تاریخ انتشار: 1397/11/08 10:46
کد خبر: 112233

افزایشی چشمگیر در قیمت مرد شماره یک تیم ملی/گلر پرسپولیس رفتنی است؟

سنگربان تیم پرسپولیس راه کوتاهی تا جدایی از این تیم پیش روی خود می‌بیند.
افزایشی چشمگیر در قیمت مرد شماره یک تیم ملی/گلر پرسپولیس رفتنی است؟

درخشش علیرضا بیرانوند در جام ملت‌های آسیا سبب شده تا قیمت او در بازار جهانی افزایش چشمگیری یافته و پرسپولیس کار سختی برای نگه داشتن دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در لباس سرخ دارد.

 سایت ترانسفر مارکت این بار یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو روی علیرضا بیرانوند قیمت گذاشته که با قیمت روز یورو می‌شود چیزی حدود ۲۳ میلیارد تومان. علیرضا بیرانوند ۲۶ ساله که بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از سوی سایت معتبر ترانسفر مارکت گران‌تر از قبل معرفی شده بود، این بار به خاطر عملکرد فوق‌العاده‌اش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات افزایش قیمتی چشمگیر داشته است. در واقع این دروازه‌بان حالا گران‌قیمت‌ترین بازیکن پرسپولیس است و با توافق‌نامه‌ای که امضا کرده، مجبور نیست تا آخر فصل در لیگ برتر بماند. هر چند جدایی‌اش هم به پیشنهادهای او بستگی دارد که باید ببینیم به پرداخت ۷۰۰ هزار دلار برای خرید رضایتنامه‌اش از باشگاه می‌ارزد یا او ترجیح می‌دهد در پایان فصل منتظر پیشنهادهای بهتر و دندان‌گیر‌تر بماند.

اول جام جهانی، بعد لیگ قهرمانان و حالا هم جام ملت‌ها. برای علیرضا بیرانوند فرقی ندارد که فن دروازه‌بانی‌اش را در کدام ویترین به نمایش بگذارد. فعل همیشگی او، درخشیدن است و می‌بینیم که مثل جام جهانی و لیگ قهرمانان، در جام ملت‌های آسیا هم درخشان‌ترین ستاره ایران است. ستاره‌ای که اگر برای تمدید قرارداد با پرسپولیس آنقدر عجله نمی‌کرد، شاید الان صاحب پیراهن شماره یک تیمی اروپایی بود اما او این بار هم به‌عنوان نماینده پرسپولیس با تیم‌ملی به امارات رفته و پررنگ‌ترین احتمال این است که نیمه دوم فصل را هم در لیگ برتر ایران بگذراند.

البته بیرانوند برای رفتن خیلی تلاش کرد اما همان قراردادی که تا اعتبارش را تا ۱۴۰۰ تمدید کرده بود، پای او را بست و در پرسپولیس نگهش داشت. با این حال او برای جدایی از مدیران وقت پرسپولیس قول گرفت و توافق‌نامه‌ای را امضا کرد مبنی بر اینکه می‌تواند در نیم‌فصل با پرداخت ۷۰۰ هزار دلار به باشگاه، رضایتنامه‌اش را بگیرد و برود. اتفاقا برانکو هم گفته بود علیرضا بیرانوند یا هر بازیکن دیگری قصد لژیونر شدن داشته باشد، جلوی پیشرفت او را نخواهد گرفت اما از آنجا که پرسپولیس تا همین دو سه هفته قبل از جذب بازیکن محروم بود، چاره‌ای نداشت جز مخالفت با جدایی دروازه‌بان ملی‌پوشش که شاید در نیم‌فصل دوم او را در اختیار نداشته باشد.

گویا یکی دو ایجنت به بیرانوند وعده داده‌اند که در زمستان او را به انگلیس یا ترکیه می‌فرستند اما فعلا خبری از پیشنهاد خارجی نیست. از طرفی پنجره نقل و انتقالاتی اروپا هم پیش از فینال جام ملت‌های آسیا بسته می‌شود که این شاید تنها مانع برای لژیونر شدن علیرضا بیرانوند باشد. دروازه‌بانی که سایت ترانسفر مارکت به تازگی روی او قیمت گذاشته و به‌عنوان گران‌ترین بازیکن پرسپولیس معرفی‌اش کرده است.

نشریه سوفوت فرانسه به گل نخوردن‌ تیم‌ملی ایران با علیرضا بیرانوند اشاره کرده و درباره پرتاپ‌های بلند او نوشته: «موشک هدایت شونده از راه دور بیرانوند، پس از 65 متر درست جلوی پای مهاجمش فرود می‌آید.» اما آیا این توصیف جذاب، پیشنهادی هم برای مرد شماره یک تیم‌ملی ایران دارد که او را به ترک پرسپولیس ترغیب کند ؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gpk8z

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علیرضا بیرانوند بازهم جهانی شد (عکس)