تاریخ انتشار: 1397/10/19 15:23
کد خبر: 114495

دو دقیقه ای که گران تمام شد!

چندصباحی است که علی انصاریان را نه در قامت یک بازیکن فوتبال، بلکه در قالب یک مجری تلویزیونی از شبکه های مختلف سیما می بینیم. اخیراً هم با آغاز جام ملتهای آسیا، اجرای برنامه ای با نام ورزشگاه که هر شب راس ساعت 22 از شبکه 5 سیما پخش می شود به او سپرده شده است.
دو دقیقه ای که گران تمام شد!

مسعود عطری- روزنامه نگار؛

البته حضور انصاریان در تلویزیون قدمتی دیرینه دارد و مربوط به امروز و دیروز نیست اما اینروزها که بواسطه شبکه های اجتماعی، گاف ها یا اتفاقات تصویری تلویزیون درشت نمایی می شوند و مردم دقیقاً در جریان همه چیز قرار دارند، نام انصاریان بارها و بارها بر سر زبان ها افتاده است.

اوایل بخاطر برنامه ای در شبکه اینترنتی آیو اسپرت که با آزادی بیان عجیبی در آن به تحلیل شعر و شعرخوانی از خوانندگان ایرانی ساکن لس آنجلس می پرداخت و حالا با برنامه ورزشگاه در شبکه 5 که هنوز شروع نشده بخاطر اظهارنظرهای عجیب و غریب او مورد انتقاد بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی واقع شده است.

آخرین اتفاق برنامه ورزشگاه با اجرای علی انصاریان، به پاسخ تند او به اظهارات نه چندان جالب گزارشگر افغان برمی گردد که هنگام پخش بازی ایران و یمن، با طعنه به تاخیر تعمدی و سانسور صحنه های غیرقابل پخش بازی، هنگام پخش زنده فوتبال در ایران، گفته بود: «این تصاویری که شما بصورت زنده می بینید ایرانی ها با یکی دو دقیقه تاخیر می بینند و خیلی هایش را هم اصلاً نمی بینند».

اظهارنظر طعنه آمیزی که با واکنش و پاسخ تند انصاریان مواجه شد اما تمسخر لهجه افغانی توسط او با گفتن عبارت" یکی دو دقیقه" و همچنین بیان اینکه «ما چیزهایی دیدیم که شما اصلا ندیدید و یادت باشد که شما درباره کشوری حرف می زنید که خیلی خیلی مدیونش هستید» به مذاق کاربران شبکه های اجتماعی خوش نیامد و بسیاری از مردم این شیوه و لحن تمسخرآمیز او در پاسخ به این گزارشگر افغانی را مناسب ندیدند و به انتقاد از انصاریان پرداختند.

علی انصاریان که با توجه به حضور در تیم های سرخابی پایتخت و همچنین بخاطر اینکه خیلی بیشتر از سایر همبازیانش سرزبان داشت پایش به تلویزیون باز شد، نمونه ناکارآمد استفاده ابزاری رسانه ملی از چهره هایی است که بواسطه داشتن مخاطب یا سرشناس بودن، بدون سواد آکادمیک در این حوزه یا مطالعه روی چگونگی اجرا و همچنین چگونگی استفاده از جملات و مطالب روی آنتن زنده بارها و بارها از این اشتباهات انجام داده اند و مشخص هم نیست که از چه رانتی برخوردار هستند که هراشتباهی انجام بدهند یا هر خط قرمزی را هم که رد کنند نه تذکری می گیرند و نه برنامه ای که در آن مشغول هستند توبیخ و تعطیل می شود.

البته همه می دانیم که آزادی بیان یکی از فاکتورهای جوامع متمدن مخصوصاً برای رسانه هایی چون رادیو و تلویزیون است اما بشرطی که اولاً برای همه یکسان باشد و ثانیاً آن را با توهین و تمسخر دیگران اشتباه نگیریم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zvpya

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تقوی در نیم فصل دوم محک جدی میخورد