تاریخ انتشار: 1397/10/23 13:22
کد خبر: 114045

جام ملت های آسیا| نگاهی آماری به عملکرد تیم کی روش

دربرابر یمن و ویتنام نه به این خاطر که حریفان ساده ای بودند تهاجمی بازی کردیم، بلکه این سبک از بازی به خاطر تغییر شیوه بازی تیم ملی است که کی روش دستور داده و حتما آن را بارها و بارها در تمرین با بچه ها مرور کرده است.
جام ملت های آسیا| نگاهی آماری به عملکرد تیم کی روش

در دوره قبل جام ملت های آسیا در برابر امارات با همان شیوه ای بازی کردیم که در جام جهانی بازی کردیم. یعنی دفاع و ضد حمله. امارات تیمی خیلی قوی تر از یمن و امارات نیست. به خصوص دراین جام که عبدالرحمن را در اختیار ندارد. آمار بازی ما با این تیم در دوره قبل همه اش به سود امارات است. هر چند ما با گل ثانیه های پایانی رضا قوچان نژاد بازی را بردیم. تنها در 32 درصد از زمان بازی ایران توپ و میدان را در اختیار داشت و در دیگر زمان های بازی این تیم امارات بود که حاکم توپ و میدان بود. تعداد پاس های امارات هم در این بازی به مراتب بیشتر از ما بود. 592 پاس در برابر 259 پاس! اماراتی ها دو برابر ما پاس دادند!

01

 

آمار و ارقام بازی ایران - امارات (جام ملت های 2015)

 

به واقع ما در جام ملت های قبلی همان طور بازی کردیم که در جام جهانی بازی کردیم! دفاع و ضد حمله در جام جهانی قابل توجیه بود چون در جام جهانی با آرژانتین، نیجریه و بوسنی هرزگوین مسابقه داشتیم که همه این تیم ها قوی تر از تیم های حاضر در جام ملت های آسیا بودند اما این سبک از بازی در جام ملت های آسیا قابل دفاع نبود. اما این بار کارلوس کی روش به درستی تصمیم گرفت تیم را در جام ملت ها با شیوه ای متفاوت به نسبت جام جهانی به میدان بفرستد و این سبک از بازی در دو بازی گذشته باعث زدن 7 گل شده است. بدون اینکه یک بار هم دروازه علیرضا بیرانوند باز شود.

آمار بازی ایران – ویتنام نشانگر دقیق تغییر سبک بازی تیم ملی است. در بازی با ویتنام ایران در 68 درصد از زمان بازی صاحب توپ و میدان بود و 680 پاس داد. دقت پاس ها نیز 83 درصد بود که عدد قابل ملاحظه ای است. 15 شوت و 10 قطع پاس نشان می دهد تیم ملی علاقمند بوده در این بازی سرنوشت بازی را تعیین کند و خیلی به حریف اجازه خودنمایی ندهد که در هر دو آیتم موفق بود.  این سبک از بازی که قبلا هم در تیم ملی پیاده می شده است نشان می دهد کارلوس کی روش به فوتبال ایرانی ایمان آورده است و در نهایت به این نتیجه رسید که تیم ملی فوتبال ایران می تواند در سایه دفاع در فاز حمله هم خوب بازی کند. او حتما بر اساس توانمندی های تیم ملی فوتبال ایران سبک بازی تیم ملی را تغییر داده است و این برای اهالی فوتبال هم جذاب و هم امیدوارکننده است. چون با این سبک از بازی قهرمانی تیم ملی در جام ملت ها بعد از 42 سال محتمل است.

02

 

آمار و ارقام بازی ایران - ویتنام (جام ملت های 2019)

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xgljz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شکست ناپذیر مثل ایران؛ 29 بازی بدون باخت در 90 دقیقه!