تاریخ انتشار: 1397/11/09 13:09
کد خبر: 112052

اعتراض 5 نفره به داور نشات گرفته از رفتار کی‌روش است!

کارشناس داوری فوتبال ایران اعتقاد دارد با شرایط حاکم بر فوتبالیست های ایرانی ورود VAR به لیگ برتر بر مشکلات داوری خواهد افزود.
اعتراض 5 نفره به داور نشات گرفته از رفتار کی‌روش است!

محمد فنایی در گفت و گو با خبرنگار درباره اعتراضات متعدد بازیکنان تیم ملی ایران در بازی با ژاپن به عملکرد داور مسابقه که در صحنه گل اول هم منجر به اشتباه آنها شد بیان کرد: من نمی دانم ما چه زمانی قرار است درست شویم؟ چه زمانی قرار است فرهنگ داشته باشیم؟ انگار فقط یاد گرفته ایم از دقیقه یک هر مسابقه اعتراض کنیم و فرقی هم نمی کند آن بازی در چه سطحی برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: ما مقابل تیم بااخلاق و باشخصیت ژاپن که همه می دانند روحیه جنگجویانه و درگیرانه ندارند، قرار گرفتیم. اما از ابتدای بازی فقط به داور اعتراض کردیم که در صحنه گل اول ژاپن هم تاوان این موضوع را دادیم. در آن صحنه نه یکی، دو نفر که 5 نفر همزمان به سمت داور رفتند و خودمان فضا را به سمتی بردیم که بازی را ببازیم. در اواخر مسابقه هم دیدید که بازیکنان چطور با حریف دست به یقه شدند.

 

کارشناس داوری فوتبال ایران همچنین گفت: متاسفانه کمیته انضباطی فوتبال ما آنقدر قوی نیست که با بی انضباطی ها برخورد کند. آنها تصمیماتی را می گیرند و بعد از آن رو برمی گردانند. در قبال برخی تیم های بزرگ خیلی چیزها را چشم پوشی می کنند و الان هم می بینیم که چنین هجمه هایی از سوی بازیکنان تیم های بزرگ درست می شود. از طرف دیگر مدیران باشگاه های ما نیز مقصرند که نتوانستند فرهنگی را به بازیکنان یاد بدهند.

 

فنایی با اشاره به اعتراض های کارلوس کی روش تاکید کرد: وقتی کی روش که یک مربی بین المللی است خودش در کنار زمین عامل جنجال می شود، طبیعی است که بازیکنان هم در داخل زمین انعکاس رفتار سرمربی شان را بگیرند و آنطور رفتار کنند. ما حتی به این موضوع نگاه نکردیم که در سطح یک مسابقه بین‌المللی کار می‌کنیم.

 

وی در پایان افزود: در این شرایط می گویند VAR به فوتبالمان بیاید. آیا ما ظرفیت داریم؟ فرض کنید داور پنالتی به سود میزبان گرفته و بعد با VAR تصمیمش را برگرداند. آیا استادیوم های ما ظرفیت پذیرش این موضوع را دارند؟ متاسفانه ما دیدیم در جام ملت ها تیم هایی مثل عربستان هم باختند و اعتراضی نکردند و هیچ جنجالی هم ایجاد نشد، اما ما...

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39okxq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سامورایی ها، یوزها را سربریدند!