تاریخ انتشار: 1397/11/05 14:51
کد خبر: 112569

قدوس با دلخوری بازی می‌کرد!

کارشناس فوتبال ایران گفت:‌ برخی از بازیکنان اگر هر مربی دیگری بود، رنگ تیم ملی را نمی‌دیدند.
قدوس با دلخوری بازی می‌کرد!

رسول کربکندی در مورد بازی تیم ملی ایران مقابل چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: همه نگران این بودند که نکند چین با مربی بزرگی که دارد مانع صعود ما شود، اما جدا از بازی خوب بازیکنان ما به نظرم مدافعان چین لیپی را سکته دادند. سه اشتباه مرگبار کردند و هر سه آنها با سماجت مهاجمان ما تبدیل به گل شد. ما تیم برتر بودیم و حریف شانسی برای صعود به مرحله بعدی نداشت. تیم ایران از تمام جهات نسبت به بقیه تیم‌ها شرایط بهتری دارد و لایق قهرمانی است.

کربکندی در ادامه گفت: کی‌روش از بازیکنانش بسته به نیازش استفاده می‌کند. او حتی بهترین یا بزرگ‌ترین بازیکنان را هم روی نیمکت می‌نشاند و این یکی از نقاط مثبت تیم ما است بازیکنان همه در خدمت تیم هستند و برای بودن یا نبودن خودشان اعتراضی ندارند. همه مطیع سرمربی هستند و او هم با استفاده از این موضوع بازی‌های را می‌برد مرحله به مرحله برنامه‌ریزی می‌کند و جلو می‌رود.

کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه آیا گل‌های ایران به چین به خاطر آنالیز دقیق کادر فنی تیم ملی بوده است،‌گفت: به هر حال این مسئله هم وجود دارد اما به نظر من حتی لیپی هم فکر نمی‌کرد مدافعانش این اشتباهات مرگبار را انجام دهند. شاید تأثیرات روانی تیم ما روی آنها باعث این اشتباهات شد. ترسی که آنها از مهاجمان ما داشتند، می‌تواند دلیلی برای اشتباه کردن باشد و آنها نشان دادند با این خط دفاعی اصلاً شایسته صعود نبودند.

وی در خصوص نقش تفکرات کادر فنی در پیروزی مقابل چین و صعود به مرحله نیمه‌نهایی گفت:‌ موفقیت یا عدم موفقیت یک تیم مستقیماً‌ به کادر فنی برمی‌گردد. درست است که می‌توانیم بگوییم تیم چین اشتباهات فردی داشت اما مسلماً مربی تیم در به وجود آمدن این اشتباهات نمی‌تواند خودش را کنار بکشد. به نظرم لیپی باید تیمش را از نظر روحی و روانی و شناخت تیم ملی ما آماده می‌کرد. قطعاً موفقیت تیم ملی ایران را می‌توانیم مربوط به اعتمادی که کی‌روش به بازیکنانش دارد بدانیم. او از هر بازیکنی که داخل زمین می‌گذارد حمایت کامل می‌کند.

وی در ادامه گفت:‌ شاید برخی از بازیکنان اگر هر مربی دیگری بود، واقعاً رنگ تیم ملی را نمی‌دیدند اما کی‌روش به همه بازیکنانش اعتماد دارد و آمادگی آنها از نظر روحی و روانی قطعاً هنر کی‌روش است. او متناسب با شناختی که از حریفانش دارد از بازیکنانش استفاده می‌کند. من خودم معتقدم این همه تغییر در ترکیب تیم را شاید کمتر تیمی در دنیا داشته باشد اما او به همه بازیکنانش اعتقاد دارد غیر از دروازه‌بان‌ها تقریباً به همه بازیکنان تیم بازی داده و در حال حاضر وقتی موفق است، قطعاً  جای بحثی نیست.

کربکندی در مورد اینکه آیا سامان قدوس می‌تواند فرصت بیشتری برای بازی در تیم ملی داشته باشد،‌گفت: به نظرم در جام جهانی هم به قدوس خیلی کم فرصت داده شد. او بازیکنی بسیار حرفه‌ای است و می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد. در بازی با چین وقتی وارد زمین شد، معلوم بود که با دلخوری بازی می‌کرد و شادابی گذشته را نداشت. به دلیل اینکه شاید انتظار دارد سرمربی بیشتر از او استفاده کند اما کی‌روش مثل ما فکر نمی‌کند. او از تمام مهره‌هایش استفاده می‌کند و در پست‌هایی که شاید مربیان دیگر تغییر ندهند، هر روز تغییراتی ایجاد می‌کند و همانطور که گفتم وقتی یک مربی موفق است، نمی‌توان از او انتقاد کرد.

وی در پایان و در خصوص تقابل ایران و ژاپن در نیمه‌نهایی گفت: بازی‌های ژاپن را دیده‌ام. این تیم با بردهای ناپلئونی و با اختلاف یک گل حریفان را شکست می‌دهد. به نظرم اصلا ژاپن جام‌جهانی و آن تیمی که ما در گذشته دیده‌ایم، نیست. در واقع هیچکدام از تیم‌ها در حد ایران نیستند. به نظرم تیمی که می‌شود آن را با ایران مقایسه کرد، قطر است که خیلی خوب و مقتدر بازی می‌کند. در مجموع امسال سالی است که با شایستگی می‌توانیم قهرمان شویم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xgemp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مسلمان و سروش رفیعی می توانند به تیم ملی کمک کنند