تاریخ انتشار: 1397/10/26 23:41
کد خبر: 113588

ایران 0-0 عراق؛ صعود شاگردان کی‌روش به عنوان صدرنشین

ایران و عراق در دیدار پایانی مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2019 به تساوی بدون گل رضایت دادند.
ایران 0-0 عراق؛ صعود شاگردان کی‌روش به عنوان صدرنشین

بازی در دقایق ابتدایی بازی متعادل بود و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود، بازیکنان دو تیم در تلاش بودند تا موقعیت ایجاد کنند که اولین موقعیت خطرناک هم برای ایران به دست آمد. دقیقه 11 توپ ارسالی امیری از جناح چپ در دهانه دروازه عراق به سردار آزمون رسید که با ضربه سر این بازیکن توپ به زمین برخورد کرد و با اختلاف کمی از بالای دروازه جلال حسن به بیرون رفت. بازیکنان دو تیم کاملا با احتیاط بازی می کردند تا شاهد موقعیت های کمی در بازی باشیم. دقیقه 18 توپ ارسالی بازیکن عراق در محوطه جریمه ایران به مهند علی رسید که با ضربه سر این بازیکن توپ با اختلاف از کنار دروازه بیرانوند عبور کرد.

 دقیقه 22 تیم ملی ایران چسبیده به محوطه جریمه عراق صاحب ضربه ایستگاهی شد که شوت بد سامان قدوس به دیوار دفاعی بازیکنان عراق برخورد کرد تا این موقعیت خوب از دست برود. دقیقه 26 علی عدنان در محوطه جریمه عراق با امید ابراهیمی برخورد داشت، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت تا اعتراض بازیکنان ایران را به همراه داشته باشد. دقیقه 28 سامان قدوس پشت محوطه جریمه عراق صاحب توپ شد که شوت محکم این بازیکن پس از برخورد به مدافع تیم ملی عراق از کنار دروازه به بیرون رفت تا ایران موقعیت دیگر را از دست دهد.

با اینکه ایران رفته رفته توپ و میدان را در اختیار گرفت و عراقی ها چشم به ضدحمله داشتند، باز هم ایجاد موقعیت سخت بود و عراقی ها به خوبی در مقابل بازیکنان ایران مقاومت می کردند تا موقعیتی ندهند. دقیقه 34 احمد یاسین از پشت محوطه جریمه ایران اقدام به شوتزنی کرد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه علیرضا بیرانوند به بیرون رفت تا شاهد اولین موقعیت نسبتا جدی عراق در بازی باشیم.

 دقیقه 37 ضربه ایستگاهی تیم ملی عراق با ارسال علی عدنان در محوطه جریمه ایران به مهند علی رسید که با ضربه سر این بازیکن توپ از کنار دروازه علیرضا بیرانوند عبور کرد. دقیقه 41 روی پرتاب اوت وحید امیری توپ به صورت اتفاقی به سردار آزمون رسید که با شوت این بازیکن توپ پس از برخورد به بازیکن عراق در مقابل دروازه به علیرضا جهانبخش رسید که با شوت خطرناک و محکم این بازیکن توپ از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 45 شوت سردار آزمون در محوطه جریمه عراق به دست صفا هادی برخورد کرد که باز هم روشن ایرماتوف یک صحنه مشکوک را برای ایران پنالتی نگیرد که باعث اعتراض شدید ملی پوشان ایران شد. در ادامه دیگر اتفاق خاصی روی دروازه تیم ها رخ نداد تا در نهایت نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل پایان یابد.

نیمه دوم را بازیکنان ایران هجومی تر آغاز کردند تا عراقی ها را تحت فشار قرار دهند که در همین دقایق ابتدایی باز هم در محوطه جریمه عراق توپ به دست صفا هادی برخورد کرد که روشن ایرماتوف اعتقادی به پنالتی نداشت. دقیقه 50 توپ ارسالی علی عدنان از جناح چپ را علیرضا بیرانوند از مقابل پای مهند علی جمع کرد. در ادامه بازی باز هم متعادل شد و توپ در میانه میدان بیشتر در جریان بود. علیرضا جهانبخش پس از مدت ها مصدومیت توانست اولین بازی خورد را برای تیم ملی انجام دهد که از شرایط خوب دور بود و کی روش تصمیم گرفت او را در اوایل نیمه دوم تعویض کند، دقیقه 63 جهانبخش از زمین بیرون رفت جای خود را به مهدی طارمی داد. دقیقه 65 مهند علی پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد که شوت محکم این بازیکن را علیرضا بیرانوند به راحتی در آغوش گرفت. در این دقایق، بازی چندین بار به دلیل برخورد ها و مصدومیت های بازیکنان متوقف شد تا بازی کاملا سرد شود و از شور و اشتیاق بازیکنان برای گلزنی در دقایق ابتدایی نیمه دوم بازی کم شود.

دقیقه 71 روی چند رفت و برگشت در محوطه جریمه عراق، بازیکنان ایران فرصت های خوبی برای شوتزنی داشتند که هر بار مدافعان عراق توپ را دفع کردند تا دروازه تیم شان را بسته نگه دارند. دقیقه 75 بشار رسن از پشت محوطه جریمه تیم ملی ایران اقدام به شوتزنی کرد که توپ با اختلاف از کنار دروازه ایران عبور کرد تا خطری دروازه علیرضا بیرانوند را تهدید نکند.

دقیقه 76 توپ ارسالی طارق همام از جناح راست در محوطه جریمه ایران به علا عباس رسید که ضربه سر این بازیکن را علیرضا بیرانوند با واکنشی زیبا از زیر طاق دروازه در آورد تا دروازه تیم ملی را همچنان در رقابت های جام ملت های آسیا بسته نگه دارد.

 دقیقه 82 ضربه ایستگاهی ایران با ارسال اشکان دژاگه همراه شد که توپ به سردار آزمون رسید، اما با ضربه سر وی توپ با اختلاف زیادی از بالای دروازه عبور کرد. در دقایق پایانی نیمه دوم بازیکنان عراق با پاسکاری قصد داشتند بازی را کنترل کنند تا جلوی ایجاد موقعیت بازیکنان ایران را بگیرند. در این دقایق بازی کاملا معادل بود

و موقعیت خاصی روی دروازه دو تیم ایجاد نشد تا در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل پایان یابد و ایران به عنوان سرگروه راهی مرحله حذفی شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pd86l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعتراض‌های پی‌درپی به داور در بازی پرهیاهو