تاریخ انتشار: 1397/11/02 15:46
کد خبر: 112930

ایران مدعى بى ادعا/ از درخشش علی بیرو تا بازگشتِ پسرِ خوب فوتبال ایران

تیم ملى ایران نمایش امیدوار کننده اى در جام ملت هاى آسیا از خود نشان داده است.
ایران مدعى بى ادعا/ از درخشش علی بیرو تا بازگشتِ پسرِ خوب فوتبال ایران

بعد از اتمام نمایش ایران در جام جهانى 2018 روسیه و کسب 4 امتیاز در مرحله گروهى، همه کارشناسان و مردم به حضورى موفق در جام ملت هاى آسیا 2019 امارات و کسب عنوان قهرمانى پس از سال ها، امیدوار شدند و حتى کى روش سرمربى تیم نیز در مصاحبه هاى بعد از جام جهانى، هدف تیم ایران قهرمانى در مسابقات اعلام کرد. در راه آماده سازى تیم ملى براى مسابقات چند دوره اردو برگزار شد که مهمترین آن در کشور قطر بود که حاصل آن انجام چند دیدار تدارکاتى با تیم هاى آسیایی و آفریقایی بود که به هر نحوى ایران آماده حضور در این مسابقات شد.

 در گروه ایران تیم هاى یمن و ویتنام و عراق حضور داشتند که تقریبا صعود ایران را مى شد از همان ابتدا متصور شد، ایران در گام اول به مصاف یمن رفت که موفق شد با نتیجه 5 بر 0 این تیم را از پیش رو بردارد. درست است که تیم یمن محک جدى براى ما نبود ولى یادمان باشد همین تیم هاى کوچک هم توانستند براى بزرگان دردسرساز شوند. علیرغم اینکه در بخش هجومى تیم ایران بى نقص بازى کرد ولى در خط دفاع مشکلاتى داشتیم که منجر به نیمکت نشینى دفاع ثابت جام جهانى یعنى سید مجید حسینى شد.

در بازى دوم ویتنامى ها که بعد از بازى خوب شان مقابل عراق انگیزه بیشترى براى ادامه بازى ها داشتند مقابل ایران صف کشیدند که تا دقیقه 38 توانستند مقاومت کنند و بالاخره قفل دروازه شان در دقایق 38 و 68 توسط سردار آزمون شکسته شد. در این بازى نیز مى توان به ضعف عمق دفاع اشاره کرد که منجر به تک به تک شدن با دروازه بان شد.

 در بازى سوم با عراق که جنگ براى صدرنشینى بود ایران با ترکیبى متفاوت در بازى حاضر شد که نتواست بازى دلخواه خود را انجام دهد ولى با کسب تساوى به‌عنوان تیم اول گروه به مرحله بعدى رسید.در مرحله یک هشتم نهایى بازى با عمان به نظر ساده مى رسید ولى یک پنالتى در ثانیه 50 بازى نزدیک بود که کار را براى تیم ایران سخت کند اما درخشش علیرضا بیرانوند سبب شد نتیجه همچنان 0-0 بماند. در ادامه با گلهاى علیرضا جهانبخش و اشکان دژاگه توانستیم بر عمان غلبه کنیم و حریف تیم چین در مرحله یک چهارم نهایى شویم. از نکات این بازى می توان به آماده شدن علیرضا جهانبخش پسرِ خوب فوتبال ایران بعد از سپرى شدن دوران مصدومیت اشاره کرد و همچنین درخشش بیرانوند که در درون دروازه به مهره بى جانشین و قابلى اعتمادى تبدیل شده است که روز به روز در حال پیشرفت است.

همانطور گفته شد ایران تیم بسیار قوى در تمامى خطوط دارد که مى توان به‌ عنوان مدعى جام از این تیم نام برد هرچند که اشتباهات فردى که در خط دفاع داریم گاهى کار را به شدت براى ایران سخت مى کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bpxy9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بلیط های ایران-عراق تمام شد