تاریخ انتشار: 1397/11/05 22:33
کد خبر: 112522

با حذف مقابل قطر در یک چهارم پایانی؛ بیش از شش دهه حسرت کره ای ها برای قهرمانی در آسیا

کره جنوبی با شکست ناباورانه برابر تیم ملی قطر، از صعود به مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا، بازماند.
با حذف مقابل قطر در یک چهارم پایانی؛ بیش از شش دهه حسرت کره ای ها برای قهرمانی در آسیا

در سومین بازی از مرحله یک چهارم پایانی جام ملت های آسیا، امروز (جمعه) دو تیم کره جنوبی و قطر به مصاف هم رفتند که در پایان این شاگردان فلیکس سانچز بودند که با پیروزی 1-0 مقابل کره جنوبی، جواز صعود به دور نیمه نهایی را کسب کردند.

قطر با این برد شیرین اولین صعود خود به نیمه نهایی جام ملت های آسیا را جشن گرفت و به نوعی شاگردان سانچز، در کشور امارات توانستند برگ تازه ای را در تاریخ فوتبال این کشور رقم بزنند. آن ها با شکست یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در جام هفدهم، حال خودشان در قامت یک مدعی تمام عیار پا به نیمه نهایی گذاشتند و چشم انتظار آخرین دیدار یک چهارم بین امارات و استرالیا هستند. از قطر که بگذریم، به کره جنوبی می رسیم که آخرین قهرمانی آن ها در جام ملت های آسیا، به دومین دوره این مسابقات یعنی سال 1960 برمی گردد که خود عهده دار میزبانی از این تورنمنت بودند. آن ها با تمام قدرت و با کاپیتان نامدار خود، سون هیونگ مین آمده بودند که طلسم قهرمان نشدن در این جام را قبل از اینکه وارد ششمین دهه شود، بشکنند. اما ضربه پای چپ ناگهانی و استثنایی عبدالعزیز حاتم، تمام آرزوهای کره ای ها برای فتح این جام را نقش برآب کرد. کره جنوبی در دوره قبل و در کشور استرالیا نیز با تیم خوبی پا به این مسابقات گذاشته بود.

اولین قهرمانی تیم ملی کره جنوبی در اولین دوره مسابقات جام ملت های آسیا در سال 1956

دومین قهرمانی تیم ملی کره جنوبی در دومین دوره مسابقات جام ملت های آسیا در سال 1960

تیمی که بدون گل خورده تا فینال این بازی ها نیز راه یافته بود و در آن جا با گل دقیقه 105 جیمز ترویسی، از میزبان بازی ها با نتیجه 2-1 شکست خوردند تا باز هم از رسیدن به جام قهرمانی این تورنمنت مهم آسیایی باز بمانند. کره ای ها همیشه حریفی سخت برای دیگر تیم های آسیایی و به خصوص تیم ملی کشورمان به حساب می آیند و چندین بار در همین رقابت ها و در بازی های تکراری مرحله یک چهارم، مانع از صعود کشورمان به نیمه نهایی مسابقات شده اند. حذف کره جنوبی به نوعی بهترین خبر برای دیگر تیم های حاضر در مرحله نیمه نهایی و هم چنین مائوریسیو پوچتینو، سرمربی تاتنهام خواهد بود که می تواند زودتر از آنچه تصورش را می کرد، از ستاره کره ای خود در لندن بهره ببرد. ستاره ای که در این تورنمنت به آن شکل به جز بازی اولش مقابل چین، پرفروغ ظاهر نشد تا در پایان بازی با قطر، شاهد خوشحالی بازیکنان حریف و اشک های هواداران و بازیکنان خودی باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yvovm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تاریخ‌سازی ملی‌پوشان قطری!