تاریخ انتشار: 1397/10/26 16:43
کد خبر: 113633

اظهارات کولینا درباره عملکرد داوران جام ملت‌های آسیا

رئیس سابق کمیته داوران اتحادیه فوتبال اروپا از تصمیم AFC برای استفاده از کمک داور ویدئویی در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا استقبال کرد.
اظهارات کولینا درباره عملکرد داوران جام ملت‌های آسیا

پیر لوئیجی کولینا داور پیشکسوت ایتالیایی که تا سال گذشته به عنوان رئیس کمیته داوران اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) فعالیت داشت، با حضور در مراسم معرفی فناوری کمک داور ویدئویی (VAR) در امارات، از تصمیم مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای استفاده از این فناوری از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها استقبال کرد.

کولینا گفت: تا جایی که من می‌دانم، استفاده از VAR در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا تصمیمی خرمندانه است چون در این فرآیند از گروهی از داوران زبده موجود بهره گرفته خواهد شد. داوران مسئولان کمک داور ویدئویی باید از IFAB (اتحادیه بین‌المللی فوتبال) گواهی گرفته باشند. کار با تکنولوژی ویدئویی نه تنها نیازمند آموزش افرادی برای کار در اتاق بازبینی ویدئوهای بازی (VOR) بلکه نیازمند آموزش تیم داوران حاضر در استادیوم‌ها است تا آنها بدانند که چگونه باید با تیم VAR‌ تعامل داشته باشند و چگونه به شیوه‌ای کارآمد از این تکنولوژی استفاده کنند.

مشاور کمیته داوران فوتبال ایتالیا و عضو کمیته داوران یوفا، ادامه داد: یک سال و نیم وقت صرف کردیم تا شیوه استفاده از VAR را در جام جهانی 2018 به داوران تشریح کنیم. بین زمان نهایی شدن تصمیم استفاده از VAR تا اجرای آن در این رقابت‌ها فاصله کمی وجود داشت و به همین دلیل پیاده‌سازی این سیستم از ابتدای تورنمنت با ریسک‌های فراوانی همراه بود.

کولینا در ادامه درباره احتمال دعوت شدن داوران سایر قاره‌ها برای کمک به امر قضاوت بازی‌های جام ملت‌های آسیا در مراحل بعدی تأکید کرد: اینکه ما از اروپا یا آفریقا داورانی را برای استفاده از VAR بیاوریم منطقی و عملی نیست. کنفدراسیون‌های سایر قاره‌ها روی داوران خودشان برای قضاوت رقابت‌های داخلی آن قاره حساب می‌کنند و از این رو، ما هم می‌توانیم استعداد داوران فوتبال آسیا را ارتقا دهیم. AFC ‌به اندازه کافی داوران واجد صلاحیت برای قضاوت این تورنمنت دارد و من فکر می‌کنم که سطح قضاوت این رقابت‌ها تا الان خوب بوده است. اشتباهات داوری در همه تورنمنت‌ها رخ می‌دهد اما در جام ملت‌های آسیا شاهد چند بازی بدون اشتباه داوری هم بوده‌ایم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gp9a5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


VAR در جام ملت‌ها قطعی شد