تاریخ انتشار: 1397/10/30 23:54
کد خبر: 113118

ایران 2-0 عمان؛ یوزها به دیوار چین رسیدند

تیم ملی ایران موفق شد با پیروزی مقابل عمان راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا شود.
ایران 2-0 عمان؛ یوزها به دیوار چین رسیدند

اولین حمله نیمه اول را عمان انجام داد و دقیقه 2 مجید حسینی در محوطه جریمه ایران بازیکن عمان را با خطا متوقف کرد تا داور پنالتی اعلام کند، پنالتی احمد کانو را علیرضا بیرانوند با شیرجه ای زیبا گرفت تا دروازه ایران در همان ابتدای بازی باز نشود.

 دقیقه 4 سردار آزمون از پشت محوطه جریمه عنوان اقدام به شوتزنی کرد که توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه عمان به بیرون رفت. بازیکنان ایران رفته رفته بازی را در دست گرفتند و با در اختیار داشتن توپ و میدان، عمانی ها را تحت فشار قرار دادند. دقیقه 12 جهانبخش بعد از عبور از یک مدافع اقدام به شوتزنی کرد که دروازه بان عمان توپ را مهار کرد.

 دقیقه 19 ضربه ایستگاهی ایران با ارسال اشکان دژاگه همراه شد که توپ پس از برخورد به مدافع عمان خطرناکی از کنار دروازه به کرنر رفت. با اینکه ایران توپ و میدان را در اختیار داشت تا اواسط نیمه اول نتوانست موقعیت گل خطرناکی را ایجاد کند تا دروازه عمان به صورت جدی تهدید شود.

دقیقه 24 پاس در عمق سردار آزمون در محوطه جریمه عمان به مهدی طارمی رسید که شوت این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه عبور کرد تا همچنان دروازه عمانی ها بسته بماند و حملات بازیکنان ایران سرانجامی نداشته باشد.

دقیقه 27 علی البوسیدی پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد که شوت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه ایران عبور کرد. سرانجام حملات ایران جواب داد و علیرضا جهانبخش روی فرصت طلبی خود و اشتباه مدافع عمان، دروازه حریف را باز کند. دقیقه 31 توپ ارسالی بی دقت بازیکن ایران را مدافع عمان بی دقت استپ کرد تا توپ از او فاصله بگیرد که علیرضا جهانبخش توپ را از او ربود و با دروازه بان تک به تک شد تا به راحتی دروازه فائز الرشیدی را باز کند. پس از گل بازیکنان ایران باز هم به حملات خود ادامه دادند تا برای گل های بعدی تلاش کنند.

 دقیقه 40 مهدی طارمی با خطای مدافع عمان در محوطه جریمه سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد، اشکان دژاگه پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با شوتی محکم توپ را درون دروازه الرشیدی قرار داد. دقیقه 43 محسن القسانی از راهی دور با شوتی محکم دروازه ایران را تهدید کرد که علیرضا بیرانوند با واکنشی زیبا توپ را از زیر طاق درآورد.

دقیقه 44 روی پاس سردار آزمون، مهدی طارمی در محوطه جریمه صاحب توپ شد که با بی دقتی توپ را به بیرون زد. در ادامه اتفاق خاصی رخ نداد تا بازی در نیمه اول با پیروزی 2 بر 0 ایران پایان یابد.

بازی در دقایق ابتدایی نیمه دوم متعادل بود و هر دو تیم به دنبال گلزنی بودند. دقیقه 52 پرتاب اوت وحید امیری با عبور از مدافعان عمان در مقابل دروازه عمان به سردار آزمون رسید که شوت بی دقت این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه عبور کرد. رفته رفته فشار حملات بازیکنان ایران مانند نیمه اول شدید شد تا عمانی ها فرصتی برای ایجاد موقعیت نداشته باشند.

 دقیقه 57 ارسال بلند بازیکن ایران پشت مهاجمان عمان به مهدی طارمی رسید که شوت محکم این بازیکن را الرشیدی با واکنشی زیبا دفع کرد. بازیکنان ایران با حملات پیاپی خود صاحب موقعیت های خوبی می شدند که هر بار با بی دقتی و بدشانسی توپ را از دست می دادند.

دقیقه 63 توپ ارسالی بازیکن عمان در محوطه جریمه ایران به محسن القسانی رسید که با ضربه سر این بازیکن توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه ایران به بیرون برود تا اولین موقعیت خطرناک عمانی ها در نیمه دوم از دست برود.

بازی رفته رفته متعادل شد و بازیکنان ایران از تب و تاب حملات خود کم کردند تا از گل های خود دفاع کنند و بتوانند بازی را ببرند. دقیقه 76 حارب السعدی از راهی دور اقدام به شوتزنی کرد که توپ به شکل خطرناکی از بالای دروازه تیم ملی فوتبال ایران عبور کرد تا همچنان دروازه بیرانوند در جام ملت های آسیا بسته بماند.

دقیقه 81 روی اشتباه دروازه بان عمان نزدیک بود سامان قدوس توپ را در موقعیتی دروازه خالی به دست آورد که سنگربان عمانی ها خیلی زود اشتباه خود را جبران کرد و مانع باز شدن دروازه تیمش شد. دقیقه 85 روی پاس سردار آزمون، مهدی طارمی با دروازه بان عمان تک به تک شد که شوت او را دروازه بان عمان دفع کرد، توپ برگشتی به سردار آزمون رسید که شوت بی دقت او هم با اختلاف به بیرون رفت تا شب بد طارمی و آزمون همچنان ادامه داشته باشد. در دقایق پایانی بازی اتفاق خاصی رخ نداد تا ایران موفق شود با نتیجه 2 بر 0 عمان را شکست دهد راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rg8pz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سردار و اشکان و علی جهان نامزدهای زدن پنالتی‌