جام‌جهانی روسیه و سرسختی امیدوارکننده‌ای که به‌خصوص در بخش دفاعی از خود به نمایش گذاشت هواداران فوتبال در ایران را به‌شدت برای کسب قهرمانی آسیا امیدوار کرد. بعد از گذشت 43سال از آخرین قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا، به‌نظر می‌رسد کسب مقام اول در این جام برای ایرانی‌ها طلسم شده است؛ به‌خصوص که در این مدت 5بار به نیمه‌نهایی رسیده و از حضور در فینال بازمانده‌ایم. این بار اما ایرانی‌ها از همیشه امیدوارترند؛ امیدوار به یکه‌تازی و پیشروی گام‌به‌گام در جامی که امشب گام اول آن با برتری قابل‌پیش‌بینی مقابل یمن برداشته می‌شود.
  تیم بیست‌وششم آسیا
حریف امشب تیم ‌ملی احتمالا ضعیف‌ترین حریف ما در این تورنمنت خواهد بود. یمن با رتبه135در رنکینگ فیفا و رتبه26در آسیا یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های جام است که صرفا با توسل به 24تیمی شدن رقابت‌ها توانسته مجوز حضور در بزرگ‌ترین تورنمنت ملی قاره را به‌دست بیاورد. یمنی‌ها در مسابقات مقدماتی در گروه خودشان به رتبه آخر رسیدند اما بعدا در پلی‌آف با برتری مقابل مالدیو و کسب رتبه دوم بعد از فیلیپین توانستند مجوز حضور در جام ملت‌ها را به‌عنوان یکی از آخرین تیم‌ها کسب کنند. این تیم در رقابت‌های مقدماتی فقط پاکستان و مالدیو را برده است.
  آخرین‌بار 8تایی شده‌اند
تیم ملی یمن از تازه‌واردهای جام ملت‌ها محسوب می‌شود چون با این نام و عنوان نخستین حضورش را در این تورنمنت تجربه می‌کند. اما آنها پیش‌ترها با نام یمن جنوبی در جام ملت‌های 1976حاضر بودند که در نبرد با ایران - میزبان آن رقابت‌ها- با نتیجه پرگل 8بر صفر شکست خوردند. در جریان آن بازی که پرگل‌ترین برد ایران در تاریخ جام ملت‌ها بوده غلامحسین مظلومی (3گل)، علیرضا عزیزی (2گل)، ناصر نورایی (2گل) و علیرضا خورشیدی (یک گل) به یمن جنوبی گل زدند. بعدها 2بار دیگر هم با یمن جنوبی روبه‌رو شدیم که 2پیروزی 2بر صفر هم حاصل این 2بازی بود؛ یک‌بار در بازی‌های آسیایی 1982با گل‌های ناصر محمدخانی و علیرضا فیروزی و یک‌بار هم در جام صلح‌ودوستی کویت (1989) با گل‌های مجید نامجومطلق. در مجموع یمنی‌ها طی 3بازی مقابل ایران هیچ گلی نزده و هیچ امتیازی هم به‌دست نیاورده‌اند.
  یمن در آسیا، مثل ایران در جام‌جهانی
یمن تقریبا تمامی بازی‌های تدارکاتی خودش را پیش از رسیدن به جام ملت‌ها باخته اما نتایج نزدیک و باخت‌های این تیم با حداقل گل نشان می‌دهد حریف امشب ایران حریف چغر و سختگیری است. یمن مقابل عربستان و امارات با حداقل گل مغلوب شد و در آخرین بازی تدارکاتی خود نیز با نتیجه یک بر صفر به سوریه باخت که اگر درخشش ابراهیم عالمه درون دروازه سوریه نبود شاید نتیجه این بازی تغییر می‌کرد. جان کوشن، سرمربی اسلواک یمنی‌ها در آخرین بازی تدارکاتی، تیمش را با چیدمان 1-3-2-4به زمین فرستاد و با تفکری تدافعی و استفاده از ضدحملات با بهره بردن از 2 تا 3 بازیکن سرعتی در خط حمله نشان داد سیستم دفاع و ضدحمله را در برنامه دارد. درواقع یمن با همان شکل و شمایلی مقابل ایران بازی می‌کند که ایران در جام‌جهانی مقابل تیم‌های قدرتمند دنیا بازی می‌کرد.
  سوت بازی، ژاپنی اصل
جدال ایران و یمن از ساعت19:30 امشب در ورزشگاه محمد بن زاید آغاز می‌شود. قضاوت این بازی بر عهده ساتو ریوجی از ژاپن خواهد بود که پیش از این در جام ملت‌های2015 استرالیا نیز دیدار ایران و امارات را قضاوت کرده بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vgjzb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پست اینستاگرامی مبهم کی روش؛  بوی خداحافظی می آید